mobilehappy Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 (endret) Samsung omnia har også sitt å stri med, har lest flere reviewer som omtaler den som et strykejern fordi den visstnok kan bli svært varm. Dette et et "problem" for kun noen av ROM versionene, og å utbedre det er så enkelt som å oppdatere til den siste ROM versionen. Mange sliter også med wifi på den Merkelig, kan vaere ROM avhengig. Men min Omnia har vaert utrolig enkel å koble på WIFI med de ROM versionene jeg har kjørt. den støtter fortsatt ikke direkte avspilling av youtube filmer. Dette er grunnet den medfølgende Opera 9.5 versionen som har Flash Lite 2.1 (For å se Youtube direkte i nettleseren trenges Flash Lite 3.1) Men dette er inget stort problem, du kan fremdeles se Youtube videoer gjennom den medfølgende streaming player. (Litt lavere kvalitet siden denne henter videoer gjennom mobil versionen av Youtube) Eller laste ned å bruke YouTube Player som lar deg see Youtube i full kvalitet. Eller bruke Youtube klienten i populare media spiller som CorePlayer eller Kinoma Play til å see Youtube i full kvalitet. For de som er veldig opptatt av full Flash støtte direkte i nettleseren, så finnes det en "uorginal" ROM med Opera Mobile 9.5 med Flash Lite 3.1 , denne kan du finne her... Endret 28. oktober 2008 av mobilehappy Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Har lest overraskende mange innlegg og brukerreviews som går på problemer med wifi på omnia, men alt kan selvsagt være rom problemer. Ser forøvrig at det brukes mye ROM uttrykk nå, er ikke det det samme som firmware? Hva er forskjellen? Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 (endret) Har lest overraskende mange innlegg og brukerreviews som går på problemer med wifi på omnia, men alt kan selvsagt være rom problemer.Ser forøvrig at det brukes mye ROM uttrykk nå, er ikke det det samme som firmware? Hva er forskjellen? Firmware, eller fastvare på norsk, er hovedprogrammet som knytter sammen software og hardware. Denne fastvaren ligger i et minne som holder på dataene selv om det ikke er tilkoplet en spenning. Det er vel egentlig ikke ROM som blir brukt i dag, det er vel heller egentlig EEPROM eller EPROM skal man være mer korrekt, da det som ligger i ROM'en i utgangspunktet ikke kan endres (derav Read Only Memory). Endret 28. oktober 2008 av >Jonas< Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 iPhone er ikke en åpen plattform. Det har aldri vært meningen at iPhone skal være en åpen plattform Nei, og det taler ikke til dens fordel. 80% av telefonene som selges i dag kjører lukkede OS (Nokia, SE, Samsung etc), ca 20 % er smartphones med tildels åpne OS, og så finnes iPhone som er en slags hybrid. Men nå diskuterer vi altså denne testen. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Vet hva ROM er, men når flere og flere sier at de legger inn ny ROM, at ny ROM er lagt ut på den og den hjemmesiden osv er det de elelr jeg som har misforstått noe her? Skal man legge inn ny ROM så er vel ikke det noe noen og enhver kan, og det krever vel også en rimelig bra loddebolt. Allikevel brukes uttrykket mer og mer, uten at noen påpeker det. Trodde kanskje det stod for noe annet, som at f.eks firmware ble innstallert men at ROM ble kopiert ferdig inn eller noe. Ville det forøvrig blitt veldig mye dyrere å legge inn flere ROM i en mobil, slik at man kunne svitchet mellom f.eks symbian, windows mobile, android, propriært menysystem osv etter behov? Rett og slett laget en multiboot for mobilen? Ser for meg at noen der ute fikk en ide til hva han eller hun skal gjøre nå... :-) Lenke til kommentar
mobilehappy Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 (endret) Vet hva ROM er, men når flere og flere sier at de legger inn ny ROM, at ny ROM er lagt ut på den og den hjemmesiden osv er det de elelr jeg som har misforstått noe her?Skal man legge inn ny ROM så er vel ikke det noe noen og enhver kan, og det krever vel også en rimelig bra loddebolt. Rom oppdateringer kan gjerne gjøres fra din egen PC. Omtrent som dette: 1. Last ned ROM oppdatering 2. Last ned og installer nødvendig programvare og drivere. 3. Koble mobilen til PC via USB 4. Kjør ROM oppdaterings programet og følg instruksjonene. Eller alternativt ta en tur til naermeste service senter for ditt mobil merke og be dem oppdatere din mobil til siste version. Endret 29. oktober 2008 av mobilehappy Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Vet hva ROM er, men når flere og flere sier at de legger inn ny ROM, at ny ROM er lagt ut på den og den hjemmesiden osv er det de elelr jeg som har misforstått noe her?Skal man legge inn ny ROM så er vel ikke det noe noen og enhver kan, og det krever vel også en rimelig bra loddebolt. Allikevel brukes uttrykket mer og mer, uten at noen påpeker det. Trodde kanskje det stod for noe annet, som at f.eks firmware ble innstallert men at ROM ble kopiert ferdig inn eller noe. Ville det forøvrig blitt veldig mye dyrere å legge inn flere ROM i en mobil, slik at man kunne svitchet mellom f.eks symbian, windows mobile, android, propriært menysystem osv etter behov? Rett og slett laget en multiboot for mobilen? Ser for meg at noen der ute fikk en ide til hva han eller hun skal gjøre nå... :-) Da er jeg med på hva du mener. Man utrykker seg ikke veldig korrekt når man sier man legger inn ny ROM, nei. Det man egentlig gjør er jo at man bytter ut firmware'n som ligger i (EEP/EP)ROM'en. ROM er jo hardware, og det finnes jo bare én ROM i telefonen, så skal man være korrekt legger man ikke inn ny ROM nei. Ser jo stadig vekk eksempler på slikt "misbruk". For eksempel så brukes jo ordet "hacker" til det meste som skjer ved ulovlig databruk. Egentlig er en hacker en god programmerer, men en hacker i dag kan like gjerne være en som bytter passordet på mailkontoen din, uten bruk av ulovlige hjelpemidler. Vet hva ROM er, men når flere og flere sier at de legger inn ny ROM, at ny ROM er lagt ut på den og den hjemmesiden osv er det de elelr jeg som har misforstått noe her?Skal man legge inn ny ROM så er vel ikke det noe noen og enhver kan, og det krever vel også en rimelig bra loddebolt. Rom oppdateringer kan gjerne gjøres fra din egen PC. Omtrent som dette: 1. Last ned ROM oppdatering 2. Last ned og installer nødvendig programvare og drivere. 3. Koble mobilen til PC via USB 4. Kjør ROM oppdaterings programet og følg instruksjonene. Eller alternativt ta en tur til naermeste service senter for ditt mobil merke og be dem oppdatere din mobil til siste version. Firmwareoppdatering gutt, ikke ROM. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Jeg må bare si at jeg er ikke en av de som har hengt seg på kritikken av at Amobil er for opphengt i iPhone, men å kritisere Diamond for dårlig batteritid mens det ikke står noe om iPhone's elendige batteritid er jo bare helt latterlig. Lesere som ikke vet bedre tenker nå at "oi, Diamond må vi holde oss unna", mens iPhone omtrent ikke har listet opp en eneste negativ ting. Jeg har hatt begge telefoner, og det er mye negativt med begge, og ikke bare Diamond. Hvorfor tok dere ikke f.eks med at antennen til iPhone ser ut til å være ekstremt svak? Selv var det så vidt jeg hadde dekning her jeg bor, og med min Nokia E90 har jeg full dekning. Det er vel og bra å fremheve de positive kvalitetene til iPhone, men skal dere nevne andre telefoners svake sider så må dere da for guds skyld gjøre det samme om iPhone! Ikke bare skrive "til tross for at den har sine svakheter.....". Skulle nesten tro det var en annonse for iPhone, det blir jo ikke engang gitt korrekte opplysninger om konkurrentene. Diamond og Pro har da absolutt ikke 2,5" skjerm, den har 2,8"! Her kan også folk tenke at "nei 2,5" er da for lite på en smarttelefon". Kort sagt, jeg har ingen av disse som favoritter, men venter på at det skal komme noe bedre som skal få erstatte min trofaste E90. Og når det kommer håper jeg på en korrekt og god test, ikke uriktigheter og subjektive meninger. Når det er sagt har jeg vært stort sett fornøyd med testene til Amobil, men denne sammenligningstesten var ikke god. Er egentlig batteritiden så dårlig? linky (Batteritiden skulle jo selvsagt vært myyyyye bedre på alle telefonene så klart ) Signalindikatoren kan ikke brukes til å sammenligne hva de forskjellige telefonene faktisk viser i indikatoren sin hverken signalstyrke eller hvor mye batterikapasitet som er igjen. I allefall hvis man skal tro dette: linky Lenke til kommentar
mobilehappy Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Er egentlig batteritiden så dårlig? linky (Batteritiden skulle jo selvsagt vært myyyyye bedre på alle telefonene så klart ) Signalindikatoren kan ikke brukes til å sammenligne hva de forskjellige telefonene faktisk viser i indikatoren sin hverken signalstyrke eller hvor mye batterikapasitet som er igjen. I allefall hvis man skal tro dette: linky Problemet er ikke hvor lange taletid en får med telefonene , denne er forsåvidt grei for Iphone også. Problemet er hvordan bruk av div. multimedia og surfing påvirker hvor lenge batteriet varer på en ladning. Dette gjelder selvfølgelig ikke bare for Iphone , men merkes antakeligvis mer siden denne type funksjoner brukes veldig hyppig av Iphone eiere. Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 (endret) GOGO LG KU990 Er enig med Simen1 på første side. Det er disse som står igjen som mest for pengene. HTC Touch Pro - terningkast 6 - pris 5300 kr LG KU990 Viewty - terningkast 5 - pris 2200 kr Endret 30. oktober 2008 av Core2Dude Lenke til kommentar
Dott^ Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 GOGO LG KU990 Er enig med Simen1 på første side. HTC Touch Pro - terningkast 6 - pris 5300 kr LG KU990 Viewty - terningkast 5 - pris 2200 kr Så du vil anbefale LG KU990? Har akkurat bestile de Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Problemet er ikke hvor lange taletid en får med telefonene , denne er forsåvidt grei for Iphone også. Problemet er hvordan bruk av div. multimedia og surfing påvirker hvor lenge batteriet varer på en ladning. Dette gjelder selvfølgelig ikke bare for Iphone , men merkes antakeligvis mer siden denne type funksjoner brukes veldig hyppig av Iphone eiere. Jepp det er jeg helt enig i, man får jo et helt annet bruksmønster med denne telefonen, og burde absolutt hatt batterikapasitet til å matche. Men det er ikke nok til å hevde at den har elendig batterikapasitet da man tross alt må vurdere den imot de andre i samme klasse. Og selvsagt lik bruk for at det skal kunne sammenlignes. Ellers ville jo den gamle SE'en min måtte bli satt på en pidestall og tilbes da jeg ikke har ladet batteriet mer enn en gang siden juni. .. . nå har jeg riktignok ikke brukt den, men dog. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg