Gå til innhold

Duket for Vista SP2 beta


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Som hvilke programmer da?

Alt fungerer helt fint hos meg, kjører windows web server 2008 :)

MSN, Nod32, OO, diverse drivere osv.

 

Jeg får alt til å funke, men det tar litt tid.

 

Det er masse plass å spare ved å fjerne språkpakker og tastaturoppsett. Noe du sikkert har funnet ut selv. I tillegg skru av Superfetch, Hibernate og Windows Search, slik at C:/-partisjonen ikke vokser pga. indeksering. Har også aldri helt forstått hva man skal med samplemedia som Microsoft har implementert i Vista. Alt fra videoklipp til musikkfiler. Alene så opptar disse filene opp til 200-300MB, så dette fjernes uten å nøle.

 

Skal gjøre en research angående Windows Media Center - se om Ultimate kjører uten dette og om det er avhengig eller ikke.

Jeg har OL-Medalje i stripping ( :p), og jeg tror ikke jeg har noen XP-innstalasjoner på over 400mb lenger.

 

Hvorfor installerte du Windows Server på en laptop som du bruker til SkolePC?

Fordi XP har for dårlig batterilevetid på laptops, og Vista har for mye drit. Så er det raskere, mer ryddig, har mange nyttige tools og ikke minst er gratis (for 240 dager eller noe sånt).

Lenke til kommentar
exFAT er etter min mening en nyttig funksjon som burde kommet for mange år siden. Windows har jo lenge slitt med en grense på 2TB partisjoner for Raid-systemer.

 

Ellers så er jeg overrasket over de to første punktene: støtte for Blu-ray og Bluetooth 2.1. Dette har jo XP (og Vista?) støttet i lange tider. Jeg mistenker at det er bugs i støtten som er fikset, ikke at funksjonene legges til.

 

Windows søkemotor har jeg ikke bruk for. Hva wizarden for trådløse nettverk innebærer aner jeg ikke, men man skulle jo tro at det var mer opp til leverandørene av grensesnitt til trådløse aksesspunkt å gjøre det brukervennlig.

 

Vista SPx er i det hele tatt rimelig uinteressant. Windows 7 virker derimot lovende, det lille vi har hørt så langt. Håper det blir en verdig arvtager etter XP. En arvtager som tar konkurransen fra åpen kildekode seriøst og dermed gjør en hel rekke "politiske", lisensmessige, strukturmessige, sikkerhetsmessige og prismessige endringer. Office 2007 SP2 skal jo gå i en positiv retning, så det finnes håp. :)

 

 

Men støtter xp og vista dra og slipp brenning av blue ray? xp mener jeg kun støtter cd brenning.

Lenke til kommentar
I Fail In Quoting. Altså Jeg failer. Hehe Ikke du.

 

Hvorfor installerte du Windows Server på en laptop som du bruker til SkolePC?

Fordi XP har for dårlig batterilevetid på laptops, og Vista har for mye drit. Så er det raskere, mer ryddig, har mange nyttige tools og ikke minst er gratis (for 240 dager eller noe sånt).

 

Hva? Hvordan kan det ha seg at det er bedre? Færre ting som kjøres i bakgrunnen?

 

Kan nevne at et skikkelig batteriprogram som allà Toshiba'n min har kan få batteriet på maskinen din til og vare lengere...

Feks, det er jo ikke noe vits at CPU hastigheten er på max når man kjører på batteri og sitter og surfer...

 

Feks Linux på laptop? Noen ideer der hvordan jeg kan sette ned skjermbelysningen og >CPU hastigheten? No? Neivell.

Endret av Lord Grÿllwotth
Lenke til kommentar
I Fail In Quoting.

 

Hvorfor installerte du Windows Server på en laptop som du bruker til SkolePC?

Fordi XP har for dårlig batterilevetid på laptops, og Vista har for mye drit. Så er det raskere, mer ryddig, har mange nyttige tools og ikke minst er gratis (for 240 dager eller noe sånt).

 

Hva? Hvordan kan det ha seg at det er bedre? Færre ting som kjøres i bakgrunnen?

 

Kan nevne at et skikkelig batteriprogram som allà Toshiba'n min har kan få batteriet på maskinen din til og vare lengere...

Feks, det er jo ikke noe vits at CPU hastigheten er på max når man kjører på batteri og sitter og surfer...

 

Feks Linux på laptop? Noen ideer der hvordan jeg kan sette ned skjermbelysningen og >CPU hastigheten? No? Neivell.

Ikke plag quotingen min :p

Det er mindre ting som kjører ja, man slipper Aero og alt det der pisset.

Linux hadde vært genialt på laptop, men strømsparingen er jo elendig.

