Gjest Nybyrjar Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Vel, det har seg sann at nå har ting ordnet seg på sett og vis på egentlig en ganske god måte. Jeg og ei av kvinnfolka jeg kjenner har bestemt oss for å ha sex. Vi har ikke noe forhold per dags dato, bare venner. Men jeg anser meg selv som en delvis fornuftig person, så jeg lurer litt på det der med kondomer.. Verken av oss vil at hun skal bli gravid, og jeg har egentlig litt problemer med å sette all min tro til en gummidings. Det er det sikreste tross alt m.t kjønnsykdommer o.l. så det blir sannsynligvis det vi bruker. Uansett, så lurer vi begge på hvor sikkert det egentlig er, for vi har alle hørt om tilfeller der kondomen sprekker eller rivner eller den slags. Dette har jeg komt frem til, er vel egentlig kun fordi jenta har vært en smule for tørr? Dersom ja, så har jeg ihvertfall ingen ting å frykte.. Har vært litt borti denne jenta før, og vet at hun blir veldig våt. Dessverre, så er hun også litt trang da, etter hennes egen definisjon. Men vagina er vel en smule "tøyelig", er den ikke? Nå spør jeg fagfolkene her! Uten å gå for mye inn på personlige detaljer, så er jeg da 17 år, og hun er 16. Føler jeg er litt ung (ja, det finnes faktisk folk som meg, faktisk!), men jeg har absolutt ingen intensjoner om å la det stoppe meg. Hovedspørsmålet mitt er egentlig, hva er up's&down's med kondomer? Hva skal man passe seg for, osv! Bonusspørsmålet er, hvordan skal jeg overraske henne på en seriøs måte? Takk på forhånd Lenke til kommentar
medlem-102525 Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Det er lurt av deg å bruke kondom. Det er kanskje det eneste alternativet også, hvis dere skal "ha dere" snart, og hun ikke har begynt på piller e.l. enda. Da må man vente ei stund før man er "sikker". Kondomer er ca. 97% sikkert. De kan sprekke hvis du tar dem på feil. Tror ikke det spiller noen rolle hvor trang hun er, men du må huske å holde i ringen på kondomet når du trekker deg ut igjen. Det mange synes er kjipt med kondom, er at det gir mindre følsomhet, men det er vel ikke noe problem hvis du er jomfru. Noe annet kan være at noen synes det er ekkelt å "stoppe opp" for å ta på kondomet. Det spørs hvordan man gjør det. Så etter min mening: Kjør på med kondom! Og kos deg! Lenke til kommentar
With Odin on my side! Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Ja, du må nok bruke kondom. Viktige ting er selvfølgelig overnevnte, men pass også på at den er "fersk" og at den ikke har fått rift eller andre ring på forseglina så den har blitt tørr, da er det mye større sjans for at den har sprekki opp. Tror nok ikke du vil få noe problemer med at det ikke er like følsomt, blir nok fortsatt det stikk motsatte Lenke til kommentar
Gjest Nybyrjar Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Jeg har lest en god del rundt på nettet om dette nå, og "ekspertene" sier det er faktisk nesten 100% sikkert dersom en gjør det riktig.. Ingen av oss har noen problemer med tanken på kondom, heller motsatt! Og Tripple-Nipple, takk for at du sa det Kom på nå at jeg hadde lest at de helst skulle oppbevares på et tørt sted, så mørkt som mulig, og tørt også? Takker for svar, føler meg litt "lettet" nå.. Og det med mindre følsomhet, der har jeg hørt at det heller er motsatt? Det er nesten det siste jeg trenger.. :S Et par ting til, hvor anbefaler dere å kjøpe kondomene? Har så stygt lite peiling på dette, har liksom aldri hatt noe særlig bruk for det før.. Vurderer å droppe innom apoteket da. Hvor lenge holder dem seg? Jeg spør og graver mye, men det er bare sann jeg er her på nettet når jeg har sjansen. Lenke til kommentar
Vikingspeider Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Kom på nå at jeg hadde lest at de helst skulle oppbevares på et tørt sted, så mørkt som mulig, og tørt også? Et tørt sted som er tørt, til og med... Et par ting til, hvor anbefaler dere å kjøpe kondomene? Jeg har vel like mye erfaring som deg her, men hørte av en (31-årig)venn som definitivt er erfaren nok til å uttale seg: Durex er de eneste pålitelige kondomene i Europa, sier'n. Dem får du på apoteket i alle fall. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Se på klokka, jeg var trøtt! Har hørt de greierne om durex ja.. Er visst dobbelt så sterke som de vanlige, men også tynnere.. Vel, takker for alle svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg