Uncas Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Vi har tatt med oss det vi følte var bra i de tidligere Diablo-spillene, og lagt til side det vi ikke likte, fortsetter Jay Wilson "lagt til side det vi ikke likte" "bekymrer" meg. Dog er de tilgitt hvis det ikke gjelder barbaren siden han var perfekt Håper virkelig ikke de tar noen ideer fra arbeidet med wow.. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 De har vist demo med barbaren, så han er med. Lenke til kommentar
Uncas Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Joda han er med, men uvisst om han kan spilles på samme måte. Tenker spesielt på cooldowns. D2 barbar hadde vært ultrakjip med cooldown på whirlwind og frenzy hehe Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Åh, hold opp! Ingenting er verre enn rollespillfantaster som nekter å anerkjenne at det finnes noe som kalles oversettelse. En "wizard" er en trollmann, enkelt og greit! Noen klassekamerater av meg holdt en gang et foredrag om Warcraft III, og fortalte om at "heroen din får experience når han går opp i level". Helten din får erfaring når han går opp i nivå, for helvete! Forresten, angående grafikkritikken: Jeg har bare spilt Diablo II i noen måneder, men jeg må si at jeg opplever det som et særdeles fargesprakende og tegneserieaktig spill. Er det Red Alert 3-syndromet som gir seg til kjenne igjen? Spiller du noen MMO? Hvilket "laug" er du medlem av? Jeg finner trollmann ganske upassende bare. For det første så har Blizzard stort sett brukt en kvinnelig karakter til å vise frem klassen. For det andre så høres det dumt ut. Kluet er at om han hadde brukt "wizard" som faktisk er navnet på klassen så forstår de fleste hva han snakker om. Det finnes også skribenter som faktisk bruker de faktiske navnen på klasser når de skriver om rollespill. Dette er noe jeg foretrekker og jeg slipper da å sitte med en ordbok når jeg skal finne ut hvilken klasse jeg skal velge(satt på spissen obv). Hvor mange D2 spillere bruker de norske navnene når de snakker om klasser og spells? Ingen! Om man ser bortifra noen få skribenter her på gamer.no som lager norske navn på spells slik som "strålen fra helvete". La også merke til at skribent ikke oversatte "disintegrate", lite + i margen for det. Lenke til kommentar
dekar24k Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Åh, hold opp! Ingenting er verre enn rollespillfantaster som nekter å anerkjenne at det finnes noe som kalles oversettelse. En "wizard" er en trollmann, enkelt og greit! Noen klassekamerater av meg holdt en gang et foredrag om Warcraft III, og fortalte om at "heroen din får experience når han går opp i level". Helten din får erfaring når han går opp i nivå, for helvete! Forresten, angående grafikkritikken: Jeg har bare spilt Diablo II i noen måneder, men jeg må si at jeg opplever det som et særdeles fargesprakende og tegneserieaktig spill. Er det Red Alert 3-syndromet som gir seg til kjenne igjen? Spiller du noen MMO? Hvilket "laug" er du medlem av? Jeg finner trollmann ganske upassende bare. For det første så har Blizzard stort sett brukt en kvinnelig karakter til å vise frem klassen. For det andre så høres det dumt ut. Kluet er at om han hadde brukt "wizard" som faktisk er navnet på klassen så forstår de fleste hva han snakker om. Det finnes også skribenter som faktisk bruker de faktiske navnen på klasser når de skriver om rollespill. Dette er noe jeg foretrekker og jeg slipper da å sitte med en ordbok når jeg skal finne ut hvilken klasse jeg skal velge(satt på spissen obv). Hvor mange D2 spillere bruker de norske navnene når de snakker om klasser og spells? Ingen! Om man ser bortifra noen få skribenter her på gamer.no som lager norske navn på spells slik som "strålen fra helvete". La også merke til at skribent ikke oversatte "disintegrate", lite + i margen for det. Haha. Helt enig med deg. Når jeg leser noen skrive "laug" så kjenner jeg irritasjonen strømme på. Fornorsking høres for det meste idiotisk ut. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Jeg gleder meg veldig til D3 kommer, og jeg er veldig spent på hvordan det blir. Jeg er en av de som har spilt alt for mye av forgjengeren, og det er også mitt favorittspill, så forventningene er høye. Jeg vil ikke dømme spillet før jeg har fått prøvd den endelige versjonen. Det er mange endringer og nye ting som jeg er veldig usikker på hvordan de blir, f.eks. runene. