NeW_PrO Skrevet 10. november 2008 Forfatter Del Skrevet 10. november 2008 (endret) Haha! Dette går så veldig min vei akkurat nå har visst gått opp litt under en halv kilo i en blanding av muskler og fett hver uke, trenet regelmessig... Noen ganger har jeg greidd å fått i meg 3000 kcal (som i går når jeg spiste brownies i bursdagen min ) og noen ganger ikke, men jeg har holdt meg over 2000 hele tiden ivertfall kan noen kanskje gi meg et tips på et "bodyweight" program som er bra for overkroppen? greitt nok jeg er på god vei opp i vekt, men det kunne være fint å få litt på overkroppen og, fordi av en eller annen rar grunn havner alt fettet nedi lårene og ikke noe opp til magen eller armene : / men men, jeg får vel bare håpe på at det fordeler seg mer med tiden og PS: TUSEN takk til alle som har svart i dette innlegget men bare fortsett å poste forslag til f.eks. hvilken mat som inneholder noenlunde med protein, for det eneste jeg vet om det, er egg xD og føler at jeg får i meg litt vel lite protein, så bare kom med forslag Endret 10. november 2008 av NeW_PrO Lenke til kommentar
NeW_PrO Skrevet 19. november 2008 Forfatter Del Skrevet 19. november 2008 Ok, nå er saken den at jeg har arbeidsuke på skolen, og jeg hiver innpå med mat... men magen må snart si stopp. den fylles og fylles og fylles, men det kommer ut under dobbelt så lite. har hatt "blære mage" siden mandag når jeg begynte på jobb (jobber i butikk) som ikke er noe som helst stillesittende jobb så jeg hiver innpå det jeg greier... Jeg tar idoform, spiser yoghurt, drikker mye melk , tar en skje med soyaolje hver dag (skulle ønske jeg kunne slippe fordi det smaker drit! xD) for å gjøre det enklere for oss alle skriver jeg slik: Frokost (hjemme): 5 brødskiver med masse rekeost + 2 glass melk (ca.) Lunsj (på jobben): 1 lettvint salat ost og skinke, 3 brødskiver, en 4-pack med yoghurt + en rett i koppen potetstappe + en pakke extra drops. (+ noen ganger en new energy sjokolade) middag (hjemme): en fjordland rett (oksekjøtt, skinkestek, kjøttkake etc.) mellommåltid: 2 bananer og en brødskive med sjokade + en pakke extra drops (alvorlig gode ) kveldsmat (hjemme): en rett i koppen kakao, 2 kokte egg + en rett i koppen potetstappe. Kan noen gi meg et tips om magen?? værsåsnill... Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Når ble to glass melk mye? Spis mer ordentlig mat, og mindre søppel. Kutt ut dine 4 daglige Rett I Koppen og Fjordland-middagene. Ingen av delene innholder noe særlig med næring. Har du magetrøbbel så kan det være alle dropsene som gjør det i og med at de virker lakserende. Lenke til kommentar
NeW_PrO Skrevet 19. november 2008 Forfatter Del Skrevet 19. november 2008 (endret) Når ble to glass melk mye? Spis mer ordentlig mat, og mindre søppel. Kutt ut dine 4 daglige Rett I Koppen og Fjordland-middagene. Ingen av delene innholder noe særlig med næring. Har du magetrøbbel så kan det være alle dropsene som gjør det i og med at de virker lakserende. Hm... du har helt sikkert rett... men skrev jeg at to glass melk var mye? sorry det ble skrivefeil ivertfall : / men dropsene er det sjelden jeg som spiser opp broren min og faren min går og tar av dem hele tiden så jeg får kanskje i meg en halv eske og det kan vel ikke være så ille...? når det gjelder fjordland har du helt rett, men det er som oftest det jeg velger etter en hard arbeidsdag som jeg ikke orker å lage noe annet... Men kan rett koppen gjøre noe? Det er en pose med kakao og 2 bokser med enten pasta eller potetstappe? Men kan eggene ha noe å gjøre med magen tror du? EDIT:Sorry, glemte å legge til 2 glass melk om kvelden og 2 glass til mellommåltidet Endret 19. november 2008 av NeW_PrO Lenke til kommentar
NeW_PrO Skrevet 14. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2008 Hei hei det går som regel bra med vektøkningen... har gått opp 3 kg hit til men da har det vært sånn 3000 kcal noen dager og 2200 kcal noen dager. Spiser mye variert og sunn mat, men mat som jeg legger på meg av. Anyways, jeg har funnet ut at gjennomsnittsbehovet mitt (regnet ut av en uke) er ca. 2250 kcal. Jeg leste og at hvis du øker med 500 kcal mer enn behovet ditt legger du på deg 1kg fett på 18 dager og det syns jeg hørest rimelig ut så jeg ville bare høre hva dere syns om ca 2700 kcal per dag? PS: skal ivertfall ikke bli noe problem å få i seg så mye i helgene Lenke til kommentar
Moder8tor Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 (endret) Hvor lenge hadde du bronkitt? Er selv 13 år, og har hatt det i 3 måneder nå! Er dritt plagsomt. Har kanskje gått ned 3 kg. Veier nå 51 KG, og jeg skal gå opp til 60 KG innen Februar. Er selv ikke feit, men har bare noen muskler fra før, og jeg er i pub nå. Forresten. Hvis du prøver å feite deg opp, hvorfor sitter du på PC'n nå. Gå og spis! Spis til du nesten må spy! Endret 21. desember 2008 av saftpresser Lenke til kommentar
NeW_PrO Skrevet 23. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2008 Hvor lenge hadde du bronkitt? Er selv 13 år, og har hatt det i 3 måneder nå! Er dritt plagsomt. Har kanskje gått ned 3 kg. Veier nå 51 KG, og jeg skal gå opp til 60 KG innen Februar. Er selv ikke feit, men har bare noen muskler fra før, og jeg er i pub nå. Forresten. Hvis du prøver å feite deg opp, hvorfor sitter du på PC'n nå. Gå og spis! Spis til du nesten må spy! Haha xD du skulle bare ha visst hvilke kommentarer jeg får på skolen nå som: "Fy faan så mye du spiser" og "Faan du er heldig som ikke legger på deg" + jeg spiser minst 3x mer fet mat enn folk på min alder så d er litt rart xP Jeg HADDE bronkitt + noe kødd med skjoldbukkjertelen smatidig i 3 måneder samtidig som jeg er i vekst alder, så jeg forstår egentli hvorfor jeg gikk ned... Faan så kjipt å komme på skolen igjen etter sommerferien Men ikke vær redd, har du bare bronkitt, går du ikke ned så mye som jeg, for jeg hadde mye på en gang God jul og god bedring Lenke til kommentar
NeW_PrO Skrevet 25. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2008 Hei igjen jeg ville bare vite en liten ting.. Det har vært juleaften nå og jeg aner hvorfor jeg gadd å merke meg hvor mye jeg fikk i meg den dagen men etter mine meninger fikk jeg sånn ca. 3200 kcal. det er 900 kcal over dagsbehovet mitt akkurat den dagen (tok meg tiden til å undersøke litt den kalkulatoren på iform.no ) og jeg lurer på om jeg skal bare fortsette med 5-600 kcal overskudd for å legge på meg eller om jeg skal være en dag med 400 kcal mindre aka 2200-2300kcal... vet det har ingeting å si og greier men jeg bare lurer på om det kan ha noen betydning anyways takker for seriøse svar og ha en god jul og et godt nyttår Lenke til kommentar
betablokker Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Hei new_pro. Jeg har lest alle innleggene og alle kjærringrådene folk har gitt deg her inne. Det finnes mange veier til Rom. (et ordtak) Det du har gjennomgått er helt forståelig noe som ingen ønsker seg. Flott at du virker veldig motivert til å trene deg opp til en "fysisk" bra form med muskler og fettmasse, tross alderen din er nok kostholdet og selvrespekt i å forholde seg til alle rådene og tipsene noe forhåpningsfulle, men at du prøver er det viktigste. Jeg er ikke helt sikker på hva slags form kroppen din er på nå, heller ikke vekt, men er det noe jeg har lært etter mange års trening og interesse for kropp & helse vet jeg at på det nivået du startet på er et "bunnnivå".. Derfor ville jeg ikke anbefalt deg til å begynne å bruke så mye frivekter enda, selv om noen på den alderen gjerne kan være "utvokst" nok til å begynne med slike øvelser. Mine anbefalinger til deg er å tenke litt ekstra på kosthold, men ikke endre kostholdet ditt totalt ved å følge alle råd som blir gitt til deg her inne på forumet. Det jeg mener med litt mer "tanke" på kosthold er feks mer frukt og grønt + grov brød istedenfor loff osv i den retningen visst du forstår meg. I styrkeøvelser ville jeg satt et mye større fokus på mer "lettøvelser" som feks melde deg opp på et lagspill evnt svømming, joggeturer, hoppestrikk, ski, gjerne et friluftslag i nærheten. Dette virker kanskje mer "kjedelig" men det blir hva du gjør det til. Det viktigste av alt er at disse tingene gjør deg styrket som barn/ungdom, du trenger en god "oppvekst" til kroppen for å balansere en evnt mye større og hardere trening til senere aldre, 16-17++ (år) Mvh stor idrettsentusiast. Student på NIH. Lenke til kommentar
NeW_PrO Skrevet 12. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2009 Hei new_pro. Jeg har lest alle innleggene og alle kjærringrådene folk har gitt deg her inne. Det finnes mange veier til Rom. (et ordtak) Det du har gjennomgått er helt forståelig noe som ingen ønsker seg. Flott at du virker veldig motivert til å trene deg opp til en "fysisk" bra form med muskler og fettmasse, tross alderen din er nok kostholdet og selvrespekt i å forholde seg til alle rådene og tipsene noe forhåpningsfulle, men at du prøver er det viktigste. Jeg er ikke helt sikker på hva slags form kroppen din er på nå, heller ikke vekt, men er det noe jeg har lært etter mange års trening og interesse for kropp & helse vet jeg at på det nivået du startet på er et "bunnnivå".. Derfor ville jeg ikke anbefalt deg til å begynne å bruke så mye frivekter enda, selv om noen på den alderen gjerne kan være "utvokst" nok til å begynne med slike øvelser. Mine anbefalinger til deg er å tenke litt ekstra på kosthold, men ikke endre kostholdet ditt totalt ved å følge alle råd som blir gitt til deg her inne på forumet. Det jeg mener med litt mer "tanke" på kosthold er feks mer frukt og grønt + grov brød istedenfor loff osv i den retningen visst du forstår meg. I styrkeøvelser ville jeg satt et mye større fokus på mer "lettøvelser" som feks melde deg opp på et lagspill evnt svømming, joggeturer, hoppestrikk, ski, gjerne et friluftslag i nærheten. Dette virker kanskje mer "kjedelig" men det blir hva du gjør det til. Det viktigste av alt er at disse tingene gjør deg styrket som barn/ungdom, du trenger en god "oppvekst" til kroppen for å balansere en evnt mye større og hardere trening til senere aldre, 16-17++ (år) Mvh stor idrettsentusiast. Student på NIH. :) tusen tusen tusen takk for dette svaret! Du aner ikke hvor gla jeg ble for å se dette! Hver gang jeg har skrevet noe her har jeg følt at folk har blitt "sint" på meg av en eller annen grunn! Kostholdet mitt er desverre ikke så bra... jeg har hittil gått litt opp og ned i vekt, men nå har jeg greid å gått opp 4 Kg, nå som jeg føler meg "flink". Jeg har et helt unormalt og ekstremt søtsug, så det blir noe sukker hver dag desverre... Sliter med oppblåst mage og luft i magen (på samme tid). Spiser mye grovt da heldigvis! Men jeg skulle gjerne ha fått vek mage plagene. På morgenen er den helt fin. Men etter frokosten "sveller" den på en måte, og blir der resten av dagen (verst på kveldene) Dette er en ekstremt dårlig kombinasjon for en som skal legge på seg og spise mye, samtidig som han ser ut "som han er inne i den tredje måneden" hvis du forstår. Men jeg har ikke slurvet, så mye kan jeg si. Jeg går bare og håper på at lufta i magen skal gå vekk og det samme med opplåstheten. dette har vært et problem siden slutten av oktober da det kom smygende... Men det er så galt at jeg må for eksempel dra magen litt inn når jeg skal skifte klær i gymmen på skolen og slikt, for det er jo greit nok med en som har litt mer på kroppen og har litt stor mage, men når du har så lite som meg ser det jo ut som om jeg er et misfoster! Hvis noen har et råd mot luft i magen og oppblåsthet for all del: SI IFRA! Jeg er veldig gla for at du har forstått at dette er noe jeg ikke ville. greit nokk jeg trente for mye og spiste for lite før, men hodet er "på plass" nå, men hovedårsaken til at dette skjedde var at jeg hadde visst arvet et ustabilt stoffskifte og noe feil med skjoldbukkjertelen (eller noe i den dur.) så nå spiser jeg slik at det blir noe energi til overs hver dag, noe som er veldig vanskelig på grunn av mageproblemene, men som jeg sa: jeg har ikke slurvet. Nok en gang: Takk. Lenke til kommentar
Moder8tor Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Jeg for min del, har gått opp 7 KG siden den 29 Desember. Noen ganger slurver jeg, og når jeg veier meg har jeg gått litt ned. Mens andre ganger har jeg gått opp alt i fra 0,5 - 1 KG på en dag. Hadde ingen anelse om hvor mye jeg klarte å spise, og en gang spiste jeg en hel stor pizza fra dolly, bare til kvelds . Hvis jeg ser tilbake på det, tror jeg at matinntaket mitt har blitt tredoblet. Før spiste jeg kanskje like mye som du gjorde. Jeg tenker ikke på om jeg er mett, bare fortsetter å spise til det er tomt. Nemo problemo. Jeg er ikke bekymret for vekten lenger, og har bedre selvtillit. Er enda ikke helt ferdig, skal prøve å komme over 60, noe som jeg sikkert kommer til å klare innen februar. Er av og til plagsomt når jeg spiser mye, at magen blir så stor. Trenger ikke så mye mer fett på magen, men armene. Men å gå opp har ikke vært noe særlig problem. På diskusjon har jeg ikke fått særlig hjelp med hva jeg skal spise, men mer psykisk. Det hjelper jo å høre at man ikke er alene. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Om du vill ha det bedre fordelt i kroppen kan jo trening være en løsning Kjør fullkropp da fordeler det seg fint. Lenke til kommentar
NeW_PrO Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2009 Om du vill ha det bedre fordelt i kroppen kan jo trening være en løsning Kjør fullkropp da fordeler det seg fint. Tusen takk dette skal jeg gjøre (viss det er meg du snakker til og ikke saftpresser xD) Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Snakker til dem som har lyst på en bedre kropp Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Skjønner fremdeles ikke hva fett på armene skulle være godt for... Lenke til kommentar
NeW_PrO Skrevet 14. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2009 Skjønner fremdeles ikke hva fett på armene skulle være godt for... Fett på hele kroppen er bra Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Da må du vennligst gi meg en forklaring på hvorfor, for slik jeg ser det er ekstra fett bare dødvekt. Man må selvsagt legge på seg litt fett for å bygge muskelmasse, men å spise bare for å utelukkende legge på seg fett har ingen hensikt, og det ser heller ikke bra ut. Er man tynn, så har kroppen alt fettet man har behov for, og det er dermed ingen fordel med å legge på seg mer fett. Lenke til kommentar
Moder8tor Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Skjønner fremdeles ikke hva fett på armene skulle være godt for... Fordi, jeg er litt tynn på armene. Og når jeg strammer armen, stikker liksom en muskelsene eller et bein litt opp der med albuen. Vet ikke om dette er normalt, men vil helst gjevne det ut med fett før jeg begynner å løfte på manualer. Lenke til kommentar
Kazumo Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 (endret) Hei, Jeg har lenge slitt med å gå opp i vekt. Jeg spiste normalt 2500 kcal før i døgnet, og holdt på med dette i et år med trening og gikk opp et par tre kilo. Men etter at jeg begynte med gainer merker jeg stor forskjell.. Bare den siste måneden har jeg gått opp nesten 4 kilo. Tar en shake 3 ganger daglig, i tillegg til mitt normale kosthold. Du burde rett og slett begynne å bulke, som jeg vil si er den beste måten på å komme opp i vekt. Der har vi 3 prinsipper: 1. Spis som en hest, få i deg et godt overskudd av kcalorier hver dag (dette kan du gjøre med gainer som du får kjøpt på en helsekost butikk, ps: ikke kjøp PF sin) 2. Tren styrke, og helst tunge løft med 6-8 repitisjoner. (ettersom du kun er 14 år vet jeg ikke hvorvidt dette er lurt, men styrketrening trenger du i hvertfall for å ikke bare øke fettprosent, men også muskelmasse.) 3. Pass på å få nok hvile mens du trener. 3-4 ganger i uken er greit, dersom du trener samme muskel-typer under trening. Personlig har jeg splitt på 2, og trener 4 ganger i uken. Endret 17. januar 2009 av Phase Lenke til kommentar
Havard_92 Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Med tanke på at du stappa i deg gainern 3 ganger daglig, så må vel det være en som smakte passe greit? Vurderer gainer, men kommer ikke til å gidde om den har et smaksnivå med Whey-Tech jordbær shaken min. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå