Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Blåskjerm etter å ha byttet skjermkort.

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nettopp kjøpt meg en Asus Radeon HD4870 1GB, og har byttet den ut med en MSI radeon x1950xt 512MB. Jeg har slettet alle drivere for det gamle skjermkortet og satt inn det nye kortet. Men etter å ha kommet meg inn på Windows (Har XP enda) henger den seg opp på oppstarts lyden, en blåskjerm kommer opp og forsvinner etter en halv sekund og hele pc'en restarter seg. Jeg prøvde å starte den i safemodus, men jeg fant ikke ut hvilken knapp det er (Prøvde alle fra F1 til F12) Jeg prøvde også å sette inn det gamle kortet, men det skjedde akkurat det samme. Hva kan det være for noe? Hvordan starter jeg i safemodus?

Endret av Chipsmaster
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du starter maskinen i safemodus ved å trykke på F5. Trykker du F8 skal du vel få opp en meny der du også kan gå inn i sikkerhetsmodus. Knappen skal trykkes etter det første skjermbilde skiftet ved oppstart. Enkleste er å trykke en gang hvert sekund under oppstarten, så er du sikker.

Det sies at Windows alltid skal installeres på nytt ved hardware utbytte.

Lenke til kommentar

Merkelig feil, men jeg vile noralt tippet det var driver-relatert.

For å start opp i safe-mode, så bare hamre F8 helt fra oppstarten. du trenger egentlig bare tykkke rett før windows loading screenen, men trykk febrilsk helt fra oppstarten så er du sikker. Da får du en mney som tillater det å starte i forskjellige moduser inkludert safe-mode.

Prøvå fjerne alle gamle drivere og intallere nye der, så prøv normalt oppstartt etterpå.

-Stigma

Lenke til kommentar
Jeg fikk alt frem på safemodus, sletta absolutt alt innen ATI drivere, og når jeg prøver å installere den nye, kommer det bare "1607: Unable to install InstallShield Scripting Runtime". Skal jeg kanskje prøve å kjøre det i VGA modus for å deaktivere kortet?

Ville slettet alt i safemodus, men så restart, og instaler de nye driverene i normal modus. Vet ikke om det evt. vil lage trøbbel å installere visse type drivere mens du er i safemode. Muig det er det som forårsaker det.

-Stigma

Lenke til kommentar

Uninstall current drivers

Do not reboot when prompted

Run DriverSweeper (guru3d.com) to remove video drivers only

Reboot

Enter Safe Mode by pressing F8 at Windows boot time

Run DriverSweeper again in Safe Mode

Reboot

Do not allow Windows to install any drivers at boot time

Check in Add/Remove Programs to see if there is an "Nvidia Drivers" listing, if so repeat the above steps until it is gone.

Install latest ForceWare drivers (currently 175.16 WHQL at nvidia.com)

Reboot

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...