konduktans Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Jeg har ei boble 1968 mod som jeg vil trimme noe helt groteskt mye og gjøre til en såkalt sleeper. Hva trenger jeg å gjøre for å få til det? Trenger jeg å stive opp ramma? Det jeg tenkte å gjøre var å sette i en VW transporter 2.0L motor, sette på fetere felger og senke. I tillegg, tenkte jeg å sette i sportsseter og ta ut baksetet(som byttes ut med basskasse i glassfiber). Stemmer det at veteranbiler ikke trenger å dra på EU-kontroll oftere enn hvert 4. år? Isåfall, kan jeg vel ha den på kontroll og bytte til f.eks en 2L transporter motor etterpå? Hvor mye ville det koste meg å typegodkjenne den med transporter motor? Lenke til kommentar
Ballpwn Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 (endret) Eu-kontroll på veteranbiler er samme som alle andre, hvert andre år. Unntaket er hvis den er fra før 1960 da er den fritatt. Vet ikke så mye om det andre du spør om annet enn at jeg har en bekjent som holder på med akkurat det samme prosjektet Endret 26. oktober 2008 av Ballpwn Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 En transporter motor er ikke noe grotesk trimming, heller moderat Sjekk på vw/audi forumet, så får du svar på hva du trenger for å få det godkjent... Det som er helt sikkert, er at det koster MYE mere en det er verdt Skal du trimme skikkelig, så få tak i en porsche motor Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2008 Høres dyrt ut med porsche motor Hvor mye kan jeg trimme uten at jeg må typegodkjenne den da? Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Hvis du som du skriver skal trimme en bil "helt groteskt mye" kan du regne med at du må bruke tilsvarende mye penger. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Å trimme koster mye penger. Skal du bytte til større motor, bør du òg ha: skivebremser, skikkelig understell ++ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå