Gå til innhold

Anbefaling: Dead Space


vegavnil

Anbefalte innlegg

Folkens... Jeg suger. Klarer for svarte ikke asteroideskytinga. Noen som har ett tips?

Ellers ett meget bra spill så langt.

 

Jeg sleit også med den der, helt til jeg fant ut at det beste var å holde kanonene i midten, altså skyte på de asteroidene som kommer i miderste ruta og gi f i de som kommer uti hjørnene. Når jeg prøvde denne taktikken, klarte jeg det på første forsøk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har begynt å spille igjennom på impossible. Har bare spilt ferdig chapter 1 og det gikk i og for seg greit. Men jeg regner med at det blir langt verre utover i spillet. :ph34r:

 

Ellers så ble spillet mye mer intenst enn på normal. Sitter høykonsentrert med nesa omtrent oppe i skjermen fordi jeg er skikkelig redd for å gjøre en tabbe. Hvert skudd teller mye mer nå.

Lenke til kommentar
Folkens... Jeg suger. Klarer for svarte ikke asteroideskytinga. Noen som har ett tips?

Ellers ett meget bra spill så langt.

 

Jeg sleit også med den der, helt til jeg fant ut at det beste var å holde kanonene i midten, altså skyte på de asteroidene som kommer i miderste ruta og gi f i de som kommer uti hjørnene. Når jeg prøvde denne taktikken, klarte jeg det på første forsøk :)

 

Takk! skal teste det med en gang.

 

Forøvrig spiller jeg aldri spill på Easy, siden jeg føler man går glipp av så masse da. Er det ikke litt kjipt å seile igjennom ett spill på letteste vanskelighetsgrad da?

Lenke til kommentar

Jeg spilte på easy første gang jeg rundet spillet. Og ja, det var litt kjedelig å seile igjennom spillet. Tror jeg døde tre-fire ganger totalt. Grunnen til at jeg startet på easy var at jeg ikke er så dreven med denne typen spill og shooters generelt, så jeg trodde at enkleste setting ville gi nok utfordringer. Men tok litt feil der. Må nok slutte å spille sånne spill på easy.

 

Men hvis spillet er bra nok, vil jeg også runde det på vanskeligere nivåer og da blir det bedre replay-value. Dette gjaldt for både Dead Space og Resident Evil 4 (som jeg rundet til slutt på proffesional).

Lenke til kommentar

Spilt det i 9 timer nå og synes det er helt fantastisk. Akkurat slik jeg håpet det skulle være. Det er også ubehagelig skummelt så klarer bare ca. 1 time i gangen før jeg må gi meg fordi jeg blir så anspent. :)

 

Synes dette var bedre enn både Fallout 3 og Bioshock, men manglet et par elementer som ville gjort det til et nesten perfekt spill i mine øyne. Kunne tenkt meg enda flere rollespill elementer, dypere customizing av armor og våpen og kanskje XP og leveling for å oppfordre flere gjennomspillinger.

 

Synes også spillet var alt for lineært. Dette har ikke så mye å si for første gjennomspilling, men ser ikke for meg at jeg spiller det igjen. Det burde minimum vært som Bioshock, men også Bioshock var litt for lineært i mine øyne.

 

Et tips jeg fant ut som kan være av nytte til andre er at ammo man finner i spillet baserer seg på våpnene man har i inventory. Dersom du ikke har f.eks flammekaster i inventory så finner du absolutt ingen flammekasterammo. Så ettersom jeg bare bruker plasmapistolen og line racken så lot jeg de andre ligge i banken og fikk tilnærmet uendelig ammo til de to våpnene jeg faktisk bruker.

 

Har dere forresten funnet noen bruksområdet til de andre våpnene? Den force greia har bare fått meg drept, contact beamen er ikke så nyttig i forhold til hvor dyr ammoen er, flammekasteren var uduelig, pulse rifle synes jeg var puslete selv etter å ha investert 10 nodes i den og ripper er helt ok, men ikke i samme klasse som line rack og plasmapistolen.

Lenke til kommentar
Enig når det gjelder våpen. Jeg bruker bare plasma Cutter og Linerack. Ripperen var også ganske bra, men føler at jeg ikke har noe særlig bruk for den når jeg har de to andre våpnene.

 

De andre våpnene brukte jeg bare for å få trophies. ;)

bruker force gunneren mye jeg. .

i hvertfall når det er mange fiender. den gi jo dammage til alle og gir deg avstand til dem. . . ? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Begynner å nærme meg slutten nå og kjenner dette har vært noe av det beste jeg har spilt på årevis. Det absolutt viktigste for meg er hvor solid og gjennomført et spill er og her scorer Dead Space full pott. Med dette tenker jeg på grafikk, lyd, historie, ja hvor bra alt passer sammen og hvor mye arbeid som er lagt i alt egentlig. Dessuten er all sci-fi med et gjennomført univers ett enormt pluss i min bok. :)

 

Andre spill i de siste årene som jeg har gitt meg samme følelse er vel bare Halo serien og Bioshock.

 

En annen ting som Dead Space gjorde riktig som jeg synes er veldig viktig er at hovedpersonen ikke snakker. Dersom han snakker er det nesten umulig å leve seg inn i spillet fordi da har han plutselig en egen personlighet og ikke din egen.

 

Ang. spillet så har jeg oppgradert Pulse rilfa maks nå og da duger den faktisk veldig bra når det virkelig strømmer på med fiender. Skuddene blir eksplosive også.

 

En liten ting som irriterte meg grenseløst i spillet er:

 

Gjennom hele spillet bygger man opp hat mot Dr. Mercer, men så istedenfor å få skyte han, drepe han, møte han i en boss fight eller noe så skjer det ingenting. Var ikke engang klar over at jeg hadde drept Mercer før jeg hørte på musikken etter jeg hadde drept en fiende at noe spesielt hadde skjedd. Da først skjønte jeg at jeg hadde drept han. Største antiklimaks jeg har opplevd på lenge i et spill. :(

 

 

Skjønner ikke hvordan utviklerne presterte å skape et så stort antiklimaks. Hadde de spilt gjennom spillet en eneste gang og levd seg litt inn ville de merket at det der var en dårlig måte å avslutte den delhistorien på.

 

Akkurat nå er jeg ekstatisk over at EA står bak dette spillet. En annen utvikler ville gitt seg her uavhengig av suksessen til spillet og begynt på noe nytt, noe som sikkert hadde vært lurt da Dead Space står veldig bra på egne bein, men jeg fikk plutselig så grenseløst lyst på en oppfølger og håper dette blir en trilogi. :)

 

Kravet er at oppfølgeren(e) får samme polish som orginalen. Får jeg noe halvhjertet i klassisk EA stil så blir jeg grinete. :)

Lenke til kommentar

Ble ferdig med Dead Space for en stund siden og stemningen, lydene og de skumle skyggene som beveger seg bak eller forran deg, ga meg en slik frysning på ryggen som ingen andre spill har gitt meg.

Fantastisk historie, greie puzzles, oppgradering av våpen, bruken av stasis og kinesis, den syke "humoren" og 15 + timer spilletid. Alt det som skal til for at dette er ett av de beste spillene jeg noen sinne har spilt.

Lenke til kommentar

Så sant, så sant. Ble nettopp ferdig med spillet selv. Brukte vel 14 timer på å gjennomføre spillet og følte jeg tok meg så god tid som det gikk an å gjøre så sakte og forsiktig som jeg krøp fremover i frykt gjennom hele spillet. :p

 

Absolutt et enormt spill fra start til slutt. Ble litt mer action orientert mot slutten, men det synes jeg passet bra. Slapp å være så nervøs også. :)

 

Har bare sett at de har snakket om en oppfølger, men dersom en trilogi er bekreftet så er det enda bedre. Har sett folk kalle tegneserien, filmen og spillet en trilogi så kan være det du tenker på. Men nå som en oppfølger til spillet er bekreftet så får vi minimum en quadrilogi i alle fall. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...