norwayy Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 skata litt før men knakk handa ett par ganga da forsvant liksom lysta litt men har no fått lyst å bynne på igjenn men usikker på størrelse brett ei skal velge veier omtrent 50 kilo størrelse 42 i sko og er 160-165 cm takk for alle svar: ) Lenke til kommentar
MostlyLurkin' Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Kommer vel ann på hva du liker selv det.. Men 7,5 passer sikkert Lenke til kommentar
Splius Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Skateboardstørrelse kommer helt an på hvordan du skater. Jeg vil si en 7.62-8.0 på STREETSKATING (Ammbefale merker: Enjoi, Deathwish, Mystery, Krooked) For rampskating 8.0 -> (Ambefalte merker: World Industries) Lenke til kommentar
Naiits Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Skateboardstørrelse kommer helt an på hvordan du skater. Jeg vil si en 7.62-8.0 på STREETSKATING (Ammbefale merker: Enjoi, Deathwish, Mystery, Krooked) For rampskating 8.0 -> (Ambefalte merker: World Industries) Koffor bør man ha større skateboard om man skal skate på rampe? Skal kjøpe skateboard eg og, og skremmende nok e eg helt lik som han. Veier like mye, e like høy og bruker samme skostørrelse Har hørt noen anbefale Girl? Lenke til kommentar
Splius Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Skateboardstørrelse kommer helt an på hvordan du skater. Jeg vil si en 7.62-8.0 på STREETSKATING (Ammbefale merker: Enjoi, Deathwish, Mystery, Krooked) For rampskating 8.0 -> (Ambefalte merker: World Industries) Koffor bør man ha større skateboard om man skal skate på rampe? Skal kjøpe skateboard eg og, og skremmende nok e eg helt lik som han. Veier like mye, e like høy og bruker samme skostørrelse Har hørt noen anbefale Girl? Man bør ha større skateboard i ramp fordi det er mye lettere å stå på og mye lettere å holde balansen. I streetskating er du ikke mer enn en meter over bakken, og du trenger dermed et brett som du kan flippe fortere med; dvs. mindre bredde. Jeg har hatt ett girl brett, og er ikke fornøyd. Etter to tre uker med streetskating hadde alle kantene på brettet fliset opp og flere biter falt av. Et hopp ned en 6-stair knakk brettet i to. Girl er ikke å anbefale. Gå for merker som Deathwish, Zero, Enjoi/Almost, Real, Mystery Lenke til kommentar
Naiits Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Ok. Takker for svar Då tror eg at eg går for et almost/enjoy eller real brett. Men ka anbefaler du for en newbies? Best å begynne med et lite brett så man lettere får lært seg forskjellige flipper og slikt? Blir jo ikke noe høye hopp på noe ramper med d første uansett Lenke til kommentar
Splius Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Ok. Takker for svar Då tror eg at eg går for et almost/enjoy eller real brett. Men ka anbefaler du for en newbies? Best å begynne med et lite brett så man lettere får lært seg forskjellige flipper og slikt? Blir jo ikke noe høye hopp på noe ramper med d første uansett for noobs anbefaler jeg 7.62 7.75 eller om du er ganske liten; 7.5 jo mindre brett jo lettere er det å flippe, men jo mindre brett jo vanskeligere er det å lande triks. Det gjelder å finne balansen. Selv da jeg var noob likte jeg 7.75 brett bedre enn 7.5 Enjoi har sykt fet graphics og er veldig gode. De bruker en spesiell type lim som er sterkere enn konkurrentene. Lenke til kommentar
Naiits Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Kor anbefaler du å kjøpe brett då? Lenke til kommentar
Splius Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Kor anbefaler du å kjøpe brett då? Her Lenke til kommentar
Naiits Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 E det der du har kjøpt fra? De spør om hvilke lengde man skal ha på brettet også. Har ikke peiling på dette Har valgt 7.5 siden eg e ganske liten Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Du bør ha en god lengde på brette, et sted mellom 31.5 - 32 er en bra lengde ut ifra høyden din. Selv bruker jeg Plan B 8 x 32 i størrelsen, fordi jeg er høy og har store bein. Men til nybegynner som deg så vil jeg i alle fall anbefale ei plate på 7.5 i bredden og 31.5-32 i lengde. Alle brettmerke er helt det samme, uten om de du kjøper fra sports og leketøysbutikker da. Det er størrelsen på platene som gjør forksjellen ikke merke. Girl er like bra som Enjoi f.eks.. samme kvalitet. Lenke til kommentar
Naiits Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Du bør ha en god lengde på brette, et sted mellom 31.5 - 32 er en bra lengde ut ifra høyden din. Selv bruker jeg Plan B 8 x 32 i størrelsen, fordi jeg er høy og har store bein. Men til nybegynner som deg så vil jeg i alle fall anbefale ei plate på 7.5 i bredden og 31.5-32 i lengde. Alle brettmerke er helt det samme, uten om de du kjøper fra sports og leketøysbutikker da. Det er størrelsen på platene som gjør forksjellen ikke merke. Girl er like bra som Enjoi f.eks.. samme kvalitet. Eg bør ha en god lengde på brettet? Eg e jo bare 160-165 høy? D e jo drittlavt Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Ja, det er mye lettere å ha god balanse på det, mye bedre kontroll på flip triksa også. Liten plate kan vær enkel å trikse med så bare det men kontrollen blir veldig veldig ustabil. Lenke til kommentar
Nysgjeeeerig Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Har lenge lett etter rett størrelse men fant rett:) 7.5: er lette brett som passer for flip triks. Vil si at den passer perfekt for folk med sko størrelse under 43. 7.75: er mer stabile brett like lang (nesten) som 7.5 men itt breiere. Er ganske allround størrelse. 42-3 og opp. Kommer veldig anpå smak og behag. 8 Er mest for rampe kjøring. OBS! OBS! : HUsk at dette er sånn cirka og det er mye smak og behag^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå