Eksempel Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Hei. En kamerat av meg skal montere røde neonlys på sin moped, men vet ikke hvordan... Noen som vet hvordan dette gjøres, uten å ødelegge mopeden? = ) Det er 12v batteri. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Koble direkte på batteriet. Husk sikring og bryter Lenke til kommentar
Eksempel Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2008 Koble direkte på batteriet. Husk sikring og bryter Hvordan kobler man til bryter, da? x) Og sikring har han ikke, så det tenker man ikke på. : D Lenke til kommentar
CFM Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 (endret) Sikring er et must. Hvis noe kortsluttes i den kretsen vil du vel ikke at batteriet skal ryke? Kjøpte han et sett eller en pakke der alt fulgte med? Både ledninger og alt? Hvis ikke kobler du bare en sikring og en bryter på + ledningen. Endret 25. oktober 2008 av gilera Lenke til kommentar
Eksempel Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2008 Sikring er et must. Hvis noe kortsluttes i den kretsen vil du vel ikke at batteriet skal ryke? Kjøpte han et sett eller en pakke der alt fulgte med? Både ledninger og alt? Hvis ikke kobler du bare en sikring og en bryter på + ledningen. Han kjøpte noen rørlys med sånn sigarettlader-greie. Det var ikke med bryter eller sikring. Men vi skal dra å kjøpe i morgen, om noe er åpent. Sikring er et must. Hvis noe kortsluttes i den kretsen vil du vel ikke at batteriet skal ryke? Kjøpte han et sett eller en pakke der alt fulgte med? Både ledninger og alt? Hvis ikke kobler du bare en sikring og en bryter på + ledningen. Sikring er et must. Hvis noe kortsluttes i den kretsen vil du vel ikke at batteriet skal ryke? Kjøpte han et sett eller en pakke der alt fulgte med? Både ledninger og alt? Hvis ikke kobler du bare en sikring og en bryter på + ledningen. Han kjøpte noen rørlys med sånn sigarettlader-greie. Det var ikke med bryter eller sikring. Men vi skal dra å kjøpe i morgen, om noe er åpent. Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Den mopeden jeg hadde var det neonlys på. Den var kobla rett til batteriet. Og så var det en sånn bryter, http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=76549 Synes det så helt forjævlig ut jeg.. Lenke til kommentar
bruker365 Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Det finnes jo flere brytere som ikke ser forjævlige ut:) Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Var ikke 100% lik den bryteren. Men så var det ikke akkurat bryteren som gjorde at det så forjævlig ut heller da.. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Men det er jo smak og behag da. Husk at det ikke er lov å kjøre med neonlyset på.. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 det er teknisk sett ulovlig å ha slikt på kjøretøy som er registrert for vei da det verken er tillatt eller påbudt og sees som unødvendig og forstyrrende. om du i praksis blir tatt det er heller usikkert. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Så lenge du bruker det mens den er parkert så er det vel og merke i orden ville jeg tro. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 (endret) vel du kan jo se på denne tråden som går under samme regelverk: dioder på atv, lov hvis de er avslått? jeg sakser over det jeg skrev i den tråden her: § 28-3. Generelt om lysutstyr (Bestemmelsene i denne paragraf gjelder ikke for kjøretøy som omfattes av § 28-1 og § 28-2) 1. Kjøretøy må ikke ha andre lykter eller refleksanordninger enn de som er påbudt eller tillatt etter kap. 28. Kjøretøforskriften Kap. 28. Lys, lyssignal, refleks: kap 28 det er verken påbudt eller tillatt med neon eller katoder med mindre de er koblet opp etter foreskriftene og gir riktig type lys. DVS: "pynte"lys er ikke tillatt så det er nok ikke i orden nei, iallefall ikke slik jeg tolker meningen i den setningen din Andrull. det at politiet kanskje ikke gidder å bry seg eller eventuelt bare sier ikke bruk det på vei er noe annet. men det er etter loven ikke tillatt. Endret 27. oktober 2008 av stich_it Lenke til kommentar
bruker365 Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Var ikke 100% lik den bryteren.Men så var det ikke akkurat bryteren som gjorde at det så forjævlig ut heller da.. Åja, hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå