Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Boble sleeper - hva må gjøres?

Anbefalte innlegg

Jeg har ei boble 1968 mod som jeg vil trimme noe helt groteskt mye og gjøre til en såkalt sleeper. Hva trenger jeg å gjøre for å få til det? Trenger jeg å stive opp ramma?

Det jeg tenkte å gjøre var å sette i en VW transporter 2.0L motor, sette på fetere felger og senke. I tillegg, tenkte jeg å sette i sportsseter og ta ut baksetet(som byttes ut med basskasse i glassfiber).

Stemmer det at veteranbiler ikke trenger å dra på EU-kontroll oftere enn hvert 4. år? Isåfall, kan jeg vel ha den på kontroll og bytte til f.eks en 2L transporter motor etterpå? Hvor mye ville det koste meg å typegodkjenne den med transporter motor?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eu-kontroll på veteranbiler er samme som alle andre, hvert andre år. Unntaket er hvis den er fra før 1960 da er den fritatt.

Vet ikke så mye om det andre du spør om annet enn at jeg har en bekjent som holder på med akkurat det samme prosjektet

Endret av Ballpwn
Lenke til kommentar

En transporter motor er ikke noe grotesk trimming, heller moderat ;)

Sjekk på vw/audi forumet, så får du svar på hva du trenger for å få det godkjent... Det som er helt sikkert, er at det koster MYE mere en det er verdt ;)

Skal du trimme skikkelig, så få tak i en porsche motor ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...