Gå til innhold

Et program til å sortere sanger?

Kimelimm

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en mappe med noen tusen sanger. De ligger hulteribulter, og de er forkjellige artister osv. Er det et program som sorterer alle disse inn til mapper som har artist navnet til sangen i seg? Liksom hvis jeg har 4 sanger av la oss si Elvis, så lager det en mappe som heter Elvis og flytter dem inn der?

Håper på svar.

Kim.

Endret av Kimelimm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bklager at jeg er litt pirkete, men det heter: " Et program til å sortere sanger"

Første programmet jeg kommer på er MediaMonkey. Jeg har hvertfall klart å rydde hele musikkbiblioteket mitt med programmet. Programmet gir beskjed om hvilke sanger du har dobbelt av eller hvilke sanger som mangler artist navn osv.

http://www.mediamonkey.com/download/

Endret av mesha
Lenke til kommentar

bare merk alle sangene du har og dra di i artists ruta :) (kommer litt anpå hva slags skin du bruker :D) så har du de sortert og da klikker du en gang på de bande du skal høre på og da kommer sangene i ruta litt lenger ned og da drar du de til spillelista :) (kan også ta et bilde og tegna litt men det tar litt tid Xd)

Endret av Submit
Lenke til kommentar

Jeg tror du missforsto, la oss ta et eksempel.

Jeg har et par sanger fra DDE, et par fra Bonderomantikken (:p) og et par fra SUMMER HITZ!!!11one

Disse ligger i EN mappe, som vil si at de ligger bare og slenger, som om det skulle vært en samlecd. Men jeg vil gjerne ha dem i mappene sine, alle fra dde, skal i en mappe som heter "DDE" og alle fra bonderomantikken og SUMMER HITZ!!!11one skal i egne mapper med navnet til artisten.

Jeg har en STOR mappe med forskjellig, og dette vil ta ufattelig lang tid og gjøre manuelt, så derfor lurer jeg på om det er et program som kan gjøre dette for meg. :)

Ellers takk for bidraget :)

Lenke til kommentar

Hvis og bare hvis tagene dine er i orden kan du legge inn alle sangene i biblioteket for så å opprette en regel for mappestruktur, min er for eksempel "Artist\Album\<Sangnummer> - <Sangtittel>". Deretter kan du markere alle sangene du vil flytte og trykke ctrl+r noe som vil gi deg et et vindu med informasjon om hvor sangene vil flyttes.

edit: For MediaMonkey that is.

Endret av hernil
Lenke til kommentar

Tagene er der det står informasjon som artist, album, sangnummer, sangtittel, år, sjanger osv. Det har ikke noe med selve filnavnet å gjøre. Alle tagene trenger ikke være riktige, men hvis du vil bruke systemet jeg nevnte over så må i det minste artist, album og sangtittel være i orden (eventuelt sangnummer hvis du vil ha det og). Om tagene er i orden kan du se med blant annet MediaMonkey.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...