Gå til innhold

Oppgitt over NetCom


Anbefalte innlegg

Min historie synes jeg viser en kundeservice ingen burde være kjent av.

 

En av de første dagene NetCom MeWe ble annonsert så var jeg på mewe sidene og så på det nye abonnementet. Og ble litt forelsket ved første blikk. Å når de enda gav meg ett godt tilbud på en ny tlf Nokia N82 så ble ikke forelskelsen mindre. Jeg er en bruker som sender ganske mye SMS, og jeg var i en jobb hvor jeg kunne bruke Connect mye. Som en MSN addict så var msn klienten til NetCom også interessant. I tillegg så virket tv klienten som en sak jeg ville kunne bruke en god del. Å med mitt forbruksmønster passet ett MeWe 600 abonnement som ett abonnement som passet meg som hånd i hanske.

 

Så jeg skrev inn på NetCom sin side at de skulle ta kontakt med meg så jeg kunne få høre litt mer om abonnementet og tjenestene som NetCom tilbø. Det gikk ikke lang tid for en kundebehandler ringer meg tilbake. Å jeg spør om de tingene jeg lurer på. Virker msn klienten bra? Den TV klienten hvordan fungerer den. Er 3G dekningen bra her jeg bor? Svarene jeg fikk var at jeg hadde meget bra 3G dekning. Å på min Nokia N82 som var en series 60 telefon fungerte tv klienten og msn klienten helt uten problemer. Alt var rosenrødt for min del og jeg bestilte.

 

Vel telefonen kom og abonnementet ble aktivert. Og jeg dro på ferie til England dagen etterpå. Var i England i 2 uker. Når jeg så kommer tilbake til Norge så er jeg noen dager i Oslo. Dama hadde lyst å shoppe, det hadde ikke jeg lyst til så jeg tenkte jeg skulle slappe av å se på Tour de France på tv-klienten. Etter å ha prøvd flere ganger å ikke fikk til så ringer jeg til Netcom og spør etter hjelp. Den jeg snakker med der synes dette er rart, og prøver litt forskjellige ting. Ingenting virker. Etterhvert hjelper han meg til å sette opp slik at jeg kan se mobiltv uten netcom sin tv-klient. Dette fungerer greit. Vel jeg ser slutten på rittet og tenker ikke noe mer på dette. Jeg surrer litt rundt i festival norge før jeg er hjemme igjen.

 

1 natt på jobb vil jeg på msn og sender rett kodeord for å få Netcoms msn klient. Men får da beskjed om at dette ikke fungerer med min telefon. Prater med Netcom igjen, og kundebehandler mener dette skal fungere.

 

På dette tidspunktet begynner jeg å bli litt opppgitt og sender en mail til kundeservice. I svaret her sier de for første gang at tv klienten og msn klienten ikke fungerer på min Nokia N82. Da blir jeg rimelig oppgitt og sender en mail til Netcom hvor jeg forteller at disse 2 tingene var en grunn til at jeg valgte Netcom, og deres kundebehandler hadde sagt at det skulle virke. Får bare tilbake en beklagelse, men sånn var det bare. Sender flere mil fram og tilbake uten at jeg får noe mer enn en beklagelse. Her gjør kanskje jeg en feil i å med at jeg blir dritt lei og gidder ikke mer.

 

Vel 2 mnd går å plutselig funker ikke det å sende mms mer. Å jeg tar kontakt med NetCom igjen. Etter litt fram og tilbake hvor NetCom skylder på min mobil at det er feil på den (Moobi som skulle ta service på mobilen sa dette var standard, fordi de på kundeservice bestandig skyldte på mobilen når de ikke fant feil hos seg selv) så ordner det seg plutselig når en kundebehandler som sier han ikke gjorde noe som helst, hørte han klampret som bare det på tastaturet og etter dette fungerte det som bare det og i senere samtaler med kundeservice så har det kommet fram at han hadde restartet mms tjenesten min.

 

Vel nu er jeg rett og slett forbannet på kundeservicen jeg har blitt utsatt for. Jeg føler meg lurt rett og slett. Så jeg begynner å sende mail til de igjen. Og i 3 mailen fra Netcom denne gangen, da kommer det for første gang at 3G dekningen hvor jeg bor faktisk er megetmeget dårlig og at den ikke er med i utbyggingsplanene til NetCom enda hvertfall.

 

Vel da sitter jeg igjen med en tlf og ett abonnement som ikke kunne gjøre noen av de tingene som gjorde at jeg valgte NetCom i første omgang. Men NetCom mener at de ikke har gjort en eneste feil. Så det eneste de kan tilby er en beklagelse. Jeg har prøvd alt føler jeg, men ingenting vil de høre på. Jeg ville bryte pga alle feilene, men får ikke det. Jeg har sagt de godt kan få tilbake telefoenen og alt, men jeg må ut med brytningsgebyret uansett.

 

Vel jeg har byttet likevel. Jeg skal ALDRIALDRI tilbake til NetCom, og tviler på at jeg kommer til andre operatører som brukes deres nett. For værre kundeservice har jeg aldri vært borti.

 

Å det verste oppi alt dette er at de reklamerer for at der er litt dyrere pga av at de har så bra kundesenter med god kundeservice :no: .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte meg det. Jobbet som kundekonsulent i et konkurrerende selskap for noen år siden, og det blir tross alt litt samarbeid med andre operatører tross konkurranse (Porteringer, mms og tale feil i mellom brukere av forskjellige operatører osv.). Uansett, de er de mest talentløse jeg noen gang "samarbeidet" med uansett fylke og landsgrenser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...