Gå til innhold

Antec Three Hundred og Nine Hundred

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nylig bestemt meg for at jeg har lyst på en ny datamaskin, og denne gangen har jeg lyst til å bygge en selv. PCen vil brukes til å spille nyere spill på, bl.a. Far Cry 2. Jeg skjønner da at jeg må ha gode kjøleløsninger i kabinettet jeg skal ha. Jeg har sett litt rundt, og funnet ut at Antec 300 og 900.

Antec 300 appellerer mye til meg, da det er veldig billg (og inneholder ikke LEDs ;)), men jeg lurer også på om jeg vil ha 900, da den også skal være veldig bra. Jeg vet at med 300 så følger det med bare 2 vifter, og 900 har hele 5 vifter! Jeg lurer først og fremst på om viftene som følger med kabinettene er gode? Jeg liker veldig dette med Tricool (low, mid og high viftehastighet), men er det vifter jeg uansett burde bytte ut? If so; da blir jo 300 et bedre valg, ettersom det er plass til 5 vifter, men du betaler bare for 2 vifter.

Alt i alt vil jeg egentlig bare ha deres meninger og tips om de forskjellige kabinettene, for slik som det er nå, klarer jeg ikke bestemme meg. :hmm:

Jeg har hørt at i 300 skal det være dårlig med plass til Grafikkkort? Har selv tenkt å kjøpe Sapphire Radeon HD4870 Toxic/Sapphire Radeon HD4870 m/ egne kjøleløsninger, vil dette passe inn i 300, eller må jeg ty til å kjøpe et større kabinett som 900?

Jeg vil også gjerne høre 'pros and cons' om de forskjellige kabinettene.

Takker for svar på forhånd, og håper jeg for tilstrekkelig informasjon til at jeg klarer å bestemme meg! :!:

EDIT: Glemte å si noe, støy er noe jeg også vil ha meninger om, da jeg ikke vil at det skal bråke veldig mye, men i forhold til hverandre skulle jeg gjerne likt å vite hvor mye de støyer.

Endret av JarlG
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har 2stk 900 kabinetter, og anbefaler de... Viftene som følger med vil jeg si er gode vifter samt at det er innebygt viftekontroll på de...

men det er 3x120mm (2 foran og 1 bak) og en 200mm på topen... Men setter du de viftene på low kan du leve med støyen, visdu tenker på den... viftene: low 25db, mid 28db, high 30...

De orginal 120mm viftene som følger med har 3 blå led i seg men de lyser ikke opp noen ting, det sier seg selv når de setter led lys i svarte vifter.. Så det vil jeg ikke tenkt noe på.. 200mm har ikke led..

Endret av OpelPower
Lenke til kommentar

Okei, takk for godt svar!

Fint å høre at LEDs på 120mm-viftene ikke lyser noe opp, men er du sikker på at 200mm-vifta ikke har LED? Har da lest mange steder at den har, men den LEDen kan skrus av, er det ikke slik det er?

Igjen, takk for godt svar, jeg begynner å vurdere 900'ern, i og med at den er litt fetere også. ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei JarlG, Jeg har selv bygget 3 pcer til noen Kompisser hvor jeg har brukt Antec 300, Du får fint plass til hd 4870 "HVIS" du ikke stapper pcen full av hardisker, og at du velger og plasere hardiskene under/over skjermkortet.

Jeg har selv Antec 900, og jeg skulle egentlig ønske at jeg hadde et 300.

Det har en hau av bedre løsninger en 900 + støvfilter og mye bedre kabel sortering. Og det koster halvparten! Så jeg ville klart gått for antec 300.

vil legge til at Antec 900 støyer mye med viftene på high, Og 300 støyer ikke så mye pga det kommer kun med 2 vifter.

Så egentlig er det opp til deg selv, Du kan jo kjøpe løse støyfrie vifter og montere, noe jeg vil si du må i 300, fordi det bare kommer med 2 vifter av 5 mulige.

Endret av lunnr
Lenke til kommentar

Jeg har selv Antec 900, og synes det er god nok plass til både skjermkort og annet. Min pc står i min signatur. Angående støvfilter er noe jeg gjerne skulle hatt, men som dessverre 900 mangler. Du kan i tillegg sette inn en vifte i sidedøren på 12cm som gjør at CPU/skjermkort får bedre kjøling.

Antec 900 kommer dog med 4 vifter som kjøler godt selv på "low" hastighet, og du trenger ikke å kjøre viftene på high for å få god kjøling. Medium og low fungerer veldig bra for min del.

Lenke til kommentar

Anbefaler absolut 900.

1.) det er ikke LEDs på 200mm viften

2.)lysenepå 120mm er ikke veldig plagsomme

3.)Genialt med H M L

4.)Kjøleegenskapene er mye bedre enn 300

Tror ikke forskjellen er så stor med tanke på 300, dt er ca. 10cm hver vei i forskjell på størrelsen. 900 hundre støyer ikke så veldig mye, setter du alle viftene på L og i tilleg setter CPU på "silent" så kan du fint sove i samme rom. Sover 1.5m fra pcen(uten problemer)

Anbefaler deg og kjøpe 900 da er du sikker!!:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...