mort603 Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Har nettopp kjøpt meg en wd 120 SE. Har problemer med detektering i biosen nesten hver gang jeg starter maskinen. D.v.s. jeg må inn i biosen for å detektere disken for at w2k skal finne den. Det tar sinnsykt lang tid før biosen finner den, mens de to andre diskene (40Gb IBM/45Gb IBM som Primary master/slave) er detektert med det samme jeg kommer inn i bios!? Disken står som secondary master alene på en 40 pin/80leder kabel. Den er delt i tre partisjoner. Kjører Asus A7V333 og AMD XP2000+ Andre med samme problem? Lenke til kommentar
Mosess Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Jeg har hatt min WDBJ disk ganske lenge.. snakk om 3 måneder eller.no og aldri hatt noe problem.. før jeg byttet hovedkort nå i det siste til et søple-msi kort (msi er ikke så veldig bra btw) da må jeg gjøre akkurat som du gjør, inn i bios og detektere.. hver gang... Lenke til kommentar
staljin Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Har nettopp kjøpt meg en wd 120 SE. Har problemer med detektering i biosen nesten hver gang jeg starter maskinen. D.v.s. jeg må inn i biosen for å detektere disken for at w2k skal finne den. Det tar sinnsykt lang tid før biosen finner den, mens de to andre diskene (40Gb IBM/45Gb IBM som Primary master/slave) er detektert med det samme jeg kommer inn i bios!? Disken står som secondary master alene på en 40 pin/80leder kabel. Den er delt i tre partisjoner. Kjører Asus A7V333 og AMD XP2000+ Andre med samme problem? Du kan prøve å sette jumpere på HD til CABLE SELECT i steden for MASTER. Hilsen Staljin Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Du kan prøve å fjerne jumpern helt fra disken. Den skal hvertfall IKKE stå på Master hvis den står alene på kabelen. Lenke til kommentar
mort603 Skrevet 31. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2003 Ja, leste akkurat på WD's supportside at når disken står alene på en 80leder kabel må jumperen fjernes eller settes i nøytral stilling. Skal hjem og prøve nå!!! TAKK!!! (Var litt lei meg da jeg ikke fikk til disken etter at jeg hadde installert og formatert den osv.!) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå