Nemesis90 Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Hei Bare lurer på hva som er best av lav/høy kontrast eksempel: 8000:1 vs 20000:1 hva av det er best? Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2008 (endret) ok, og høy er da 20000 ikke sant? grunnen til at jeg spør er at jeg ser dyre skjermer med lave tall, for eksempel 1000:1 Endret 25. oktober 2008 av lunnr Lenke til kommentar
Scones/w/bones Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 riktig. grunnen til at noen skjermer har 1000:1, på tross av prisen, er nok at den har andre gode egenskaper. Lenke til kommentar
leo123 Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Men du må huske på passe på at det er stor forskjell på kontrast og dynamisk kontrast, hvis det står dynamisk kontrast, så er dette enkelt forklart et tall du ikke skal bry deg om. Alltid se på vanlig kontrast. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 alt i alt må du ike legge alt for mye i kontrast-målingene, da forskjellige selskaper måler forskjelling, samt at noen oppgir den dynamiske kontrasten i steden for reell kontrast. Dynamisk kontrast er et et fantasitall som du faktsik aldri vil kunne oppleve i praksis. Jeg vil sterkt annbefale å basere innkjøp av skjerm på å lese flere profesjonelle og semiprofesjonelle reviews på nettet fremfor å prøve å sammenligne rene spesifikasjoner fra produsenten. Tallene lyger desverre, men i grundige tester så kommer det gode og det dårlige frem. -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå