E_S Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Jeg har en gammel byggtørker (en slik sak med fyrkjele og en vifte, altså et varmluftsaggregat) stående. Dette er beregnet på 230V 3-fas, altså det som var standarden i Norge tidligere. Jeg leier også et verkstedlokale hvor jeg ønsker å bruke denne til oppvarming, men her er strømopplegget nytt slik at jeg kun har 230V 1-fas og 400V 3-fas. Er det mulig å koble om denne saken slik at den kan tilkobles strømnettet i verkstedet uten at jeg må kjøpe dyre transformatorer og lignende? Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Mye trefas utstyr kan kobles om, slik at det kan brukes på både 230V og 400V. For å kunne svare mer om dette, må en nesten vite litt mer om maskinen, eventuelt se på den. Et bilde av koblingshuset (der kabelen går inn) kan også hjelpe med å avklare dette. Lenke til kommentar
E_S Skrevet 1. november 2008 Forfatter Del Skrevet 1. november 2008 Ringte likegodt til produsenten i Sverige og spurte, og han skulle sende en tegning om omkobling pr. mail i løpet av neste uke. Det var fullt mulig og ganske enkelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå