Sitronsaft Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Ingen tilskudd (i alle fall ingen som ikke er farlig for helsa og ulovlig..) vil gjøre deg større over natten. Det er det bare trening som gjør. Tilskuddet bare hjelper til og gjør at progresjonen går raskere. Du kan jo prøve RYP sitt treningsprogram, det er fint. Last ned den gratis PDF-filen på den linken. Du trenger ca. 2,5g protein per kilo fettfri kroppsmasse (dvs din vekt minus fettet, du kan også ta vekten gange 2g protein) og 3-4g protein per kilo fettfri kroppsmasse om du går på deff (for å bevare musklene og øke forbrenningen). Lenke til kommentar
NeW_PrO Skrevet 3. april 2009 Forfatter Del Skrevet 3. april 2009 Wow, takk nei jeg tenkte ikke på bol eller noe slikt, men jeg har hørt noe om zma eller noe i den dur. D skal jammen bli et slit å få i seg 104g reint protein gjennom dagen :O Noen forslag? Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Om du "har hørt om ZMA eller neo i den dur" er det nok ikke slik at du trenger å bruke dette. Om du ikke har ekstremt mye penger til å bruke på nettopp dette that is, noe jeg tror du ikke har. Ta meg på mitt ord, det blir dyrt i lengden, og selv om første bestilling gikk "greit" vil det ikke være like godt på lommeboken om en måned når du er tom. Vet ikke hvordan du har regnet, men om du veier ca. 50KG er du ganske liten/tynn, så du kan egentlig bare stappe i deg så mye du greier for å øke i vekt. Ville vært greiere om du oppga nøyaktig vekt, høyde, alder og aktivitetsnivå. Mitt forslag er at du trener, og spiser mer og holder deg i overskudd (gjerne med 300-500kcal eller mer). Vet ikke hvor seriøst du tar dette, men det ultimate vil være om du spiser minst 5 måltider hver dag hvor alle har en balanse mellom protein, karbohydrat og fett. Men ikke slit deg ut på dette, personlig driter jeg litt i det. Men det aller viktigste er at du ligger i overskudd (om du vil få muskler). Spis mye frukt og brødmat (skiver, havregryn etc.) Om du synes det er vanskelig å få i deg nok kcal kan jeg jo anbefale deg å bruke en gainer, som er en blanding av karbohydrat og protein. Denne er veldig billig for tiden, er kampanjetilbud. Lenke til kommentar
NeW_PrO Skrevet 3. april 2009 Forfatter Del Skrevet 3. april 2009 (endret) 168 cm ca 51 kg 14 år Jeg vil si hakket under veldig aktiv JA jeg tar dette seriøst. Det er kroppen og helsen min. Så snart jeg får den noenlunde i form så skal jeg ikke bry meg så mye mer... Når det gjelder den linken kan jeg bare drømme om å kjøpe den bøtta... Jeg har ikke kredittkort og mine foreldre tror det er starten på piller og dop. Jeg har prøvd å forklare at det er bare vanlig protein men de vil ikke høre på meg... Endret 3. april 2009 av NeW_PrO Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Du trenger ikke kort, du bare bestiller med postoppkrav, og betaler alt hos posten. Det koster en femtilapp ekstra ca. Eller så kan du gjøre som meg, å få onkelen din til å betale med kredittkort, er nemlig i samme situasjon som deg Og det nytter ikke å "ikke bry seg mer" når du er kommet i den formen du vil btw. Lenke til kommentar
NeW_PrO Skrevet 3. april 2009 Forfatter Del Skrevet 3. april 2009 Smart Jeg mener ikke at jeg skal bli en sofagris som lever på potetgull. Bare ikke ta ting så seriøst lenger hvis du skjønner. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Skjønner, går ikke an å drive bulk hele livet, men fortsett å tren styrke, om bare for vedlikehold. Ta deg en joggetur en gang i blant. Og prøv å spis sunt Altså, folk sier "haha, du er en kanin, spiser bare salat. jeg spiser det jeg vil med GOD samvittighet".. Altså, om jeg tar en salat føler jeg meg sunn og god, og det er ikke pga jeg gjør det for å holde kaloriene nede og få mineraler i kroppen. (selv om det selvsagt er derfor jeg føler meg sunn av å spise det) Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Jesus, nå har denne tråden komemt opp i elleve sider og du har fått alle rådene du trenger får å gå opp i vekt. Står kroppsvekta stille så er det bare å spise mer helt til at den begynner å gå opp, så enkelt er det. Protein, ZMA og slikt vil ikke gjøre en fjert for vektoppgangen så da er det bare å spise mer mat eller droppe hele opplegget Lenke til kommentar
NeW_PrO Skrevet 4. april 2009 Forfatter Del Skrevet 4. april 2009 Jeg holder bare på på denne tråden PGA at jeg vil oppdatere meg og at jeg kjeder meg. Jeg tør si imot påstanden at protein ikke hjelper for vektoppgang. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Protein i seg selv gir jo ikke automatisk høyere vekt. Men protein er kalorier, så det blir litt feil å si at protein ikke hjelper på å gå opp i vekt. Lenke til kommentar
different Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Dette begynner å bli latterlig. Du vet alt du trenger for å gå opp i vekt, men det ser ut til at du er en av de som bare er snakk, ingen action. JA jeg tar dette seriøst. Det er kroppen og helsen min. Så snart jeg får den noenlunde i form så skal jeg ikke bry meg så mye mer... Da kan du like greit gi faen med en gang. Det der blir som å si "når jeg har tjent 10.000,- skal jeg slutte å jobbe". Skal du holde deg i form må du fortsette å trene, det er ikke jævlig vanskelig å skjønne. Faen så useriøst. Lenke til kommentar
NeW_PrO Skrevet 5. april 2009 Forfatter Del Skrevet 5. april 2009 Herregud! PRØV å forstå da! Jeg forklarte det i et tidligere innlegg! Lenke til kommentar
different Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Herregud! PRØV å forstå da! Jeg forklarte det i et tidligere innlegg! Det er ingenting å forstå. Du har alt du trenger å vite for å vokse deg stor og sterk. Move along. Lenke til kommentar
NeW_PrO Skrevet 12. april 2009 Forfatter Del Skrevet 12. april 2009 Det er sikkert for mye å be om, men finst det en god oppskrift på en "gainer" shake? (helst uten nøtter) Magen min har blitt så sykt følsom etter at jeg har stappet i meg så mye mat.. Lenke til kommentar
Dudlie Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Så dette kom opp på google når jeg søkte på "beste måte å øve på" (prøve), merkelig nok o_O,siden det kommer opp på google tenkte jeg det var like godt å svare selvom emnet begynner å bli gammelt. Jeg er omtrent som deg, er 1.70-75, har vært ganske tynn,slik som deg, veide ca 50kg for en stund siden. Men så gikk jeg inn for å gå opp i vekt. Synes det er tull at du skal begynne med masse forskjellige proteinshaker og blabla når du er 14 år. Du trenger ikke å gjøre store forandringene for å gå opp i vekt. Jeg har startet å spise en porsjon havregrøt(grov type) til frokost og etter skolen. På skolen spiser jeg 3 brødskiver. Etter det har jeg bare spist vanlig middag og et eller annet smågreier til kveldsmat. Har snart gått opp 10kg på 2 måneder. Jeg er ikke spesielt sunn heller, spiser det meste jeg kommer over av nudler, brus, sjokolade, potetgull osv, men så lenge du har et greit hverdagskosthold så funker det meste, har ikke en dritt flesk på kroppen hvis du er redd for å få det... Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Ser det er mange som nevner havregryn i denne tråden og i andre tråder som handler om vektøkning, det syntes jeg er veldig rart mtp at man får skrubbsår i ræva av det. Med skrubbsår så mener jeg at man driter veldig ofte som igjen vil involvere en del tørking som vil resultere i en sår bak. Man fiser i grunn veldig mye også.. Selv så bruker jeg å kjøpe lettkokt havregryn, helle 3-4dl i en bolle og fylle på med melk og syltetøy. Må man virkelig gå gjennom det som jeg beskrev i starten av innlegget mitt eller er det noe jeg gjør galt når det gjelder havregryn? Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Ser det er mange som nevner havregryn i denne tråden og i andre tråder som handler om vektøkning, det syntes jeg er veldig rart mtp at man får skrubbsår i ræva av det. Med skrubbsår så mener jeg at man driter veldig ofte som igjen vil involvere en del tørking som vil resultere i en sår bak. Man fiser i grunn veldig mye også.. Jeg vil gjerne ha dette dokumentert. Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Kanskje ikke den beste dokumentasjonen, men helt feil har jeg ikke kan det virke som http://www.treningsforum.no/forum/index.ph...8825.msg1112720 http://www.iform.no/forum/index.php?topic=54533.0 http://www.trim.no/pub/art.php?id=1149 Lenke til kommentar
Zarn Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Det er en forskjell på å ha mye luft i magen, og å drite mye. Men hvis det er luft i magen du plages med, så er det helt klart at havregryn har skylda for det. Havregryn eser veldig ut, så hvis du spiser det rå begynner det å ese når det er i magen. Derfor er det anbefalt å enten la havregrynene stå litt å ese før du spiser det, eller lage grøt av det. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Hva innebærer det å "la det stå litt og ese" ? Begynner det å ese når man har tatt på f.eks. melk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå