Grinchen Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 (endret) Er det slik at virkeligheten består av punkter. Eller er det sånn at alt er en illusjon? Jeg observer at rommet jeg sitter spinner rundt ganske fort og det er jo innteresant. Det er jo kansje all granbaren jeg har røyka i dag som frembringer det verdensbildet. Men gjør det det mindre virkelig. Jeg vil jo tro at alle ser ting litt forsjellig så hva er virkelig og hva er ikke? Kort og godt hvordan forholder du deg til virkeligheten? Endret 26. oktober 2008 av Grinchen 1 Lenke til kommentar
Wartom Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Jeg forholder meg egentlig ikke til virkeligheten noe serlig. Jeg er jo nesten nødt til å ta del i den virkeligheten der man spiser, drikker osv. for å kunne overleve. Drømmeverdenen er mye hyggeligere, men er den mindre virkelig? Sansene mine oppfatter begge verdener, og den siste kan jeg til og med ta kontroll over av og til. Av og til sitter jeg bare her og lurer.... hvorfor eksisterer virkeligheten? Hva er dette for noe? Hvorfor skjer alt dette og har det en mening? Hvordan kan universet eksistere, og hvordan kan selv virkeligheten og tid eksistere? Jeg finner hele virkeligheten mer og mer ulogisk jo lengre jeg tenker over det... jeg må av og til bare stanse før jeg blir helt gal. Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Jeg forholder meg til virkeligheten basert på hva jeg har lært av erfaringer og interaksjon med den. Gjennom sansene og opplevelser til andre mennesker kan en verifisere egne opplevelser, og fort lære seg å skille mellom når en oppfatter virkeligheten slik den er og når en opplever noe som ikke er reelt. Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 (endret) Det som er så artig er at alle går rundt og tar denne "virkeligheten" for gitt. Fakta er at de fleste bare har levd noen tiår her siden de ble ploppa ut av morra si. Ingen vet hvorfor de er her. Bare et fåtall har vært utenfor jordkloden. Hele verden virker programmert. Genene vi har er jo en slags kode også. Alt er så absurd, og jo eldre jeg blir og jo mer jeg opplever, jo mer absurd blir alt. Jeg tror ikke på evolusjonen. Jeg tror heller ikke at vi/verden/universet er blitt skapt av Gud (som de kristne kaller "ham", whoa så orginalt navn). Endret 27. oktober 2008 av WarpX Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Det som er så artig er at alle går rundt og tar denne "virkeligheten" for gitt. Fakta er at de fleste bare har levd noen tiår her siden de ble ploppa ut av morra si. Ingen vet hvorfor de er her. Bare et fåtall har vært utenfor jordkloden. Hele verden virker programmert. Genene vi har er jo en slags kode også. Alt er så absurd, og jo eldre jeg blir og jo mer jeg opplever, jo mer absurd blir alt. Jeg tror ikke på evolusjonen. Jeg tror heller ikke at vi/verden/universet er blitt skapt av Gud (som de kristne kaller "ham", whoa så orginalt navn). Evolusjonen handler ikke om tro. Den er den beste forklaringen på tilgjengelige bevis vi har. Den kan i beste fall bli mer nøyaktig i fremtiden, men det dukker ikke plutselig opp en helt ny forklaring som ikke ligner på evolusjonen... Lenke til kommentar
cathped Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Korleis eg forheldt meg til virkeligheten? Eg er skapt av Gud inn i den, på jorda, i kosmos. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå