Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva blir neste steg?

Gjest forelsket

Anbefalte innlegg

Gjest forelsket

Jeg har ikke ordentlig likt noen jenter på lenge. Jeg har hatt noen kjæresteforhold, men jeg har ikke fått den samme driven, og det er som oftest de som har oppsøkt meg. Jeg møtte en asiatisk jente for noen uker siden som jeg synes var utrolig pen første gang jeg møtte henne, og jeg likte personligheten hennes. Jeg var med noen venner som kjente henne, men de snakket ikke så mye med henne, så det endte med at vi snakket mens de andre lyttet.

Uansett, jeg traff ikke henne på en stund annet enn gangene på skolen og i bibloteket og på en animie club som går ukentlig og vi går begge på den. Igår var jeg på en animie convention nedi i byen og hun var med. Hun har en venn som følger etter henen uansett hvor hun går hvis hun er i nærheten. Jeg var forsatt med henne store deler av tiden, og mens tiden gikk ble vi mer og mer intersert i hverandre. Gikk fra å bare snakke med hverandre til å stå ganske nærme hverandre, og ta å skulderene, etc. Poenget var at vi begge ble interesert i hverandre, og det var ganske tydlig og vi gjorde ingenting som gjorde oss kjærester.

De fleste jeg har blitt kjærester med, har jeg hatt god mulighet til å treffe dem alene over en visst tidsrom. Jeg har problemer med å se hvordan jeg kan utvikle forholdet siden alle steder jeg treffer henne er i siuasjoner hvor mange folk er rundt meg. Har dere noen ideer? Jeg føler at hvis jeg gjør noen feilsteg vil jeg aldri komme videre og hun vil bli en slags venn jeg er litt mer intim med, men er egentlig ingenting.

Litt info: Vi er begge veldig gode på skolen og får topparakterer. Selv om hun sannsynligvis er litt bedre enn meg siden hun gjør det bedre i mattekonkuranser og slikt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Forelsket
Er jo bare å finne på noe dere to gjør sammen. Hvor vanskelig kan det være?

Greit nok det, men jeg tror jeg vil ha litt vanskligheter å spørre når folk er rundt henne og meg, f.eks. mine venner og hennes vennine. Jeg trenger også litt tid, sånn at jeg kan føle meg komfertabel til å spørre henne ut.

Jeg må også tenke på hva slags sted det er komferabelt, ikke altfor mange folk rundt og ikke en aktivitet som tar fokus vekk fra det essensielle. I det kalde været vi har nå, vet jeg ikke om noen gode steder.

Lenke til kommentar
Er jo bare å finne på noe dere to gjør sammen. Hvor vanskelig kan det være?

Greit nok det, men jeg tror jeg vil ha litt vanskligheter å spørre når folk er rundt henne og meg, f.eks. mine venner og hennes vennine. Jeg trenger også litt tid, sånn at jeg kan føle meg komfertabel til å spørre henne ut.

Jeg må også tenke på hva slags sted det er komferabelt, ikke altfor mange folk rundt og ikke en aktivitet som tar fokus vekk fra det essensielle. I det kalde været vi har nå, vet jeg ikke om noen gode steder.

Herregud da man! MÅ du gjøre alt så forbanna komplisert? Ring henne og si "Hei! Lurte bare på om du ville finne på et eler annet med meg en dag." Du har jo problemer som ikke eksisterer jo.

Lenke til kommentar
Gjest Forelsket

Hun har ikke mobil, men kanskje MSN, eller noe sånt vil fungere. Det burde hun ha, men noen jeg kjenner er aldri pålogget. Å ringe hustelefonen og gjøre noe slikt er pinlig, fordi det har jeg gjort før.

Uansett, virker ikke som jeg får så mye hjelp her, så jeg får heller prøve å klekke ut noe selv.

Lenke til kommentar
Hun har ikke mobil, men kanskje MSN, eller noe sånt vil fungere. Det burde hun ha, men noen jeg kjenner er aldri pålogget. Å ringe hustelefonen og gjøre noe slikt er pinlig, fordi det har jeg gjort før.

Uansett, virker ikke som jeg får så mye hjelp her, så jeg får heller prøve å klekke ut noe selv.

Du har fått mer hjelp enn hva du strengt tatt behøver. Om du bare vil fokusere på problemene å vær så god, en løsningen ligger rett fremfor nesen på deg.

Lenke til kommentar
Gjest Forelsket

Mer det at løsningene deres er opplagte og fungerer kanskje bra i teorien, og noen av dem er løsninger jeg vil aldri klare å gjøre, som f.eks. å dra henne vekk.

Tipsene jeg ha fått hitill er å ringe henne og dra henne vekk. Da har jeg bedre løsninger selv som jeg vil bruke. Jeg har heller ikke fått noen tips om hva man kan gjøre i Oslo. Uansett. Jeg vil helst at du Brutal Man ikke skal svare og la noen andre svare om de har lyst.

Lenke til kommentar
Mer det at løsningene deres er opplagte og fungerer kanskje bra i teorien, og noen av dem er løsninger jeg vil aldri klare å gjøre, som f.eks. å dra henne vekk.

Tipsene jeg ha fått hitill er å ringe henne og dra henne vekk. Da har jeg bedre løsninger selv som jeg vil bruke. Jeg har heller ikke fått noen tips om hva man kan gjøre i Oslo. Uansett. Jeg vil helst at du Brutal Man ikke skal svare og la noen andre svare om de har lyst.

Nemlig. Våre løsninger er opplagte! Oooog! Gjennomførbare for den som virkelig vil oppnå et mål! Jeg lurer på hva du har av ideer som er bedre?

Lenke til kommentar

Inviter henne ut på middag eller enda bedre hjem på hjemelagd mat! Bor du hjemme hos mor, gi hun og far en hundrings så hun kan gå ut på kino mens du ordner mat hjemme alene. Lei en film, la hun velge filmen, sier hun vet ikke mener hun egentlig romantisk komedie. Detter var bare et tips, mye annet å gjøre og.

Hvis problemet i seg selv er å spørre, er det ikke så mange muligheter. Bare spør innimellom noe annet dere snakker om, så slipper det å bli pinlig hvis hun ikke vil. Er hun så smart som du sier vil hun sansynligvis ta det som et kompliment og sette pris på at du spurte!

Lykke til! Få høre hvordan det går!

Lenke til kommentar
Gjest Forelsket

Blåbær: Du kan godt mene at jeg er håpløs, men jeg mener heller det ikke er lurt å ta imot all slags tips i verden. Greit nok at du kommer med de tipsene, men du kommer også med en nedlatende tone fordi jeg ikke har forstått dem fra før av. Jeg har fått litt erfaringer med tiden, og jeg vet at det ikke er bare å dra henne vekk og spørre henne. Hvor naturlig er det? Jeg hadde ihvertfall følt det var litt rart om noen gjorde det på meg, og jeg godtar mye. Tipset ditt krever mye guts, og kan lett feile. Dermed føler jeg ikke det er veien å gå.

I tillegg er det å ringe hustelefonen altfor formelt. Det er heller noe man gjør hvis man skal invitere henne ut på et ball. Som jeg sa tiderligere skal det komme naturlig. Det er også godt mulig at hun ikke liker det, fordi foreldrene hennes ønsker å få vite om meg og sånt. Den eneste gangen det ville være naturlig å spørre over telefon er hvis jeg faktisk ringer henne mye.

Synes allikavel at de andre tipsene som kommer i tråden er gode. No14: Har lekt litt med de tankene dine. Selv om din metode kanskje passer for noen som er litt eldre enn meg selv (forsatt ungdom), hadde det vært mye mer komfertabelt å være hjemme. Jeg kan lage god mat, og filmer er alltid en klassiker. Det er bare å gjøre det i helgene, og da er ofte foreldrene mine ikke hjemme uansett. Jeg lyver ikke når jeg sier at hun er flink. Kanskje ikke så mye i språk da, men det er ikke jeg heller.

Efagimo: Tenkte det kunne være greit å få MSN-en, ihvertfall hvis jeg ikke får pratet med henen under to øyne så mye.

Lenke til kommentar
Gjest Forelsket

Glemte å nevne hva som skjer hitill. Resier bort denne uken, så da treffer jeg ikke henne, men istedenfor min første kjæreste som jeg ikke liker noe særlig. Hun har ihvertfall lagt merke til at jeg kommer og har sendt meg en mail. Kommer til å møte masse andre også da. Jeg vil ikke treffe hun jeg er interisert i før neste uke.

Håper ikke hun vil forsøke å få oss sammen igjen, som hun gjorde en gang tiderligere uten suksess.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke klarer å komme på tomannshånd med henne er du ganske håpløs.

edit: eller klarer å få hennes msn adresse eller få henne på facebook eller på en eller annen måte klare å komme i kontakt med henne uten at folk har omringet henne.

Endret av Blåbær
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...