erik456 Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Hei,eg har tenkt å kjøpe meg et nytt TV-kort som kan støtter parabol signaler. Eg har ein dekoder fra Canal Digital,og det eg lurer på er kva eg trenger for å få bilde på dataen min? Lenke til kommentar
erik456 Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2008 Hei,eg har tenkt å kjøpe meg et nytt TV-kort som kan støtter parabol signaler.Eg har ein dekoder fra Canal Digital,og det eg lurer på er kva eg trenger for å få bilde på dataen min? Her var det ikkje mye svar å få Støtter dette tv-kortet parapol? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=307273 Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Har samme spørsmålet som deg(Canal Digital, parabol og HTPC), men tror ikke det kortet du linker til der er noe å satse på, mtp bildekvalitet, ihvertfall. Virker som folk er på fylla eller noe Lenke til kommentar
erik456 Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2008 Har samme spørsmålet som deg(Canal Digital, parabol og HTPC), men tror ikke det kortet du linker til der er noe å satse på, mtp bildekvalitet, ihvertfall. Virker som folk er på fylla eller noe Oki,men er det noen som har et kort å anbefalle? Forresten er det kun et tv-kort eg trenger siden eg har dekoder og kort? Trenger svart for skal bestille idag Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 (endret) Hmm.... Du må nok ha en sånn cam-modul for å sette kortet i, og et tv-kort. Har ikke kommet så langt enda, da jeg begynte å leke med dette for et par dager siden bare. Anbefaler deg uansett til å vente til "gutta" har kommet seg ut av senga i mårra en gang, så du får ordentlige svar før du bestiller. Les HER mens du venter.... Endret 25. oktober 2008 av Kokidoiten Lenke til kommentar
erik456 Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2008 (endret) Hmm.... Du må nok ha en sånn cam-modul for å sette kortet i, og et tv-kort. Har ikke kommet så langt enda, da jeg begynte å leke med dette for et par dager siden bare. Anbefaler deg uansett til å vente til "gutta" har kommet seg ut av senga i mårra en gang, så du får ordentlige svar før du bestiller. Les HER mens du venter.... Oki,men er du sikkert på at du må ha cam-modul? Men en ting til veit du noe om hvor det koster å få et "ok" tv-kort og cam modul? Det eg kommer til å bruke det til er å ta opp tv-serier,men eg vil selfølgeli at det skal vera "ok" kvalitet Endret 25. oktober 2008 av erik456 Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 (endret) Temmelig sikker på cam-modul ja, men som sagt...bedre å vente på svar fra de som kan dette...jeg venter ivrig på svar jeg å, på dette spørsmålet Jeg har 50" skjerm, og vil ha "det beste" kortet, så.... Endret 25. oktober 2008 av Kokidoiten Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Vedr. TV kort: Man kan dele TV kortene i to typer: Analoge: Brukes mot gamle bakkenettet og utgang fra dekoder (STB) - Ikke å foretrekke - To hovedtyper: Med eller uten maskinvare enkoding. Med anbefales for å ikke stresse CPU + kompatibilitet - Aktuelt for: De som har Lyse/Alt-i-box løsninger og delvis Viasat og Get - Ulemper: Dårligere bilde, må styre dekoder, kun en kanal om gangen - Fordeler: Gjennomprøvd og enkelt Digitale: DVB - etterfulgt av T (terrestrial - bakkenettet), C (kabel), S/S2 (satellitt) - Må ofte ha CI slot og CAM for et smart kort - Aktuelt for: Enklest for de med Canal Digital og RiksTV (avh. av mediesneter) - Fordeler: Best bilde. Mulighet for flere kanaler samtidig. - Ulemper: Evt. problemer med dekryptering og pris. Generell anbefaling: Fire/FloppyDTV fra DigitalEverywhere (om du ikke kjører Linux baserte prg.) Lenke til kommentar
erik456 Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2008 (endret) Vedr. TV kort: Man kan dele TV kortene i to typer: Analoge: Brukes mot gamle bakkenettet og utgang fra dekoder (STB) - Ikke å foretrekke - To hovedtyper: Med eller uten maskinvare enkoding. Med anbefales for å ikke stresse CPU + kompatibilitet - Aktuelt for: De som har Lyse/Alt-i-box løsninger og delvis Viasat og Get - Ulemper: Dårligere bilde, må styre dekoder, kun en kanal om gangen - Fordeler: Gjennomprøvd og enkelt Digitale: DVB - etterfulgt av T (terrestrial - bakkenettet), C (kabel), S/S2 (satellitt) - Må ofte ha CI slot og CAM for et smart kort - Aktuelt for: Enklest for de med Canal Digital og RiksTV (avh. av mediesneter) - Fordeler: Best bilde. Mulighet for flere kanaler samtidig. - Ulemper: Evt. problemer med dekryptering og pris. Generell anbefaling: Fire/FloppyDTV fra DigitalEverywhere (om du ikke kjører Linux baserte prg.) Tusen Takk,kva for ein av di pakkene ville du ha valgt? Og ein ting til kan du hjlepe meg å finne et godt tv kort,som fungere med canal digital. Er dette noe å satse på her er det jo innebygd cam:http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=340265 Du skjønner eg har ikkje litt peiling på dette her Endret 26. oktober 2008 av erik456 Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Jeg skjønner du ikke har peil, ja, da kortet har innebygd CI - ikke CAM Synes denne forklarer godt (takk, MSI) Som sagt: Floppy (intern) eller Fire (ekstern) DTV (S2 modell) + CAM --> Om du bruker Windows Lenke til kommentar
erik456 Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2008 (endret) Jeg skjønner du ikke har peil, ja, da kortet har innebygd CI - ikke CAM Synes denne forklarer godt (takk, MSI) Som sagt: Floppy (intern) eller Fire (ekstern) DTV (S2 modell) + CAM --> Om du bruker Windows OKi,no skjønnte eg det men er det noen som har et tv-kort og Cam å anbefalle meg? eg har lyst å bestille idag Er dette noe å satse på? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=340260 Endret 26. oktober 2008 av erik456 Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Mornings Her har du muligens svar på spørsmålene dine(våre ) Side 1 Side 2 Lenke til kommentar
erik456 Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2008 Mornings Her har du muligens svar på spørsmålene dine(våre ) Side 1 Side 2 OKi ,takk eg og har funnet ut at eg må ha et tv-kort og et cam. Men eg veit ikkje om eg skal tørre og gå for dette tv-kortet http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=340260 og eg veit eller ikkje om eg tørr og gå for dette camet:http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=354347 Er det noen som veit om det tv-koret&camet er noe og gå for? Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Er vell det de går for på AvForum, og de folka har peiling. De er jo mest opptatt av lyd og BILDE, så er det bra for de, tror jeg de fleste blir fornøyd Jeg blir ihvertfall å gå for den løsningen på et senere tidspunk Lenke til kommentar
erik456 Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2008 (endret) Er vell det de går for på AvForum, og de folka har peiling.De er jo mest opptatt av lyd og BILDE, så er det bra for de, tror jeg de fleste blir fornøyd Jeg blir ihvertfall å gå for den løsningen på et senere tidspunk Oki,men veit du hvordan man kobler opp dette? Er det noen som veit hvor di har inne cam? Endret 26. oktober 2008 av erik456 Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 (endret) Har selv ikke DVB-C, men de har Conax CAM som skal fungere @ Komplett. Ellers så skal vel dette fungere (men vent på bekreftelse av dette) http://www.bestbuy.no/product.asp?utm_sour...9172&site=6 Vedr. TV-kort: Det du har satt opp er bra - for Windows prg. (IKKE LINUX). Pass på at du har FireWire - ellers må du ordne dette :S Endret 26. oktober 2008 av Spragleknas Lenke til kommentar
erik456 Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2008 (endret) Har selv ikke DVB-C, men de har Conax CAM som skal fungere @ Komplett. Ellers så skal vel dette fungere (men vent på bekreftelse av dette) http://www.bestbuy.no/product.asp?utm_sour...9172&site=6 Vedr. TV-kort: Det du har satt opp er bra - for Windows prg. (IKKE LINUX). Pass på at du har FireWire - ellers må du ordne dette :S Det såg bra ut det camet.Men eg må kjøpe på ein butikk som du kan betale med oppkrav. Er det noen som veit ein plass der det går an å kjøpe et cam? Men det er ein ting til eg kommer til å kjøre xp sp2 ,men det eg lurer på er hvordan media program som er bra å bruke? Endret 27. oktober 2008 av erik456 Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Sverger selv til MediaPortal, men det krever SP3. Lenke til kommentar
erik456 Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2008 (endret) Sverger selv til MediaPortal, men det krever SP3. OKi er det noen andre som er like gode som media portal? Her var det ikkje mye respons å få:S Endret 27. oktober 2008 av erik456 Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Det såg bra ut det camet.Men eg må kjøpe på ein butikk som du kan betale med oppkrav.Er det noen som veit ein plass der det går an å kjøpe et cam? Hva mener du? De fleste(95%)nett-butikker sender jo i oppkrav. Bare å registrere seg på nett-butikken og bestille i vei det........ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå