Gå til innhold

Hovedkort for AMD Phenom X4 9950 BE

Moldarin

Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter et hovedkort for AMD Phenom X4 9950 Black Edition (lenker: produsent og Komplett). I følge kompabilitetsinformasjonen fra AMD trenger jeg et hovedkort med støtte for følgende:

• 4000 MHz busshastighet
  • AMD2+ socket
  • …og mer fra listen

Hvilke valg har jeg i de norske nettbutikkene? (Jeg ser også etter et pent kabinett, minne, grafikkort fra ATI, og i det heletatt til samme system. Jeg har bare tatt utgangspunkt i prosessoren.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle AMD 790GX hovedkort skal støtte den prosessoren.

De fleste AMD 790FX kort har også støtte. Men da kan det hende du først må utføre en BIOS oppdatering.

MSI K9A2 Platinum

Denne skal ha støtte for din valgte prosessor fra BIOS versjon 7376v14

http://global.msi.com.tw/index.php?func=pr...incat_no=1#menu

Alternativ; Asus M3A32-MVP Deluxe

Asus hovedkortet kan tenkes å ha et ørelite hakk bedre ytelse, mens MSI kortet har bedre layout. Denne layouten er dog bare til nytte om du skal kjøre 4 skjermkort. Du kan kjøre Quad skjermkort oppsett på Asus kortet også, men da blir det maks HD 4850 kort med enkel slottkjøler.

Lian Li PC-P80R

Lian Li PC-P80

Thermaltake Armor+

Thermaltake Xaser VI

Alle med 10 PCI slots, slik at du om ønsket kan bruke alle fire PCI-Express sporene på Hovedkortet.

ATI Radeon HD 4870 skjermkort.

Eksempel; Asus TOP, PowerColor PCS, Sapphire Toxic eller HIS Turbo.

Alternativ HD 4850 skjermkort, gjerne som over med TOP, PCS, Toxic eller Turbo

Lenke til kommentar
Alle AMD 790GX hovedkort skal støtte den prosessoren.

De fleste AMD 790FX kort har også støtte. Men da kan det hende du først må utføre en BIOS oppdatering.

MSI K9A2 Platinum

Denne skal ha støtte for din valgte prosessor fra BIOS versjon 7376v14

http://global.msi.com.tw/index.php?func=pr...incat_no=1#menu

Alternativ; Asus M3A32-MVP Deluxe

Asus hovedkortet kan tenkes å ha et ørelite hakk bedre ytelse, mens MSI kortet har bedre layout. Denne layouten er dog bare til nytte om du skal kjøre 4 skjermkort. Du kan kjøre Quad skjermkort oppsett på Asus kortet også, men da blir det maks HD 4850 kort med enkel slottkjøler.

Jeg finner ingen steder at disse hovedkortene oppererer med System Bus-hastighet på 4000 MHz. På komplett så jeg at samtlige hovedkort var satt til 2600 MHz. Vil jeg ikke da tape ytelse fra hovedkortet?

Lian Li PC-P80R

Lian Li PC-P80

Thermaltake Armor+

Thermaltake Xaser VI

Alle med 10 PCI slots, slik at du om ønsket kan bruke alle fire PCI-Express sporene på Hovedkortet.

Neste gang jeg skal åpne en romstasjon så skal jeg vurdere en av de kabinettene … .

Jeg har tenkt mer på noe i retning av Antec Performance P182 (lenker: produsent og Komplett). Bare stort nok. (P182 er dessverre for lite til å ha plass til grafikkort som er lengre enn hovedkortet.)

ATI Radeon HD 4870 skjermkort.

Eksempel; Asus TOP, PowerColor PCS, Sapphire Toxic eller HIS Turbo.

Alternativ HD 4850 skjermkort, gjerne som over med TOP, PCS, Toxic eller Turbo

Apropos skjermkort så lurer jeg på om det finnes med HDMI-utgang med lyd ennå?

Takk for rask hjelp og forslag! :grin:

Lenke til kommentar
Jeg finner ingen steder at disse hovedkortene oppererer med System Bus-hastighet på 4000 MHz. På komplett så jeg at samtlige hovedkort var satt til 2600 MHz. Vil jeg ikke da tape ytelse fra hovedkortet?

Multipliseres med 2, dvs. 2600 = 5200

Alle AM2+ hovedkort støtter HyperTransport(HT) 3.0

Lenke til kommentar

Multipliseres med 2, dvs. 2600 = 5200

Alle AM2+ hovedkort støtter HyperTransport(HT) 3.0

Hvordan kom du opp med det regnestykket, og hvilken relevanse har/hva er HyperTransport 3?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...