steinrr Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Hvordan kan en styre hva som blir disk 0, 1, 2 etc ved SATA. For IDE var det jo enklere med primary/secondary slave/master, men er usikker på hva som styrer dette for SATA. Har en gammel IDE-disk som har blitt disk0 på systemet mitt, og siden denne også har OS installert, så har denne partisjonen blitt tildelt c: Lenke til kommentar
007CD Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Boot rekkefølgen din, og hvor du har koblet til SATA diskene dine. Ellers er det ikke stort du kan gjøre. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Du styrer alt det der, fra biosen. Jeg vet ikke hva du har av hardware, men jeg tenker at du prøver det enkleste: -du har en ide disk som er C:\ system med Windows eller ikke. -du har en sata med en primær partition i den -reboot og entre biosen -merke den ide disk som …not installed -reboot og starte med XP plate Vil ikke den primær partition komme som C:\ i Setup bilde? Du kan installere Windows på den, og den blir C:\ Den gamle ide blir noe annet. Hvis nå du entrer biosen og setter den ide på auto vil den blir detektert som bootenhet. Med å deretter velge hvilken disk som skal være din boot disk i ….harddisk boot priority …kunne velge om den ide skal være din C:\ eller den sata. Begge 2 vil være C:\, men det er du som vil bestemme heretter. Resetter du biosen (default) vil du oppleve at den ide blir C:\ Det er basic i den problemstillingen du har. Flerre vridninger vil du oppdage selv etter hvert. For eksempel hvordan du kan velge hvilken partition blir C: i en disk med mer enn 1 primær partition, med å forhånds merke den som active. Lenke til kommentar
steinrr Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2008 Takk for tipsene! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå