UrgeLoL Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 (endret) Heisann! Håper noen her kan hjelpe meg med ett problem noen bekjente har fått på pc'en. Under spilling så fungerer alt som det skal en liten stund, før at bildet begynner å henge seg i 3-4 sekunder, for så å fungere fint i 3-4 sekunder for så å henge seg igjen. Slik holder den på. Om man så avslutter spillet og går ut på desktop så fungerer desktopen normalt. Vi trodde først at det var strømforsyningen, så denne ble byttet med en Mist 500watt. Hovedkortet er av typen MSI K9AG NEO2-Digital AM2. OCZ DDR2 4096MB Gold GX XTC Dual Channel 9600gt skjermkort 512mb ram AMD Athlon 64 X2 4400+ 2,3 Ghz BOXED. Ting som jeg mener kan utelukkes er nå. Strømforsyningen. Siden denne er byttet med en Mist 500 watt uten endring. Rammen: Forsøkt å bruke bare 1 brikke, og bytte posisjon. Hovedkort: Feilen oppstår kunne ved kjøring av spill. Enig? Har nå tatt ut skjermkortet, for å kjøre maskinen på det interne skjermkortet for å se om problemet blir borte. Men må reinstallere windows i morgen for å få dette til. Om problemet er borte da, vil jeg tro at problemet må være skjermkortet. Har forsøkt å ta ut en ram brikke og bytte plass. Uten hell. Noen som har erfaring med lignende? Endret 25. oktober 2008 av UrgeLoL Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2008 Ingen som har noen gode ideer. Skal til å reise ut til slektningen med problemet, for å reinstallere windows samt få det interne amd x1250 skjermkortet til å fungere med bf2. Lenke til kommentar
schimo Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Ingen som har noen gode ideer. Skal til å reise ut til slektningen med problemet, for å reinstallere windows samt få det interne amd x1250 skjermkortet til å fungere med bf2. Jeg ville sett på temperaturen på maskinen din når du spiller. For meg hører det ut som at gfx-kortet får for lite kjøling.. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2008 Nei, nå har jeg reinstallert maskinen, innstallert driverene til det interne skjermkortet. Ingen forbedring. Ting som jeg mener kan utelukkes er nå. Strømforsyningen. Siden denne er byttet med en Mist 500 watt uten endring. Rammen: Forsøkt å bruke bare 1 brikke, og bytte posisjon. Hovedkort: Feilen oppstår kunne ved kjøring av spill. Skjermkort: Feilen oppstår på ved bruk av 9600 GT skjermkortet, samt x1250 internskjermkortet. Så hva er igjen da? Cpu og hovedkort.. Lenke til kommentar
Gegnar Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 finn frem støvsugeren din.. støvsug CPU.. + kjøler.. ta ut skjermkort.. støvsug skjermkort vifte. og bare ta PSU vifte mens du er i gang. problemet du beskriver høres ut som det samme jeg hadde en gang når min cpu var pokkfull av støv. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2008 Pc'en er ganske ny, 3-4 måneder, og derfor lite støv. Tok å støvsugde gjennom det meste, samt sjekket temperaturer via diverse programmer. Ingen spesielt høye. 9600 gt og x2 5000 65nm blir heller ikke særlig varme. Tror dere det kan være cpu? Begynner egentlig å tro at problemet må være hovedkortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå