simena1 Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Hei, jeg er på jakt etter PC-høytalere i en prisklasse fra omtrent 500- 1000kr. Bruken blir for det meste spill og musikk. Jeg har et relativt lite rom (omtrent 14-16 kvm). Har sett litt på Logitech X-530 og Logitech Z-2300 . Nå kan ikke jeg så mye om høytalere, men jeg lurer på om jeg bør gå for 2.1 høytalere istedenfor 5.1 høytalere, siden prisklassen det går i er ganske lav. Håper noen kan gi litt hjelp, eventuelt anbefale noen høytalere. Jeg har forresten tipp-topp lydkort, så det er ikke noe problem. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 (endret) Da ville jeg startet ved å poste riktig sted Forum > Data > Maskinvare > Lydkort og PC-høyttalere. Ellers vil jeg ikke anbefale X-530. Hadde 2.1 settet engang. Ga det bort etter 30min. Snakk om råtten lyd.... Men kan vel kanskje ikke forvente annet til den prisen. Endret 26. oktober 2008 av GnoMiz Lenke til kommentar
simena1 Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2008 Sorry for det med at jeg la innlegget på feil sted... Ellers noen andre forslag? (BUMP) Lenke til kommentar
kasamo2 Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Jeg selv sitter med logitech z-5500 her nå, jeg lurte på 2300, men ble z-5500 pga surround og kraftigere sub. For musikk er sikker z-2300 best fordi det er bare stereo fordi når du er under 1000kr så pleier du som regel ikke og få bra surround høytalere. Ihvertfall det jeg har hørt. Mange sier at x-530 er veldig bra til gaming og musikk. Men vis du vil bare ha det beste med en gang kjøp z-5500 med en gang. ...Men, vi jeg var deg ville jeg valgt z-2300 tror jeg, forresten hva hører du mest på? techno, hardstyle osv.. Eller rock, metal.. osv... Fordi z-5500 er ikke så veldig bra med rock og metal, men eier i trance osv.. Men, har blitt tullete melding syntes jeg da:P jeg ville tatt z-2300 vis jeg var deg, tror du får veldig bra lyd med det. Lenke til kommentar
plaank Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Sjekk innom en lokal Elkjøp eller Lefdal butikk, de fører merket BOSE. Der får du et kurant anlegg ved navn "BOSE Companion 2". Renere lyd får du ikke i den prisklassen. Ikke samme bassdraget som Logitech-settene. Men om du setter pris på lydkvalitet, så er BOSE noe av det råeste Lenke til kommentar
simena1 Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2008 Tusen takk for all hjelpen, går antageligvis for z-2300 da... Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Sjekk innom en lokal Elkjøp eller Lefdal butikk, de fører merket BOSE. Der får du et kurant anlegg ved navn "BOSE Companion 2". Renere lyd får du ikke i den prisklassen. Ikke samme bassdraget som Logitech-settene. Men om du setter pris på lydkvalitet, så er BOSE noe av det råeste Støttes! Men tviler på at de fleste her er opptatt av selve lydkvaliteten desverre, bare det spiller høyt og med (alt for) feit bass blir nok de fleste fornøyde Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Tråden var feilpostet og har blitt flyttet til riktig kategori. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding) Lenke til kommentar
PKcyriuz Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Tusen takk for all hjelpen, går antageligvis for z-2300 da... Har et Logitech x 2-10. Ble meget overrasket over lyden når jeg kjøpte dem, beget billige, og meget god lyd (selv om det ikke ser sånn ut på selve anlegget) Anbefales om du ennå får tak i dette Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Hadde selv Z-2300. Brukte dem for det meste til musikk og var lite fornøyd. Dårlig diskant og lydbilde. Til spill var dem helt greie. Lenke til kommentar
Satyrion Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Hadde selv Z-2300. Brukte dem for det meste til musikk og var lite fornøyd. Dårlig diskant og lydbilde. Til spill var dem helt greie. Z-2300 og Logitech har daarlig lyd naar d kommer til musikk. Annbefaler Edifier, Bose, Klipsch, Harman Karding eller Altec Lansing, de andre merkene er veldig daarlige som eks Logitech og Creative :S Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Vil ikke si at alle høytalerene fra Logitech og Creative gir dårlig lyd til musikk. Z-10 og T40 II har jo utmerket seg som veldig gode 2.0 høytalere for musikk men Z-2300 er IKKE egnet for musikk nei Lenke til kommentar
Ziang Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Selv hadde jeg et 2,1 anlegg fra creative, Var ikke så opptatt av Lyd den gangen though. Har nå Harman/Kardon Soundsticks II 2,1. Det ble en helt annen verden for meg :O Ikke så dyrt heller, Betalte vel Ca. 1300 kr for det. Lyden blir så utrolig mye "klarere" og skaper et godt lydbilde. Men ikke for de som nevnt ovenpå som skal ha noen som spiller skikkelig høyt og en stor bass som buldrer. Har ikke eid "Bose" høytalere selv, men har hørt på noen av dem og er også å anbefale Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå