Gå til innhold

Anbefaling: Dead Space

vegavnil

Anbefalte innlegg

Heisann du!

Jeg skal ikke sitte her og si hva du skal spille eller ikke spille, men jeg har sett litt på Dead Space i det siste, og igår bestemte jeg meg for å kjøpe det. Har ikke lagt det fra meg siden! Spillet er altså så geinalt bra! Kontrollene er perfekt, massiv variasjon i omgivelser og våpen, drakter, tilbehør osv. Spillet er rett og slett et meget friskt pust inn i spillverdenen, noe jeg ikke akkurat hadde satt og ventet på fra EAs side.

Men iallfall, ta en titt på Dead Space! Du vil neppe bli skuffet!

vegavnil

Endret av vegavnil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

Dead Space er ikke repetivt.

det er en story som går over ca 12 timer, og det finnes ikke et dødpunkt.

dette spillet er veldig bra, legg fra dere Far Cry 2 og spill dette.

Dead Space er en opplevelse.

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

ja kan minne litt om Doom 3 feeling,

Dead Space har noe skvette tider, og frysninger nedover ryggen...

lyd designet får dette til å funke bra, da det er veldig bra musikk og lyder.

Lenke til kommentar

Dead Space bygger i bunn og grunn opp spenningen på akkurat den samme måten som Doom 3 gjorde, ting som hopper på deg gjennom veggen osv. Personlig syns jeg egentlig det kunne ha vært skumlere, men ellers er spillet absolutt bra.

Lenke til kommentar

Jeg syntes fks Dead Space er bedre enn bioshock. Pga av følgende.

* Intens spenning. Hver gang du passerer et hjørne så tenker du nå kommer det noe innihelvete og tar meg, og når du først slapper av i 1 min, så skjer det noe forbanna creepy som gjør at du regelrett hopper i stolen. Når det er sagt. Spil dette om kvelden, helst med surround. Forbedreder stemmningen betraktelig.

* Grafikk og animasjoner. Ja dead space ser bedre ut enn bioshock. Ikke at dette betyr så meget for meg.

* Geniale gameplay elementer. Disemberment (?:p) er kult, og det gjør at du må tenke litt ekstra, plaffer du aliensa i hodet, får du bare et creepy monster som fortsatt angriper deg. Ikke noe huds up display. På min 55" TV er det så nydelig å se at det ikke er noe forstyrrende elementer. Det gjør det også mer skummelt, fordi det å løpe fra et monster samtidig som man prøver å finne ut hvilken medcap men skal ta øker på bare stemningen.

Jeg er som regel ikke glad i skrekk spill, fordi jeg har så skvetten a meg, at jeg ikke får sove i flere dager. Men dette skal så absolutt anbefales. Har testet både fable 2 og far cry 2, men jeg spiller altså dead space mest. Håper bare at DLC kommer down the line.

Eneste spille jeg kommer til å like mer denne høsten tror jeg kan være fallout 3 og geow 2, det vil tiden vise.

Endret av mtnine FURY
Lenke til kommentar
Dead Space bygger i bunn og grunn opp spenningen på akkurat den samme måten som Doom 3 gjorde, ting som hopper på deg gjennom veggen osv. Personlig syns jeg egentlig det kunne ha vært skumlere, men ellers er spillet absolutt bra.

Forskjellen mellom måten man blir skremt her i forhold til Doom 3, er jo at disse monstrene kommer ut på plausible måter som f.eks luftsjakter og åpninger i vegger og tak, og ikke rom hvor det ikke finnes noen logisk grunn for at det burde gjemme seg et monster. Syntes stemningen i spillet minner en hel del om Penumbra-serien som jo er et kvalitets-stempel i seg selv.

Endret av BioNor
Lenke til kommentar

Hvorfor sammenligne dette spillet med Bioshock? Dette ligner jo mye mer på RE4 og den sjangeren med survival horror.

Jeg likte aldri Doom 3 så godt på grunn av at måten de skulle gjøre det "skummelt" på var å få deg til å skvette mest mulig ganger i minuttet. Det synes jeg bare blir kjedelig etter en kort stund og man vet jo nesten hvor dyra sitter og venter etterhvert.

I Dead Space finner man konstant små story-snutter i form av tekst, lyd og video-logger rundt omkring som bidrar til historien. Du føler deg mye mer inn i historien til spillet og skummel stemning, det er ikke cheap scares som er målet.

Klart man skvetter litt når det kommer et nyfødt barn med tentakler som spytter ting på deg, og gigantiske beist som knuser igjennom veggen når du har lite liv og det går rett i en videosekvens av hvordan du blir partert i småbiter, det skulle jo bare mangle. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...