2r@rn3 Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 (endret) Lenge siden jeg har postet noe, så tenkte jeg skulle ta å legge ut et bilde fra i kveld. Forholdene var nok ikke de beste, med regn og redusert sikt. Tok et bildet av elvebredden på Strømsø. Bildet er satt sammen av tre eksponeringer (ikke HDR) for å redusere støy ved lang lukkertid. Ca 15 sekunder lukkertid. f 7.1 og ISO 100. Tatt med 40D og Sigma 10-20mm. Natt/kveldsbilder har en utrolig dynamisk bredde, og er veldig vanskelig å få til skikkelig synes jeg. K&k er hjertelig velkommen, samt gode tips til hvordan det bør gjøres. Edit: Leif Endret 26. oktober 2008 av Tor Arne Bjørn Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Du har truffet brukbart med eksponeringen. Det at elven er litt ullen gir en artig effekt - nesten som en ruglee stein-overflate. Det eneste jeg ville vurdert, var å kutte litt av himmelen. Tom Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Det var et flott panorama ja... RandiA Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Drammen ser best ut om natta. Fint bilde, men er det litt skjevt eller bare ser det sånn ut fordi det er noe venstretungt? Lenke til kommentar
2r@rn3 Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2008 Det var et flott panorama ja...RandiA Takk, for det. Men det er strengt tatt ikke et panorama, det bare ser sånn ut. Bildet er croppet oppe og nede fra en "frame"... Ellers er bildet tatt skrått over elven. Slik at elvebredden til venstre er mye nærmere enn elvebredden til høyre. Antagelig er det derfor bildet virker litt venstretungt, tror jeg. Horisonten er ganske rett... Lenke til kommentar
emero Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Jeg tror nok du jukser litt nå... Drammen kan da aldri se så flott ut Lenke til kommentar
graylady Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Jeg tror nok du jukser litt nå...Drammen kan da aldri se så flott ut Drammen er så flott... NÅ Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Drammen ser best ut om natta. ...når strømmen har gått.... :!: OT: jeg likte panorama bildet godt... Usikker på om det var mulighet for det, men skulle gjerne sett hele broen til høyre.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå