Bandoloo Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Vel, det har seg sånn at pc-en min nå er 100% totalt stein død. Det siste jeg gjorde før den tok kvelden var å kutte strømmen. Jeg skulle slå av pc-en fra Ubuntu, men strømmen gikk ikke av, og det var fortsatt lys i tastaturet mitt og strømforsyningen lenge etter at jeg hadde slått den av, så jeg plugget ut kontakten. Dagen etter, når jeg skulle slå på igjen pc-en, reagerte den ikke i det heletatt. Trykker på knappen, ingenting skjer. Får lys i webcamen min gjennom USB, og det røde lyset på bryteren på strømforsyningen lyser, men den starter ikke. Noen som har noen tips til hva som kan være galt, eller idèer til hva jeg kan gjøre for å få liv i den igjen? Hardware: Hovedkort: Asus A8N32-SLI Deluxe Strømforsyning: Hiper Type-R 530W Sort, 2 Vifter Skjermkort: XFX GeForce 7800GT 256MB RAM: GEIL 2.0GB (2x1.0GB) DDR PC3200 400MHz Harddisk: Samsung 500 GB 7200RPM S-ATA2 16 Lenke til kommentar
Don't salute! Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 for meg så virker det som om det er en feil på hovedkortet. ettersom det er lys i webkameraet, må det gå strøm igjennom hovedkortet, men at det er en liten komponent som gjør at den sender et signal til strømforsyningen om at den skal starte som er ødelagt. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Kan tippe at PSU er gåen. Men prøv først å koble fra alle eksterne kabler, som nettverk og USB. Lenke til kommentar
Bandoloo Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2008 Testet PSU-en på en annen pc nå, og pc-en startet helt fint. Mest sannsynlig hovedkortet som er gåent da? Lenke til kommentar
dico Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Jepp, hovedkortet er defekt. 95% sikker på det. Samme problemet på min pc for noen dager siden, da var den "hvite" kontakten fra strømforsyningen som sto i hovedkortet "brun/svart". Jordingsfeil=) Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 La den stå med strømforsyningen på i en liten stund og se om det skjer noe. Hadde akkurat et slikt problem selv, lot den stå en stund, med strøm på, og etter en 30 min skrudde den seg på. Men før det hadde den ikke reagert i det hele tatt... Lenke til kommentar
Bandoloo Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2008 Kan la den stå med strøm på over natta, og se om det er noen forandring. Men er det noen måte jeg kan slå på pc-en uten å bruke på-knappen? Bare sånn for å være 100% sikker på at knappen frampå ikke bare har klikka på en eller annen måte. Litt kjedelig å bytte hovedkort fordi knappen er ødelagt. Sannsynligheten er vel rimelig liten, men er vel verdt et forsøk, om det går an. Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Nederst i høyre gjørne på hk finner du der hvor startknappledningen er koblet til. Den er koblet til to små metallpinner. Hvis du kobler de to pinnene sammen med foreks. en skrutrekker vil du slutte kretsen og maskinen vil kanskje starte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå