HadHa Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 (endret) Situasjonen: Har 2 bærbare pcer, en med vista og en med xp. Begge to får så godt som full ytelse av internett her. ca 3mbit (itavisens speedometer) Men, den stasjonære med Vista, får ikke mer enn ca 10-50 kbs på testen, altså mye mindre. Info: Den mister nettverk omtrent hele tiden, selv om nettverket står på 4 av 5 streket (veldig god tilkobling) Jeg har hatt den stasjonære på nettverket før. Intill, jeg var på LAN. Tenkte først det måtte være no virus fra LANet eller no i den dur, har scannet med adaware, spyboot antivir og McAfee, uten noen funn. (skulle bruke online housecall også men går ikke pga ustabilt nett) - alle programene helt oppdatert også. Den stasjonære har vært på nettverket før, i NØYAKTIG samme posisjon som nå uten problemer. Det kan nevnes at jeg bruker en USB penn, ASUS USB 802.11g Wireless Adapter Driver. Jeg har så vidt jeg vet, ikke endret på noe som helst, men jeg har jo vært på et annet nettverk. Og ja, problemet var der med en gang jeg fikk cen hjem etter lanet. På lanet som var kabla (selvsagt) hadde jeg derimot null problemer, og ikke før lanet heller. Er villig til å prøve det meste, bortsett fra å reformatere for øyeblikket, har nesten 900GB med nedlasta ting, og vil beholde det. Håper på noen forslag. EDIT: Hva er egentlig dette? Mener den har vert på "full" før og ikke SUA Only.. NAT - Mode Network Address Translation None SUA Only Edit Details Full Feature Edit Details Fortvilet hilsen HadHa =/ Siste post fikset problemet, fjernet alle og satet de inn på nytt. Endret 21. november 2008 av HadHa Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Det kan være støy ved router som gjør at du får dårlig hastighet. Prøv å endre kanal på routeren og se om det blir bedre hastighet. Når det gjelder Housecall og andre online scannere så vil ikke disse fungere i Vista - og du er ikke den første som har prøvd på det ... Lenke til kommentar
HadHa Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2008 Hei la7dfa.com - Angående housecall, godt å vite, så slepper jeg å bruke mer unødvendig tid på det ^^ Jeg har en Prestige 660HW-T3. Endre kanal? Kan du/noen andre hjelpe meg med dette? Hva skjer når man endrer kanal? er det å endre frekvens eller noe i den duren? Og hva med pcene som har tipp topp internett? Jeg vil jo ikke miste internett på de heller Noen tips om hva jeg skal gjøre på routeren for å endre kanal? og evt hva den skal endres til? Alle forslag mottas med takk - HadHa Lenke til kommentar
HadHa Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2008 Bumper i håp om at det er hjelp å få før jeg eventuelt må ta reformater utveien. En person tipset meg om å oppdatere firmware på router og mente det kunne være feilen.. hva tror dere? og vil en oppdatering av firmware nødvendigvis være vellykket? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Sikkert bare bra å oppgradere firmware om det finnes nyere. Jeg var ikke klar over at det var kommet en trådløsversjon av routeren. Jeg hadde selv v1 en stund hos NGT, men fikk heldigvis byttet den i en Speedtouch 546i Kanal er synonymt med frekvens ja. Har du mye støy så vil hastigheten bli redusert. Hva som er problemet hos deg vil du vel ikke finne ut uten å først prøve å bytte kanal, deretter teste PC nærmere routeren. Vista og drivere er forøvrig et stadig tilbakevendende tema og du kan godt prøve en annen driver til den trådløsdonglen din og de om det hjelper. Har du noen andre nettverk hos naboer du kan koble deg på så kan du jo teste om du får bedre fart der. Du logger inn på routeren ved å logge inn på ipadressen til routeren. F.eks 10.0.0.1 eller 192.168.1.1. Les i manualen. Gå så på wireless / wlan og endre kanal. Lenke til kommentar
HadHa Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2008 prøvde alle 4 kanaler uten hell. oppdaterte firmware uten hell. MEN jeg kom ett steg videre tror jeg. Trådløs-USB stikka mi er nok flaskehalsen på en eller annen måte. Internett blir helt topp hver gang jeg drar den ut, og setter den inn igjen. Neste gang jeg slår på pcen må jeg gjøre det igjen. Noe software til den muligens som har begynt å tulle? Det står i tilegg nå at USBen ikke "kjennes til" av windows.. Får prøve meg frem med forskjellige drivere, men husker det var grusomt å finne =/ Evt kan jeg la det være som det er, jeg har USB oppe påkabinettet også, så jysla greit ^^ Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 (endret) Du kan jo sjekke om det står på noe strømsparing, men det er nok helst noe tull med USB / driver. Du kan gå inn i enhetsbehandling og fjerne donglen helt og se om du kan legge den inn på ny frisk. Det andre du kan gjøre er å fjerne alle USB portene nederst på enhetsbehandling og la de legge seg inn på nytt ved behov. Endret 28. oktober 2008 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå