Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problem med eksternskjerm på Laptop.

Anbefalte innlegg

Hei,

Fikk min Samsung Syncmaster 2253bw i posten i går. Når jeg hadde pakket den ut og koblet den til på vanligmåte merket jeg at det var et sterkt rosaskjær på denne skjermen. Tenkte kanskje det var driverproblemer. Når jeg hadde installert disse samt noen programmer som fulgte med cden kan jeg overstyre gamman på skjermen slik at det ser bedre ut. Men de rammene rundt på hw.no som egentlig er lyseblå er lilla\rosa hos meg. Når jeg har "fikser" litt på fargene slik at dem er levende med og jeg går inn i et spill eller noe slikt, blir alle fargeinstillingene resatt... Slik at jeg må loade på nytt.

Jeg satt i 3timer og prøvde alt jeg kunne tenke på. Skjermkortet på laptopen er Intel Mobile Graphics 955 (nyeste drivere). Jeg har prøvd på min pc, og på en annen laptop som bruker nvidia geforce 8600gs kort. Og begge disse pcene har vært brukt på min forige LCD skjerm, en gammel 17" BenQ. Jeg bruker VGA inngangen på skjermen.

Håper noen vet råd. Eller er skjermen ødelagt slik at jeg kan sende den inn på reklamasjon? skjønner ikke hva det kan være siden andre skjermer har fungert.

Mvh Thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En og annen skjerm innimellom er phail, og det høres ut som du har fått en sånn. Ta kontakt med butikken du kjøpte den hos, og forlang en ny. Som regel er ikke dette noe problem. Vær hyggelig men bestemt på at du skal ha en ny.

Du har i allefall absolutt gjort mer enn forventet forbruker-feilsøking på dette :yes:

Endret av glowgrrr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...