Lenke til kommentar

Jeg kjører da Windows Live Messenger, NOD32 (trenger dog business) og PerfectDisk Enterprise på Server 2008 :)

Er irriterende at du må ha business og enterprise utgaver av diverse programmer, men det er nok på grunn av noen instillinger i installasjonen til disse programmene som nekter deg å installere de på Server 2008, kan sikkert fikses på en eller annen måte?

Lenke til kommentar

exFat? Lønner det seg å bruke dette over NTFS? Eller er det kun hensiktsmessig på partisjoner som bruker en Fat partisjon fra før? (kan egentlig Fat32 leses i Vista 64?)

 

Jeg emigrerte også fullstendig fra XP til Vista for litt siden. Syns det gikk for treigt i spill før, men nå syns jeg det går like bra om ikke bedre i Vista :new_woot:

Lenke til kommentar
Aner ikke, har aldri brukt dra og slipp som brennemetode. Alt for ukontrollert prosess. Det er vel mest beregnet på bestemødre og andre som ikke ser forskjell på en brenner og en minnepinne.

He he, når du nevner det, så prøvde jeg det ganske nylig for første gang selv, i forbindelse med at jeg skulle lære en bestemor å brenne sin bildesamling til en CD, så målgruppen høres for meg riktig ut. Og det var jo også veldig greit og enkelt.

 

Simen1

Hva wizarden for trådløse nettverk innebærer aner jeg ikke, men man skulle jo tro at det var mer opp til leverandørene av grensesnitt til trådløse aksesspunkt å gjøre det brukervennlig.

Nja, kanskje. Men egentlig syns jeg det fra et brukerperspektiv godt kan være slik at produsentene lager drivere, mens grensesnittet ligger i Windows.

For en ting holder det da å lære seg prosessen en gang, så kan man det, uansett kortets merke og modell. (fremfor at alle produsentene skal lage sin egen "smarte" løsning.)

Og det andre er jo at det i mine øyne fort blir smør på flesk med slike programmer for å gjøre ting som Windows selv kan gjøre på en utmerket måte. Var nylig borti en ny HP laptop business modell nedgradert til XP, og der var det både Intel Pro softwaren, og HPs egne greier for administrasjon av trådløs, begge med diverse tilhørende kjørende prosesser og trays, som senker ytelsen og øker sjangsen for problemer.

 

Så jeg er i utgangspunktet for at dette gjøres i og av Windows. :)

 

Det jeg lurer mest på når kommer, og hva innholdet blir, er den lenge lovede fiji (var det vel) "servicepacken" til mediacenter?

Lenke til kommentar
exFat? Lønner det seg å bruke dette over NTFS? Eller er det kun hensiktsmessig på partisjoner som bruker en Fat partisjon fra før? (kan egentlig Fat32 leses i Vista 64?)

 

Jeg emigrerte også fullstendig fra XP til Vista for litt siden. Syns det gikk for treigt i spill før, men nå syns jeg det går like bra om ikke bedre i Vista :new_woot:

 

exFAT er egentlig tiltenkt removable media (flash media) - ikke interne harddisker.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Støtte, noe av dette må være støttet allerede??

 

Nei, de må sette seg ned å heller gjøre systemet langt mer stabilt og effektivt. SP1 hjalp noe, men det er langt i fra nok.

 

DEP er blant annet overaktiv i vista. Dessuten er det for mye logging og tull til os som er totalt utnyttig. Det er logg for det minste, og dette krever garantert ressurser. For å ikke snakke om hardware kombabilitet. Dette skyldes langt fra dårlige drivere.

Lenke til kommentar
Håper de gjør noe med CPU forbruket når maskinen er idle. Er lei av at viften går konstant når jeg kjører vista. Får de Vista til å gå litt glattere, så kanskje jeg kan begynne å vurdere det til noe annet enn testing.

Må nok være noe du har gåendes i bakgrunnen det da. Altså systemet ditt er ikke idle.

Hos meg er det 0 - 1 % akkurat nå v/idle med inet browser oppe. Og den ene prosenten skjer ved flash reklame oppdateringer fra hw.no i browseren.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Men støtter xp og vista dra og slipp brenning av blue ray? xp mener jeg kun støtter cd brenning.

Aner ikke, har aldri brukt dra og slipp som brennemetode. Alt for ukontrollert prosess. Det er vel mest beregnet på bestemødre og andre som ikke ser forskjell på en brenner og en minnepinne.

 

 

Om å gjøre å gjøre alt mest mulig vanskelig? Hva er forskjellen på å "make data dvd" og å bare dra in filene dine inn i filutforskeren? Du får til og med lov til å gi dvd'en navn(noe som jeg ikke ser meningen med).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...