Gå til innhold

Problemer med Flash Player

Anbefalte innlegg

Før jeg begynte denne posten tenkte jeg bare at jeg skulle informere om at jeg er helt fersk når det kommer til Linux, innstallerte det for én time siden:) Så bare ha i bakhodet at jeg i utgangspunktet ikke vet hvordan alt gjøres^^ Problemet mitt er at jeg ikke får installert Flash Player, hver gang jeg prøver får jeg feilmeldingen "Error: Wrong architecture 'i386'". Kjører Ubuntu x64. Har prøvd å installere på forskjellige måter, men ender alltid opp med den samme feilmeldingen. Help?:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med at du har lastet ned fra Adobe.com. De har (utrolig nok) ikke gitt ut 64 bits versjon ennå. Det du da må, er å installere 32 bits library-pakker slik at du kan bruke 32-bits flash i 64 bits Firefox. Det enkleste blir da å installere via pakkebrønnen til Ubuntu. Det gjør du enklest ved å gå til:

Programmer - Legg til/Fjern og søk etter flashplugin. Installer den fra Adobe. Husk å velge "all available packages" før du søker.

Alternativt kan du bruke terminalen og skrive:

sudo apt-get install flashplugin-nonfree

Ulempen er at du her vil få Flashplayer 9. Mulig det går å installere Flashplayer 10 etter at du har installert fra pakkebrønnen og fått med deg alle 32 bits bibliotekfilene, men det er jeg ikke sikker på.

Lenke til kommentar
Regner med at du har lastet ned fra Adobe.com. De har (utrolig nok) ikke gitt ut 64 bits versjon ennå. Det du da må, er å installere 32 bits library-pakker slik at du kan bruke 32-bits flash i 64 bits Firefox. Det enkleste blir da å installere via pakkebrønnen til Ubuntu. Det gjør du enklest ved å gå til:

Programmer - Legg til/Fjern og søk etter flashplugin. Installer den fra Adobe. Husk å velge "all available packages" før du søker.

Alternativt kan du bruke terminalen og skrive:

sudo apt-get install flashplugin-nonfree

Ulempen er at du her vil få Flashplayer 9. Mulig det går å installere Flashplayer 10 etter at du har installert fra pakkebrønnen og fått med deg alle 32 bits bibliotekfilene, men det er jeg ikke sikker på.

Prøvde terminalen jeg, ettersom det er litt mer spennende:) Funket som bare det. Tusen takk for hjelpen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...