kenny28 Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Finnes det ett kabinett for harddisker som tar 4 eller flere harddisker. Kabinettet skal stå inne i ett skap så utseende betyr ikke så mye. Lurte og litt på hvordan disse virker. Går det enkelt og greit bare en usb/firewire fra kabinettet til pc og en strømforsyning ? Hvis jeg foreksempel har 4 harddisker(500 eller større), kan jeg da jobbe på flere av disse samtidig eller bare en og en ? Jeg skal som sagt ha 4 harddisker (eller flere) + dette kabinettet. Pris betyr selvfølgelig mye men kvalitet enda mere(skal brukes som sikkerhetskopi av digitale bilder). Kan noen være så snill å poste linker ? Lenke til kommentar
Dyver`n Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Hadde det ikke bare vert lettere og kjøpt en ekstern hardisk på 2TB? koster vel rundt 2500-3000,- Lenke til kommentar
kenny28 Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2008 Har 5 eksterne harddisker av 3 forskjellige merker og alle kødder. Har med andre ord dårlig erafring med eksterne. Synes og at det er greit å ha flere harddisker foreks 1 med bilder 1 med musikk 1 med filmer o.s.v Har og liggende litt harddisker som jeg kan bruke. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 (endret) Dette har plass til 4 disker. Men har selv ingen erfaringer med det. Prisen er stiv, så kanskje det er bedre å sette opp en liten server? Endret 26. oktober 2008 av Mr.Anki Lenke til kommentar
kenny28 Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2008 Som du selv skriver så er prisen STIV. Så for meg bare ett lite kabinett som man kan sette inn noen harddisker. Burde ikke være så dyrt det ? Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 (endret) Du kan jo plugge diskene inn i pc'en din da via sata. Endret 26. oktober 2008 av Mr.Anki Lenke til kommentar
kenny28 Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2008 Pc'en er full Lenke til kommentar
Dyver`n Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Dette har plass til 4 disker. Men har selv ingen erfaringer med det. Prisen er stiv, så kanskje det er bedre å sette opp en liten server? Tenkte på det samma som deg, du får en komplett server til ca 2500 og da kan du dytte inn 10 disker uten kontroller... Husk at vis du skal ha 4 disker i et litte hardisk kabinnett så blir dette varm... Å dytte den inn i er skap vil mest sansynelig ta kvelden på diskene over tid mener jeg.. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Det beste vill nok være å sette opp en liten server ja. Denne maskinen trenger jo ikke være ny heller. Om du har en gammel maskin stående kan den sikkert brukes. Lenke til kommentar
kenny28 Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2008 Det beste vill nok være å sette opp en liten server ja. Denne maskinen trenger jo ikke være ny heller. Om du har en gammel maskin stående kan den sikkert brukes. Har flere gamle pc'er stående. Men det mangler desverre på kompetansen Men hvis noen kan hjelpe meg på veien så er jeg klar Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Har du en maskin med sata porter? Om det er sata disker du har? Lenke til kommentar
kenny28 Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2008 Tror ikke det er sata porter men kan gjerne kjøpe noen controllere(tror jeg det heter) for å så sata porter. Når det gjelde harddisker så har jeg begge deler, men jeg regner med å kjøpe 4 nye nå ganske snart. Skal i løpet av kvelden se over hva jeg har av deler og div. Takker for all hjelp jeg kan få Lenke til kommentar
kenny28 Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2008 Har tenkt å legge inn en bestilling i dag. Har du noen anbefalinger når det gjelder harddisker. kan sikkert og kjøpe ett nytt hovedkort med sata porter. Resten tror jeg at jeg har Linker er en fin ting vet du Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Du trenger vel også en ny cpu om du skal ha nytt hovedkort. Har du noe ddr2 ram liggende? Lenke til kommentar
kenny28 Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2008 Har sjekket nå, og tror jeg må ha det meste nytt. Hvis du gidder så hadde det vært fint med noen forslag. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 (endret) Tok en kjpp titt under Anbefalinger på hw.no og fant denne. Mulig den kan gjør jobben ? Eller du kan gi meg et lite budsjett så kan jeg se på noe annet. Endret 26. oktober 2008 av Mr.Anki Lenke til kommentar
kenny28 Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2008 (endret) Jeg er åpen for det meste jeg, bare det ikke tar helt av. Jeg har og tenkt å lage en htpc, er det mulig å legge litt mere penger i dette og kombinere disse to ? Dette er og ett område jeg er usikker på. Utrolig kjap å svare du Takk..... Endret 26. oktober 2008 av kenny28 Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Skal nok gå ann å kombinere ja, men det kan fort bli en del støy fra serveren. Med tanke på at du kanskje skal ha en del disker som trenger god kjøling. Lenke til kommentar
kenny28 Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2008 Det gjør ingenting, da jeg har tenkt å ha htpc'en i kjelleren rett under der vi har tv'en. Har tilog med lagt ned masse trekkerør til dette Da får jeg jo og masse "gratis varme" i kjelleren og Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Da er det ikke støy noe problem Hva skal du bruke HTPCen til? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå