Heine M Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 (endret) Hei, jeg kunne trengt en 12v fjernstyring, men finner ikke ut hvor jeg får tak i det. Tanken var jo klassisk, en detonator. Men jeg har tenkt på en trådløs detonator. Da har du kofferten med knappene og diverse i, og en boks du kan ta ut og plassere ved det du skal detonere. (Batteri i både koffert og detonator) Hadde vært fint å fått tak i en fjernstyring hvor jeg har 3 - 4 forskjellige kretser å aktivere, så jeg kan fyre av f.eks. 3 forskjellige "raketter" nesten samtidig. Er det mulig å få tak i en slik fjernstyring du kan aktivere 3 - 4 kretser med, og som er 12 volt? Endret 29. oktober 2008 av Heine M Lenke til kommentar
klingtai Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 æ ju tejjojist? Holder det med rekkevidde på en meter? Jeg vet ikke hvor man får kjøpt slikt, men jeg vet hvordan man kan lage. Når det er sagt, så vil jeg ikke røpe mer, fordi du sier du skal bruke det til en ''bombe''. Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 (endret) Med fare for nasjonal sikkerhet, så stenges denne posten... - neida Bare du ikke kommer til meg og planter bomber i bilen, så går det greit få tak i en 4 kanals radio til f.eks. radiostyrt heli eller fly, også en mottaker (er på str. med to 5 kroninger), så kobler du utgangen på mottakeren til et 12v relè - pretty simple, skal vell fungere vil jeg tro Endret 27. oktober 2008 av Famen Lenke til kommentar
ZeRKoX Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Ok, to viktige poeng fra min side: Det du driver på med er sansynligvis ulovlig, siden jeg regner med det er hjemmelaget sprengstoff det er snakk om? Det er lurest med ledning, siden fjernstyring kan teoretisk motta støy, og da er det litt synd hvis det skjer med "bomben" i hendene, imens du kobler.... Lenke til kommentar
Heine M Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2008 Ok, to viktige poeng fra min side: Det du driver på med er sansynligvis ulovlig, siden jeg regner med det er hjemmelaget sprengstoff det er snakk om? Det er lurest med ledning, siden fjernstyring kan teoretisk motta støy, og da er det litt synd hvis det skjer med "bomben" i hendene, imens du kobler.... Derfor har jeg en bryter på selve detonatoren som jeg slår på etter jeg har kobla til... Og hvorfor skal alle være så negative her, jeg har ikke mer "fyrverkeriinnhold" enn til å lage en minimal eksplosjon.... Ellers var det noen gode forslag her.. Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Derfor har jeg en bryter på selve detonatoren som jeg slår på etter jeg har kobla til Det har vell ingenting og si, bomba kan jo gå av når du kobler til mottakeren... Lenke til kommentar
nree Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Derfor har jeg en bryter på selve detonatoren som jeg slår på etter jeg har kobla til Det har vell ingenting og si, bomba kan jo gå av når du kobler til mottakeren... Det stemmer, og om det blir lagt ut hvordan man "professionelt" fjernstyrer en bombe til å detonere vil jeg tro det kjapt blir fjernet fra tråden. Om du likevell vil vite hvordan du gjør det kan vanligvis google hjelpe deg med å finne svaret. http://www.google.no/search?hl=no&q=remote+detonator Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå