jojo12 Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Jeg har tenkt å begynne på Capoeira. Jeg er 14 år og danser aktivt på fritiden. Har lyst til å begynne på capoeira for å bli bedre trent og evt. bli mykere. Jeg har aldri gått på turn, kampsport eller noe lignende. Kan jeg begynne på Capoeira uten å drite meg ut totalt? Lenke til kommentar
AstroChicken Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Såklart du kan. Ingen forventer at du skal være myk eller ha super spenst når man begynner med en kampsport(sport/dans i dette tilfellet). Har du rytme har du uansett et godt utgangspunkt for capoeira. Skulle gjerne hatt muligheten når _jeg_ var 14 til å trene capoeira, så go-for-it hvis du har lyst Lenke til kommentar
Justin_Sane Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Merk at Capoeira ikke er en kampsport, selvom noen mener det. Derimot så er det utrolig kult og vil garantert gi en kroppsbeherskelse som vil hjelpe i både dans og trening av kampsport. Lenke til kommentar
jojo12 Skrevet 3. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2008 Takk for svar! Lenke til kommentar
Baardish Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Merk at Capoeira ikke er en kampsport, selvom noen mener det. Derimot så er det utrolig kult og vil garantert gi en kroppsbeherskelse som vil hjelpe i både dans og trening av kampsport. Denne kan diskuteres. I Norge er det for det meste dans ja, men drar du til brazil vil du se at det fortsatt henger kampsport igjen. Heler Capoeira startet jo som en sjult kamp, men har utviklet seg den "snille veien" i flere land. (Da capoeira startet brukte de knvier mellom tær og fingrer for å drepe.) Lenke til kommentar
Thrinduil Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Hvis du har lyst å begynne så begynn. Og siden du har erfaring med dansing, og i tillegg har rytme som Grizzmo nevnte i tillegg - no problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå