Gå til innhold

Styrketrening til fotball.

Jocksman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Knebøy, for guds skyld. Knebøy er den viktigste øvelsen for idrettsutøvere, i de aller, aller fleste tilfeller (nå ser jeg bort fra skadebehandling etc.).

benk er ikke akkurat veldig viktig når du spiller fotball. Grei øvelse for å trene overkroppen, og en benkvariant hører hjemme i et godt program, men å fokusere veldig på det er ikke noe vits med mindre du skal begynne å konkurrere i styrkeløft.

Tren knebøy, benkpress, markløft, militærpress, roing og nedtrekk. Splitt det opp om du ønsker, eller ta alt på samme dag 3 ganger i uken. Det viktigste i begynnelsen er å lære seg god teknikk på alle øvelsene, og at du faktisk trener dem regelmessig. Tren 5*5 eller 3*10 i begynnelsen, som nybegynner vil en ha mye framgang uansett. Vekt må du nesten se selv, men du skal IKKE trene til failure, det har ingen hensikt. Med andre ord, du skal gi deg før du MÅ gi deg, du skal ikke trenge hjelp på siste reppen eller gjennomføre den med dårlig teknikk.

Lenke til kommentar
hva er militærpress??

Forklaring, bilder & film her:

http://stronglifts.com/how-to-overhead-pre...rect-technique/

Må ha samlede føtter før det blir et militærpress, men akkurat det er ikke så nøye tror jeg.

har aldri vært borti noen som tar militærpress med samlede føtter, ser for det første idiotisk ut og kan umulig ha god stabilitet... så med mindre du finner no kilder er det bullshit

Lenke til kommentar
Må ha samlede føtter før det blir et militærpress, men akkurat det er ikke så nøye tror jeg.

har aldri vært borti noen som tar militærpress med samlede føtter, ser for det første idiotisk ut og kan umulig ha god stabilitet... så med mindre du finner no kilder er det bullshit

Stanga over hodet heter bare 'press'. Stronglift-linken min nevnte militærpress, og at det er med samlede bein, ellers har vi jo denne fra wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Military_press

Jeg kjører uten samlede bein selv, men kaller det militærpress så folk ikke tror jeg snakker om benk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...