Saruman!!! Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Får plutselig fullt av med forskjellige farger over hele skjermen, men maskinen låser seg ikke. Prøver deretter å restarte PCen, men problemet er der fortsatt under POST. Kan skimte DOS-skriften i bakgrunnen. Jeg må slå av maskinen for at problemet skal forsvinne. Noen med en mer eller mindre fornuftig forklaring?Er det noen som har opplevd det samme? Lenke til kommentar
Nohabla Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Høres ut som om du har det samme problemet som jeg hadde med mitt Gainward GF4ti4200. De har visst for dårlig kjørleløsning fikk jeg høre av Komplett! Er nok bare å sende det inn så får du sikkert nytt Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Jeg har samme kortet, men ikke samme problemene. Søk i forumet for å finne en gammel tråd som gikk på dette problemet. Såvidt jeg fikk med meg, så var det to mulige problemer: 1. Dårlig kjøleløsning 2. Feil på elektronikken, usikkert hva. Gainward er klar over problemene og vil gladelig ta imot de defekte kortene for å unngå dårlig rykte etc. Send det i retur hvis mulig. Jeg har selv satt på en stor passiv kjøler, men gjort den "aktiv" ved å rette en kabinettvifte dirkete mot kjøleren. Så langt så bra. Lenke til kommentar
master_x Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 hmm, begyner å bli redd jeg nå. Har det samme skjermkortet. Har ikke merket noe da.. er det lik garanti på alle kortene? eller har det noe å si hvor du kjøpe kortet? Lenke til kommentar
Saruman!!! Skrevet 31. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2003 Jeg har søkt litt på forumet nå og funnet ut at det langt fra er bare meg som har dette problemet. Får vel sende inn kortet da=uten PC (igjen) i x antall dager...... Har forstått det slik at det er de gamle Gainward GF4 TI4200-kortene som har dette problemet. Jeg kjøpte mitt i august 2002. De som har kjøpt PC, har i utgangspunktet kjøpt et problem... Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Jeg har søkt litt på forumet nå og funnet ut at det langt fra er bare meg som har dette problemet. Får vel sende inn kortet da=uten PC (igjen) i x antall dager...... Har forstått det slik at det er de gamle Gainward GF4 TI4200-kortene som har dette problemet. Jeg kjøpte mitt i august 2002. De som har kjøpt PC, har i utgangspunktet kjøpt et problem... Har du ikke et gammelt "vrak" av et PCI skjermkort liggende da? Jeg har mange, så hvis du vil, kan jeg sikkert hjelpe deg der, så har du i det minste en PC som virker i mellomtiden. Se mailinfo på hjemmesiden min. Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 kjenner til det problemet hadde det selv, har sent inn mitt andre skjermkort nylig akkurat samme type og problem men de trege databutikken.com har jo 3-4 uker i retur tid Lenke til kommentar
Saruman!!! Skrevet 1. april 2003 Forfatter Del Skrevet 1. april 2003 hn66: Jeg har heldigvis fått lånt meg et Riva TNT2 kort, ellers takk! Snakket forresten med Komplett.no og de stilte seg uvitende til problemstillingen og sa at de IKKE hadde kjennskap til at en del Gainward kort hadde produksjonsfeil. De hadde heller ikke kjennskap til at de har gått ut på nettet med sine problemer. Hvordan er dette egentlig mulig når så mange har hatt problemer og med tanke på at Komplett.no begynner å bli en betydelig markedsleverandør Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Dette problemet er meget godt dokumentert på utenlandske forum og hos websidene til The Inquirer og amerikanske PCWorld. Denne linken har samlet all mulig info om feilen som visstnok skyldes at Gainward har brukt kondensatorer av for dårlig kvalitet på Ti-4200 serien.(Går ann å fikse selv ved å bytte kondensatorer). http://www.amdforums.com/showthread.php?s=...threadid=185842 Jeg har et slikt kort inne til bytte/test hos Komplett. I forkant av dette så hadde jeg en dialog med Gainward som gjenkjente feilen som Pink Screen/Queer picture, og de ba meg sende kortet inn til min forhandler for å få byttet kortet. Jeg anbefaler de som har denne feilen å ta et bilde av skjermen når feilen kommer. Ps. Denne feilen dukker helst opp når maskinen/kortet er kald, så fort maskinen blir varmet opp så går det lenger tid mellom hver gang det kommer igjen. Så tipset er å stresse maskinen i kald tildstand. Kontakt Gainward før dere returnerer kortet for å få deres godkjennelse til retur, og cc Komplett på kommunikasjonen dere har med Gainward. Ifølge det som er dokumentert i tråden over så har nesten alle kort fra Gainward i TI-4200 serien denne feilen, og vil feile før eller siden. Til info så har Gainward 3års garanti på komponentene sine så det bør være mulig og fikse også eldre kort. Lenke til kommentar
J_Irenicus Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Takk.. jeg har selv samme kortet, og samme problemene, skjer riktig nok ikke så ofte, men det er når maskina er kald ja.. så da skal det byttes.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå