Toben Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Hei. Når eg spiller ei lita stund ca:(5min) så skruer skjermrn seg av. vifter og allt køyrer videre. Ingen deler i pcen overstiger 50 grader. Ka kan problemet være? Maskinvare: hovedkort:msi er ikkje sikker ka type. skjermkort: msi nvida 9600gt 512mb Minne: 4 gb ram hd: 500gb Psu(strømmforsyning) Hiper 580watt cpu: amd athlon *2 5200+ Lenke til kommentar
schimo Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Ved første lesing ville jeg antatt at maskinen sparka for lite strøm til skjermkortet, men 580w burde være nok, men kanskje det er noe problemer med denne? Har du en annen psu liggende som du kan teste med? Lenke til kommentar
Toben Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2008 eg har ein på 350watt men det holder ikkje. Hovedkortet har blitt lodda og det har psu og. Etter psu fikk ein overspenning så motte eg lodde det. allt er loddet rett og den virker. Lenke til kommentar
Toben Skrevet 6. november 2008 Forfatter Del Skrevet 6. november 2008 Er det noen så veit ka så er gale? Lenke til kommentar
hanbjo Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Jeg vat akkurat hva problemet er.. Mange 9600GT kort har en hardware feil montert på kortet. Som gjør att skjermkorte går i "Black screen" helt random under gaming. Det kan ta alt i fra 5 min til 1 time. Og en må reboote pc'en for å få det til å fungere igjen. Det viser ingen feilmeldinger noen sted. Det ser ut som att å "underclocke" kortet ned, eliminerer problemet (altså det motsatte av overklokke). Noe som i utgangspunktet er forferdelig dumt. Det beste er det bare å kontakte din levrandør å forklare situasjonen. De fleste har anntageligvis hørt problemet ett par ganger før, så de bør vere veldig hjelpsomme med å fikse problemet ditt. Evt sende deg ett nytt skjermkort. HansiFansi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå