Gå til innhold

BK! Filmrull kan forsatt brukes!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

tokk meg friheten til å foreta en aldrig så liten justering. kremt. (Si i fra om du vil att jeg skal fjerne det)

Levels. ta bort det som ble igjen i bakgrunnen og litt dodge i ansiktet. fortsatt for mørk i anskitet i forhold til bena men slik er bildet.

post-81990-1225018491_thumb.jpg

Endret av Phaser_
Lenke til kommentar

Flott, Phaser. Problemet mitt er at jeg er så amatør at jeg ikke klarer å tenke ut hvordan instillingene skal være før jeg knipser slike "haste" bilder..

Det er så mye å tenke på når en skal ta bilde at jeg knapt orker å knipse mer..

Endret av hojohansen
Lenke til kommentar

Dessverre er ikke så mye i dette bildet som funker for meg. Vinkelen det er tatt fra er ikke så dum og idéen er fin, men lyset er direkte ille og ødelegger mye. Det er veldig hardt, og bidrar til det generelt harde inntrykket bildet gir, noe som ikke passer særlig bra for motivet.

Regner med at du har brukt den innebygde blitsen her. Det er ikke så veldig mye å gjøre for å unngå at den lager kjipt lys, så du kunne jo plassert ungen nærmere et vindu eller noe. Gjerne på et teppe, refleksjonene i gulvet er ikke helt pene. Det er heller ikke refleksjonen av blitsen som sees i filmen, den kan du kanskje klone vekk.

Hvis lyset er for dårlig til at du kan unngå blits kan du prøve å myke opp lyset ved å for eksempel fyre den av gjennom et papirark eller noe. Eller bruke en ekstern blits som kan sprettes i taket eller taes av kameraet, men det blir fort dyrt. Jeg tror vel også at det kan bli vanskelig å gjøre sånt som dette når du tar øyeblikksbilder som dette, men jeg tenkte nå jeg skulle nevne det uansett.

Det er så mye å tenke på når en skal ta bilde at jeg knapt orker å knipse mer..

Ikke gi opp! :) Selv om folk her i BK ofte er litt vel strenge av oss så bør du ikke la deg skremme vekk av det. Du har en god idé her også, men utførelsen har forbedringspotensiale.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...