Solid_Snake Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Jeg skal har tenkt å kjøpe nytt hovedkort, men er ikke helt sikker på om jeg skal kjøpe Epox 8RDA+ eller Asus A7N8X Deluxe! Hvilken av disse kortene burde jeg kjøpe?!?! :-? Jeg er ikke så opptatt av å klokke og sånt, så det er ikke SÅ viktig... jeg bruker mest dataen til å spille og ting som det. Jeg er også opptatt av at dataen min er stabil! Hva burde jeg velge?!?!? Lenke til kommentar
Zelkin Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 epox! ops, , men bruker Epox selv og er veldig fornøyd. Mener de er litt billigere og? iaf før kan jeg huske. Ofte sammenligna med ASUS på tester. Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Det kommer ann på om du har behov for de ekstra features som asus kortet har i forhold til Epox. Har selv Epox 8rda+ og er storfornøyd med det. Lenke til kommentar
Solid_Snake Skrevet 31. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2003 Jeg vill bare ha det beste!! Alt det extra som følger med Asus, kan man jo også kjøpe til Epox kortet, kan man ikke?!?! :-? Lenke til kommentar
Solid_Snake Skrevet 31. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2003 så er d også det med prisen... Asus kortet koster rundt 1300,- mens epox kortet koster 800,- :-? vill ikke det si at Asus korte er bedre siden det er 500kr dyrere?! Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Jeg vill bare ha det beste!! Alt det extra som følger med Asus, kan man jo også kjøpe til Epox kortet, kan man ikke?!?! :-? Dual LAN på kortet er litt vanskelig å kjøpe ekstra, men du kan jo alltids kjøpe ett ekstra NIC kort. Nå kom jo ASUS kortet svært godt ut i test på hw.no Lenke til kommentar
Solid_Snake Skrevet 31. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2003 det var mer firewire og sånt jeg tenkte på, og alt det exstra man får med.... Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 det var mer firewire og sånt jeg tenkte på, og alt det exstra man får med.... Les hva som følger med, Epox kortet har også 1394 og USB 2.0 osv Lenke til kommentar
Solid_Snake Skrevet 31. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2003 Okey! men hva med pris forskjelen da???! Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Leser man EPoX-testen på hardware.no så ser man forskjellen mellom EPoX og Asus... EPoX-kortet er billigere, men har en del mindre features. Kortet er originalt klokket litt høyere enn Asus sitt kort og i tillegg ser det du til å være en smule mer optimert (kortet kom ut en del senere enn A7N8X og de har hatt mer til på utvikling). Klokker mann opp Asus-kortet er det ikke store forskjellene mellom de to kortene, og alt i alt blir det en avveiing mellom pris og funksjoner. Også verdt å nevne at Asus-kortet har passiv kjøling på NB, mens EPoX har vifte. Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Leser man EPoX-testen på hardware.no så ser man forskjellen mellom EPoX og Asus... EPoX-kortet er billigere, men har en del mindre features. Kortet er originalt klokket litt høyere enn Asus sitt kort og i tillegg ser det du til å være en smule mer optimert (kortet kom ut en del senere enn A7N8X og de har hatt mer til på utvikling). Klokker mann opp Asus-kortet er det ikke store forskjellene mellom de to kortene, og alt i alt blir det en avveiing mellom pris og funksjoner. Også verdt å nevne at Asus-kortet har passiv kjøling på NB, mens EPoX har vifte. Epox 8RDA+ har ikke vifte på chip Lenke til kommentar
Silenoz Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Leser man EPoX-testen på hardware.no så ser man forskjellen mellom EPoX og Asus... EPoX-kortet er billigere, men har en del mindre features. Kortet er originalt klokket litt høyere enn Asus sitt kort og i tillegg ser det du til å være en smule mer optimert (kortet kom ut en del senere enn A7N8X og de har hatt mer til på utvikling). Klokker mann opp Asus-kortet er det ikke store forskjellene mellom de to kortene, og alt i alt blir det en avveiing mellom pris og funksjoner. Også verdt å nevne at Asus-kortet har passiv kjøling på NB, mens EPoX har vifte. EPoX 8rda+ har så visst ikke vifte på northbridge! Alt er passivt kjølt fra stock! Har kortet selv, jeg er 100% sikker på dette. 8rGa vet jeg derimot lite om, tror det er passiv kjøling på den også. 8rDa har ikke kjøling på SB, iallefall ikke 1.1 versjonen. 1.0 hadde en liten en, men den hadde også passiv på NB. Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Jeg hadde samme dilemma som deg. Jeg gikk for Asus A7N8X. Jeg kan ikke gi deg svar på om det var et lurt valg siden jeg ikke enda har fått delene enda. Asus kortet har S-ATA og Dual LAN, Epox har god overklokkings egenskaper og lav pris. Det er de forskjellene jeg har funnet ut. Asus kortet kan overklokke, men ikke like langt som Epox. Siden jeg hadde lyst på S-ATA gikk jeg for Asus kortet. Når det gjelder prisen så er ikke egentli forskjellen så veldig stor: Asus A7N8X 1411,- og Epox 8RDA+ 1078,- på Komplett.no, hvis man skal kjøpe et eksta NIC og S-ATA kontroller så blir det ca 1000,- mer. Så Asus kortet er ikke egentli så dyrt. Hvis du ikke skal overklokke så mye burde du gått for Asus kortet Lenke til kommentar
Mr_Dillon Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Dersom du ikke skal klokke er nok ASUS A7N8X/deluxe det kortet jeg ville anbefalt. Pga at det har S-ATA og raid, som ikke er på Epox kortet. Jeg har selv Epox 8RGA+ og er storfornøyd! Valgte dette fordi klokking er avgjørende.. Koster ca 1300 spenn. Men som noen andre sier, velg det kortet som passer best til dine behov ut fra hva kortet har av ekstra ting. Kan bekrefte som noen spør om at det er passiv kjøling av både SB og NB på 8RGA+ kortet. Andy Lenke til kommentar
Solid_Snake Skrevet 31. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2003 På testen på hardware mellom epox, kt400 og asus står det "a7n8x" og ikke "a7n8x deluxe" Det er vell deluxe korte de mener?! Lenke til kommentar
ponke Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Er det ikke slik at for hver S-ATA disk du kobler til A7N8X så "mister" du en vanlig ATA100 port. Er de ikke kombinert ved hjelp av en slags "konverterings"-prossess. Er det noen som vet det? Jeg personlig er ingen fan av integrerte nettverkskort, de fleste har fryktelig ytelse og går drastisk ut over ytelsen på maskina generelt. Dette er i alle fall min erfaring når jeg dro på lan før, nå med et litt bedre og dyrere nettverkskort så kan jeg sende/motta hvor mye og fort som helst mens jeg spiller... hurra! Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Lenke til kommentar
Solid_Snake Skrevet 31. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2003 nå etter jeg har sett på innlegenne og testen(e). Tror jeg at jeg kjøper Asus korte! Lenke til kommentar
Solid_Snake Skrevet 31. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2003 nå etter jeg har sett på innlegenne og testen(e). Tror jeg at jeg kjøper Asus korte! Lenke til kommentar
Kalle Klon Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Asus A7N8X Deluxe Go for it Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå