Gå til innhold

Hvordan bruke mIRC

Lasseg

Anbefalte innlegg

jeg lurer på hvordan jeg skal bruke programmet mIRC. Jeg har hørt at det funker bra til å sette opp klan kamper og mixer osv, på css. Men jeg trenger litt hjelp..

er det noen som hvet om en bra tutorial eller som kan hjelpe meg?

:)

Lasse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mIRC er et chatteprogram, som også brukes til å finne blant annet kamper, mix, osv. til diverse spill ja. Men du skriver ikke noe om hvilke spill du skal finne kamper til? Evt. om du har fått installert mIRC? Eller om du har koblet deg til en server?

Kjapp guide:

1. Installer IRC

2. Koble til Quakenet (Qnet). Der gamere oftest holder til.

3. Finne kanaler - kommer an på hvilket spill du skal spille.

Lenke til kommentar
jeg lurer på hvordan jeg skal bruke programmet mIRC. Jeg har hørt at det funker bra til å sette opp klan kamper og mixer osv, på css. Men jeg trenger litt hjelp..

er det noen som hvet om en bra tutorial eller som kan hjelpe meg?

:)

Lasse.

Gjør som dico sier. Åpne mirc, trykk på ikonet som har en mappe med en hammer på toppen, fyll inn info på full name, email, nick osv. Velg "quakenet" på servers, og finn gjerne den norske. (eller noe nordisk). Trykk connect, og når du har kommet inn på serveren så popper det som regel opp et "channels" vindu, der du kan joine kanaler. Til høyre i kanalen finner du nicklist der alle brukerne er, og felles-chatten i midten. De med "@" foran nickene øverst på nicklisten er operatører, og de med "+" er som regel kompiser av disse.

Rask liste med kommandoer som jeg kommer på i farten:

/join #kanal

/part #kanal

/query pixl (Åpne chatvindu med denduvilsnakke med)

/nick olanord (hvis du vil skifte nicket ditt)

/server server-navn.no:port

/server -m server-navn.no:port (Åpner serveren i et eget vindu, hvis du vil være på flere samtidig)

/disconnect

/exit

PM hvis du lurer på noe mer spesifikt laters :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...