NeW_PrO Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Hei... Jeg er en gutt på 14 som har hatt problemer med både bronkitt og lavt stoffskifte gjennom hele sommerferien, samt ut måneden August... Nå er stoffskiftet innen det normale, men det er en ting som sitter igjenn etter bronkitten og stoffskiftet... Jeg er ribbet for muskler! RIBBET for fett! Og jeg ser ut som et beinrangel... har vært med legen, og ernæringsekspert, men føler at jeg trenger ekstra støtte fra dette forumet som har hjulpet meg før. anyways: jeg har ligget på rundt 1800-2000 kcal i det siste sier ernæringseksperten... Jeg vet ikke om jeg skal i det hele tatt tørre å skrive noe info om meg selv men her er det: vekt etter lavt stoffskifte: 43KG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Høyde: 168 cm. alder: 14... Jeg var nesten redd for å dø under dette altså.. for dette er så ekstremt lavt så det kan bli! OG INGEN MÅ KOMME Å SI AT JEG HAR GJORT DETTE MED VILJE!!!!!! vekta mi før var 55KG... Alt rundet sammen blir dette mitt spørsmål: Dere vet vekta mi, høyda mi, alderen min, og inntaket mitt... Det kan godt hende at det er for lite kcal per dag, men jeg vet ikke noe om slikt! Og jeg vil ikke ha tilbake bare fettet mitt.. jeg vil ha noenlunde med muskler og! Jeg trente svømming før, men sånn som jeg ser ut nå så tør jeg ikke å bynne med noe svømming ennå.. men bare si meg hvor mye kcal per dag jeg trenger for å bygge noenlunde med muskler, kanskje si meg noen lette øvelser jeg kan gjøre hjemme for å bli litt sterkere, og kanskje gi meg en nokså presis "kalkulator" som jeg kan regne ut dette på... har bare sett at det har stått her.. Gi meg også gjerne noe råd om hva jeg skal spise.. (BEKLAGER FOR FRUSTRERT FORKLARING, MEN JEG ER FRUSTRERT!) Takker for alle gode svar Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Hva slags innlegg var det wat? Ligg 500kcal mer enn du forbrenner, kjør på med baseøvelser. Så skal det gå bra Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Baseøvelser Du sier du ligger på 1800-2000 kcal om dagen, legger du på deg av dette? Går du ned i vekt? Hvis ingen av delene vill det si at du forbruker 1800-2000 om dagen, da ville jeg lagt meg på 2500-3000 pågrunn av trening fører til at du forbruker mer. Lenke til kommentar
NeW_PrO Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2008 Baseøvelser Du sier du ligger på 1800-2000 kcal om dagen, legger du på deg av dette? Går du ned i vekt? Hvis ingen av delene vill det si at du forbruker 1800-2000 om dagen, da ville jeg lagt meg på 2500-3000 pågrunn av trening fører til at du forbruker mer. oj oj... Jeg tror jeg forbruker litt mer enn 1800-2000 de dagene jeg er veldig aktiv.. foreslår du at jeg prøver meg på 2500 i en liten periode? TUSEN takk for linken Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 (endret) Om du skal begynne å trene kan du ligge på 3000 vill jeg tro. Sjekk ut for eks 1 uke på 3000, går du veldig fort opp kan du justere ned litt. Som regel skal protein og fett være det samme, bare juster karbo inntaket. Men siden du sikkert ikke har satt deg helt inn i dette, anbefaler jeg bare tenke på kcal i første omgang Endret 26. oktober 2008 av bebeluv Lenke til kommentar
NeW_PrO Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2008 Om du skal begynne å trene kan du ligge på 3000 vill jeg tro. Sjekk ut for eks 1 uke på 3000, går du veldig fort opp kan du justere ned litt. Som regel skal protein og fett være det samme, bare juster karbo inntaket. Men siden du sikkert ikke har satt deg helt inn i dette, anbefaler jeg bare tenke på kcal i første omgang Hm.. ok jeg så litt mer på den linken og... det står mest øvelser der som du bare kan gjøre på helsestudio, men hvilke kan jeg gjøre hjemme? og tror du det er nok med 2500 om dagen hvis jeg bare skal gå opp og ikke trene så mye? Fordi livsstilen min er vandrene... jeg går og går og går og går hele tiden inne i husene, og arbeider mye på kjøkkenet, handler, etc.. hva ville du tippe kalori behovet mitt er? Jeg trodde først det måtte være ganske lite P.G.A den lave vekta mi... men hva tror du? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=951694&hl= https://www.diskusjon.no/index.php?session=...howtopic=964773 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=935535&hl= nå må du jaggumeg bestemme deg... Du hørte jo ikke på noen av rådene i de forrige trådene, hvorfor skal folk gidde å hjelpe deg nå? Du har også en lei tendens til å gå i forsvarsposisjon, bli nebbete mot de som prøver å hjelpe og har jo vist at du ikke klarer å gjøre noe av det vi sier du bør gjøre, og nekter å forstå hva folk mener. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 (endret) Om du har tilgang til manualer så blir det noen øvelser, blir ikke så mye base, men du får trent skulder, biceps, triceps, bryst og litt mer med manualer. Her har du en side over øvelser som du kan gjøre med både kroppsvekt og kun manualer. Her kan du regne ut hvor mye kcal du forbrenner. Det finnes en formel som regner ut ca kcalforbruket ditt. Ta vekten din, så ganger du med 30 om du såvidt rører på kroppen din til 40 om du er i full aktivitet hele tiden. Jeg vill tro 2800kcal om dagen de dagene du trener høres fint ut. Edit: Altså, har du ødelagt forbrenningen din ved å ta en ekstrem slankekur? Virker slik. Endret 26. oktober 2008 av bebeluv Lenke til kommentar
NeW_PrO Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2008 Om du har tilgang til manualer så blir det noen øvelser, blir ikke så mye base, men du får trent skulder, biceps, triceps, bryst og litt mer med manualer. Her har du en side over øvelser som du kan gjøre med både kroppsvekt og kun manualer. Her kan du regne ut hvor mye kcal du forbrenner. Det finnes en formel som regner ut ca kcalforbruket ditt. Ta vekten din, så ganger du med 30 om du såvidt rører på kroppen din til 40 om du er i full aktivitet hele tiden. Jeg vill tro 2800kcal om dagen de dagene du trener høres fint ut. Edit: Altså, har du ødelagt forbrenningen din ved å ta en ekstrem slankekur? Virker slik. TAkker for alle opplysninger men nei, jeg har aldri giddet å gjøre noe av det som jeg har postet her før.. det blei bare tull... denne sykdommen arvet jeg av bestemoren min, som også hadde akkurat det samme som jeg har nå når hun gikk inn i puberteten, men JEG BEKLAGER VISS JEG HAR VÆRT FREKK, NEBBETE O.L!! DET VAR IKKE MENT SLIK! SORRY! Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Lykke til Prøv deg på 3000kcal går du for fort opp justerer du bare. Lenke til kommentar
plusminus Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Spis ofte, that's it. Lenke til kommentar
Beaumont Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Det funker bare om du kombinerer det med trening. I hvertfall i mitt tilfelle. Satt på ræva i to år og spiste alt jeg kunne finne, lå alltid rundt 60 kg. Spis sunn mat og tren. Lenke til kommentar
NeW_PrO Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2008 (endret) Takk for alle svar :) ja- det er vel ikke bare fettet som skal komme, det skal vel være noe muskler og.. jeg er ikke ute etter å bli en sånn.. "Muskelmann" altså, bare å få normalt med muskler, noe jeg vet at jeg IKKE har nå... Men jeg søkte litt her og der på google, og tenkte kanskje dette ville være noenlunde bra nokk trening (si ifra om dere synest at den er for hard/lett ) +40 situps istedenfor 30 sekund med armhevinger, 25 armhevinger -alle fot-øvelsene på grunn av at jeg går og står veldig mye ellers alt dette hver dag - Gi meg tilbakemelding om jeg burde ta annenhver dag, ta det lettere/tungere, jeg er åpen for alle forslag, og LOVER og ikke bli nebbete og prøve å forstå så godt jeg kan + at jeg ligger på ryggen med føttene oppe og overkroppen oppe, mens bare korsryggen tar nedi gulvet, i 30 sekund + at jeg ligger samme stillingen, mens jeg svinger føttene over, under hverandre i 30 sekund Endret 27. oktober 2008 av NeW_PrO Lenke til kommentar
NeW_PrO Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2008 kan noen som helst bare sette inn et svar vær så snill? Lenke til kommentar
Assbear Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Eg trur du bør ta det annankvar dag sånn at du får restitusjon mellom øktene. Visst ikkje rekk ikkje kroppen å ta seg inn etter treningane. Lenke til kommentar
NeW_PrO Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2008 Eg trur du bør ta det annankvar dag sånn at du får restitusjon mellom øktene. Visst ikkje rekk ikkje kroppen å ta seg inn etter treningane. OK, tusen takk det skal jeg gjøre Lenke til kommentar
Assbear Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Men du bør ta skikkelege armhevingar, han juksa og strekte ikkje ut armane heilt. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 nå fikk jeg faktisk ikke sett den delen av videoen hvor han tar armhevninger, men regner med at du mener han tar smale pushups i skulderbredde - og det er langt fra juks, det er det f.eks militæret baserer seg på, der tar du ikke armhevninger med bredt grep, men i skulderbredde Lenke til kommentar
NeW_PrO Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2008 hehe, ok det skal jeg passe på Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Kassa skal være 2-3 cm fra bakken, og så skal armene helt ut. Hvor du vil ha armene velger du selv, vil tro det beste er å ta halvt om halvt med brede og smale. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå