RamGuy Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Har hatt min Nokia N95 (rev1) en god stund nå og den begynner å bli virkelig slitt (tiltross for at jeg har hatt etui på den) Har vell sjeldent hatt en mobil som har fått så tydelige slitasje skader før, eller ikke direkte skader men "malingen" har falmet av på flere steder, noe jeg ikke har opplevd som noe større problem med tidligere mobiltelefoner. Som mobiltelefon syntes jeg den har vært veldig god, til tross for at jeg ikke har behov / brukt for GPS-en så har både WiFi og endel andre ting kommet godt med og den er jo ikke minst ganske så responsiv til å være en Symbian mobil! Problemet er dog batterilevetiden, her er det VELDIG snaut! Det har det vært fra dag 1! Men jeg har overlevet, men det som er nå er at batterilevetiden varer nå knapt mer enn 24-32timer, noe som blir for kort. Har to batterier men er samme fenomenet med begge to? Hvorfor den plutselig har begynt å bruke mer strøm aner jeg ikke, kjører på de samme "strømsparende" innstillingene som jeg alltid har gjort men nå dør den altså nesten dobbelt så fort enn hva den gjorde for 1mnd siden? Nå dør den så ofte at det blir et problem, nå skjer det flere ganger i uken at den dør i situasjoner hvor jeg ikke har lader i nærheten? Eller midt under en telefonsamtale? Veldig ergerlig og irriterende Dette er vell neppe noen garanti / reklamasjonssak heller, nå har jeg jo ikke kvitteringen lengre så det hadde vell uansett ikke gått? Derfor er det vell bare en ny mobil som vil gjøre susen? Det er litt trist for jeg er fornøyd med mobiltelefonen som en mobil, og den har gjort jobben sin bra osv.. Og det har strengt tatt ikke kommet noen nyere mobiltelefoner som er noe "bedre"? Da er det litt trist å måtte punge ut for en ny mobiltelefon som egentlig ikke er noe bedre enn den jeg alt har Men sånn er vell livet, er det noen mobiler dere kan anbefale? Noen som er godt spesifisert, men samtidig har halvveis brukanes batterilevetid? Lenke til kommentar
alskfjas Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 http://shop.eten.hu/mugen-power-2000mah-ex...sand-p-191.html Lenke til kommentar
ksvens1 Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 (endret) Nokia N85 som kommer og er i noen butikker allerede http://shop.eten.hu/mugen-power-2000mah-ex...sand-p-191.html Mobilen blir dobbelt så tjukk, hvem gidder det? Endret 26. oktober 2008 av ksvens1 Lenke til kommentar
alskfjas Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Mobilen blir dobbelt så tjukk, hvem gidder det? De som setter pris på en telefon som fremdeles er en av markedes beste, men savner litt ekstra batteri-kapasitet. N85 har ingenting vesentlig N95 ikke har. N96 er et alternativ, men forbedringene er ikke verdt den høye prisen. Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 (endret) Jeg synes batterikapasitet er vesentlig. Forskjellene er ikke av de helt største, nei, men de hjelper godt på: - Ny og forbedret skjermtype (AMOLED) - AMOLED bruker mindre strøm - Større batteri (1200 mAh vs 950 mAh) - ...og dermed en god del forbedret batteritid - Oppgradert versjon av S60 (FP2) - Bedre CPU - USB-lading - Radioen har blitt bedre; N85 har intern FM-antenne og RDS-mottaker - FM-sender Edit: Skrev feilaktig at N95v1 har et 900mAh-batteri, rettet til 950mAh. Endret 27. oktober 2008 av Peppep Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2008 Hvor mye bedre batterilevetid er det med Nokia N85 vs min Nokia N95 rev1? Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Sammenligning av telefonene: http://tinyurl.com/5kbubx På papiret er GSM-taletiden bare økt i mindre grad. Hviletid og 3G-taletid er imidlertid, som du ser, vesentlig økt. Hviletiden er økt med nesten 60%, fra 228 til 363 timer. 3G-taletid er økt med 50%, fra 3 til 4,5. I praksis kan forskjellene være både større og mindre, men spesifikasjonslisten gir et greit inntrykk. Lenke til kommentar
ksvens1 Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 noen som har prøvd dette batteriet da? Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2008 Nokia N85 ser veldig bra ut, ser ikke ut til å være svakere enn N95 rev1 på noe egentlig? Hvordan er det med RAM på den? Syntes det nesten er litt lite på N95 der, får litt for ofte opp meldingen om at minne er brukt opp, at noen programmer / vinduer må lukkes. N85 blir som en N95 rev1 med litt smalere og penere design og bedre batteri? Samt OLED skjerm, bedre blits, lyd og FM-radio? Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 N95-1 har 64 MB RAM, mens N85 har 128 MB. Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Bedre lyd vet jeg for øvrig ikke, men så vidt jeg vet har kameralyset gått fra én LED-lampe til Dual LED på N85. Ellers stemmer det, jeg forsøkte å oppsummere fordelene i innlegg #5 i denne tråden. Lenke til kommentar
Smilys123 Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 (endret) Har hatt N85 siden torsdag og er super fornøyd. Telefonen virker mindre en N95. Skjermen er topp. Endret 27. oktober 2008 av Smilys123 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå