Gå til innhold

Begynne på Capoeira?

jojo12

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å begynne på Capoeira. Jeg er 14 år og danser aktivt på fritiden. Har lyst til å begynne på capoeira for å bli bedre trent og evt. bli mykere.

Jeg har aldri gått på turn, kampsport eller noe lignende. Kan jeg begynne på Capoeira uten å drite meg ut totalt? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Såklart du kan. Ingen forventer at du skal være myk eller ha super spenst når man begynner med en kampsport(sport/dans i dette tilfellet). Har du rytme har du uansett et godt utgangspunkt for capoeira. Skulle gjerne hatt muligheten når _jeg_ var 14 til å trene capoeira, så go-for-it hvis du har lyst :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...
Merk at Capoeira ikke er en kampsport, selvom noen mener det. Derimot så er det utrolig kult og vil garantert gi en kroppsbeherskelse som vil hjelpe i både dans og trening av kampsport.

Denne kan diskuteres. I Norge er det for det meste dans ja, men drar du til brazil vil du se at det fortsatt henger kampsport igjen. Heler Capoeira startet jo som en sjult kamp, men har utviklet seg den "snille veien" i flere land. (Da capoeira startet brukte de knvier mellom tær og fingrer for å drepe.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...