Gå til innhold

Problem med WD 120Gb SE

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt meg en wd 120 SE. Har problemer med detektering i biosen nesten hver gang jeg starter maskinen.

D.v.s. jeg må inn i biosen for å detektere disken for at w2k skal finne den. Det tar sinnsykt lang tid før biosen finner den, mens de to andre diskene (40Gb IBM/45Gb IBM som Primary master/slave) er detektert med det samme jeg kommer inn i bios!?

Disken står som secondary master alene på en 40 pin/80leder kabel. Den er delt i tre partisjoner.

Kjører Asus A7V333 og AMD XP2000+

Andre med samme problem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt min WDBJ disk ganske lenge.. snakk om 3 måneder eller.no og aldri hatt noe problem.. før jeg byttet hovedkort nå i det siste til et søple-msi kort (msi er ikke så veldig bra btw) da må jeg gjøre akkurat som du gjør, inn i bios og detektere.. hver gang...

Lenke til kommentar
Har nettopp kjøpt meg en wd 120 SE. Har problemer med detektering i biosen nesten hver gang jeg starter maskinen.

D.v.s. jeg må inn i biosen for å detektere disken for at w2k skal finne den. Det tar sinnsykt lang tid før biosen finner den, mens de to andre diskene (40Gb IBM/45Gb IBM som Primary master/slave) er detektert med det samme jeg kommer inn i bios!?

Disken står som secondary master alene på en 40 pin/80leder kabel. Den er delt i tre partisjoner.

Kjører Asus A7V333 og AMD XP2000+

Andre med samme problem?

Du kan prøve å sette jumpere på HD til CABLE SELECT i steden for MASTER.

Hilsen

Staljin

Lenke til kommentar

Ja, leste akkurat på WD's supportside at når disken står alene på en 80leder kabel må jumperen fjernes eller settes i nøytral stilling. Skal hjem og prøve nå!!! :lol:

TAKK!!!

(Var litt lei meg da jeg ikke fikk til disken etter at jeg hadde installert og formatert den osv.!)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...