SumFortyOne Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Hei. Må bare si at jeg kan lite om pc og har aldrig formatert før. I går skulle jeg formatere, og trodde jeg kunne gjøre det ved å høyreklikke på "HP_Recovery" under "Min Datamaskin", men da ble alt slettet derfra, selvfølgelig. Så i dag dro jeg ned til Expert for å høre om de hadde en recovery cd, det hadde de ikke. Men jeg fant ut at jeg skulla ha brent "HP_Recovery" på en cd først. Så har jeg et spørsmål. En i familien har lik pc som meg, er det mulig at jeg brenner ut "HP_Recovery" fra den pc'n? Og det STORE problemet: CD-romen på pc'n min funker ikke.Tråd Så jeg trenger hjelp til å fikse den først. Lenke til kommentar
Nmcu Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Du kan ta kopi av Recovery og legge det på en USB disk, og sette det tilbake der du slettet det i fra. Bruk heller F11 i oppstart av maskinen for å kjøre recovery. Eller brenne ut CD plater fra den andre maskinen, F11 her også for å kjøre recovery. Lån CD-romen hans samtidig. Lenke til kommentar
SumFortyOne Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2008 Lån CD-rom? Det er bærbar, kan bli vansklig å låne CD rom:P Lenke til kommentar
Nmcu Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Det er 2 skruer under maskinen, tar et par minutter og ta den ut. Eller så er den bare trykket fast i noen spor på siden. Se i bruksanvisningen. (Når du kjører recovery så blir maskinen formatert samtidig) Lenke til kommentar
SumFortyOne Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2008 Var ikke bare 2 skruer på min nei. Lenke til kommentar
Nmcu Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Jeg har nettopp tatt ut cd-romen på min bærbare HP maskin, det var bare en skrue under på den. Det ville ha vært for komplisert om det hadde vært 2. ! Lenke til kommentar
SumFortyOne Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2008 det jeg mente var at jeg tror det ikke er mulig å ta den ut. Vis du har en HP Pavilion dv6000 så forklar meg hvordan. Lenke til kommentar
SumFortyOne Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2008 (endret) Beklager, jeg fikk det til:D Edit: Faan for noe dritt!!!! Laga recovery cd'er fra den andre pc'n (9 stk!), satt inn cd nr.1 på min, trykte F11 ved oppstart, fikk feilmedling om at de platene jeg brukte ikke "passet" for min pc. Så vis jeg har forstådt det riktig, så kan cd'ene kun brukes på den pc'n jeg brente de ut fra. Hva gjør jeg nå? Må jeg levere den inn hos Expert og vente i flere uker for å få den tilbake? Endret 25. oktober 2008 av GjøranJ Lenke til kommentar
schimo Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 (endret) Enkleste er vel bare å sjekke om noen har en Windows XP CD som de kan låne deg, slik at du får installert operativsystemet på nytt.. Du har jo trossalt lisensnøkkel allerede (den klistrelappen under maskina). Jeg hater fabrikerte recoveryløsninger.. Endret 26. oktober 2008 av schimo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå