Joakim77 Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Har akkurat kjøpt meg et Canon HF10, samt Sony Vegas 9.0 Platinum 9.0 og Sony DVD architect pro 5.0. Har aldri drevet med videoredigering tidligere, så alt er nytt for meg. Har testet litt med både redigering og laging av Dvd menyer, men jeg får ikke helt til å brenne over på DVD plate med god kvalitet. Lurer på hvilke valg jeg skal gjøre når jeg velger "make movie" på den redigerte filmen fra Vegas 9.0 og skal lagre den til fil? Ønsker primært best mulig kvalitet, men filen burde vel være kompatibel med Architect slik at den kan brennes enklest mulig? Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Har Vegas Pro 8.1, og der velger man Render As > MPEG-2 og DVD Architect som template. Vet ikke om det er sånn i Vegas Platinum 9. Lenke til kommentar
Joakim77 Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2008 Har Vegas Pro 8.1, og der velger man Render As > MPEG-2 og DVD Architect som template. Vet ikke om det er sånn i Vegas Platinum 9. Takk for svar. Gir dette en tilfredstillende kvalitet, eller finnes det andre alternativer som funker? Jeg ser at det bl.a finnes alterativer for HDV 1080 bl.a Er det forresten noen som vet om det går ann å forkorte en sang når du lager Dvdmeny i Architect, slik at filmen som jeg bruker blir like lang som sangen? Går det ann å spille om filmen/sangen i menyen, slik at den starter om igjen når den er ferdig? Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Takk for svar. Gir dette en tilfredstillende kvalitet, eller finnes det andre alternativer som funker? Jeg ser at det bl.a finnes alterativer for HDV 1080 bl.a Hvis du skal lage DVD, må du nok holde deg til DVD-standarden. HDV 1080 kan nok ikke brukes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå