Gå til innhold

PC til 6-7000

Anbefalte innlegg

Sikkert endel tråder om dette før, men prøver meg likevel. :)

Planer om å anskaffe meg ny pc. Har ikke sykt mye peiling på hardware, men har funnet ut at det sikkert er best å kjøpe komponenter isteden for ferdig pc fra f. eks elkjøp.

Har ikke lyst til bruke mer enn 6-7000 kroner.

Pc-en skal brukes til redigering av hd, litt gaming og ellers bare surfing..

Er det noen som hjelpe meg å finne et bra oppsett som kan funke til mitt bruk? Hadde vert fint om alle komponentene var å få tak i i en nettbutikk(f. eks komplett.no ol), som eventuelt kan skru pc-en sammen før de sender den.

funker noe som denne? Noe spesielt jeg bør bytte ut der?

Og en ting til: hvorfor trenger man 64-bit operativsystem for å få nytte av mer enn 3gb minne? Vil dette da si at det ikke er vits å ha 4gb viss man kun har 32-bit? hva er forskjellene mellom 64-bit og 32-bit?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja! Det er mye lurere å kjøpe fra nettbutikker enn fra elkjøp.

Fordel med å bygge helt selv er at det er billigere og du kan få en pc som har det du trenger. Her er mitt forslag. Det du eventuelt kan gjøre er å kjøpe en større harddisk (dobbelt så mye plass for ca 200kr mer). Selv om det står at Amentio.no ikke har "Microsoft Windows Vista Home Premium SP1 64-bit Norsk OEM" så har de det (ca 850kr).

Jeg tror Amentio.no setter sammen pcer, send en mail :) (tror det koster ca 200-300kr)

Det med 64-bit får du nesten lese omher. Men tingen er at det er ikke vits å ha mer enn 3,3GB ram fordi operativsystemet ikke klarer å utnytte det (husk at rammen til skjermkortet og teller). 64-bit derimot kan teoretisk utnytte (rett meg om jeg tar feil) flere millioner GB med ram. Det finnes ennå programmer som du ikke kan bruke i 64-bit, men mer enn 99,9% av all software som blir gitt ut i dag funker. Så hvis du driver med minnesultne programmer så anbefaler jeg 64-bit.

zeq (64-bitbruker)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...