siindre Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 (endret) Heisann Etter jeg installerte SP3 til Windows XP har jeg ikke fått satt VLC media player til standard mediaplayer til film og lyd, den åpner i Windows Media Player uansett hva jeg gjør. Det jeg har prøvd: Velge det som standard under installasjon av VLC (installert flere ganger, nyeste ver 0.9.4). Høyreklikke på fil - open with- choose program - alwas use the (...) Bruke Set program Access and defaults i Windows men der kommer det ikke opp som alternativ Noen idè hva jeg kan prøve? edit: Det som er rart er at alle .avi filene mine får VLC ikonet, i stede for WMP ikonet, altså det virker som vlc er satt som standard. Likevell åpner WMP Endret 25. oktober 2008 av siindre Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 (endret) Kanskje passe på at du har satt programtilgang til egendefinert i Legg til fjern programmer.. Legg til fjern programmer>Angi programtilgang og standardprogrammer>huk av egendefinert eller ikke-windows. se om det hjelper. Skulle vært postet under programvare. Endret 25. oktober 2008 av kakesjef Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
siindre Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2008 (endret) Kanskje passe på at du har satt programtilgang til egendefinert i Legg til fjern programmer.. Legg til fjern programmer>Angi programtilgang og standardprogrammer>huk av egendefinert eller ikke-windows. se om det hjelper. Skulle vært postet under programvare. Det er det jeg har gjort, satt det til egendefinert, eller custom. Under "Chosse a default mediaplayer" får jeg opp en del alternativer som iTunes, quicplayer, WMP etc. Men ikke VLC, så her står den på "use my current media player", så den åpner fortsatt i WMP. Har også prøvd og velge "Non-microsoft", men den får jeg ikke valgt med mindre jeg velger hvilken media player jeg vil ha, og da kommer fortsatt ikke VLC opp. edit: Takk zeph for at du flytta den og beklager jeg feilpostet. Endret 26. oktober 2008 av siindre Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Høyreklikk på en av filene og se hva som er default action, altså hvilken som er i bold. Lenke til kommentar
siindre Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2008 (endret) Høyreklikk på en av filene og se hva som er default action, altså hvilken som er i bold. Når jeg høyreklikker på en fil så er det kun "Play" som er i bold, åpner fortsatt i WMP. Hvis jeg høyreklikker og går på "Open With" får jeg opp VLC, Quick, winamp, WMP, iTunes, Zoom player etc.. VLC er øverst på den listen though. Endret 26. oktober 2008 av siindre Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Det er "Open" du ønsker som standardvalg, ikke "Play". "Open" vil bruke ditt satte program, men "Play" vil bruke WMP. Åpne et explorer-vindu og velg "tools", "folder options", "file types" og velg "AVI". Dersom det står "restore" nederst prøver du om det fikser problemet for deg, men dersom det står "advanced" trykker du på den og enten setter "Open" som default eller editerer "Play" til å bruke ditt program. Lenke til kommentar
siindre Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2008 Ser man det ja, fungerte som bare juling det! Tusen takk, sparte meg for mye bry der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå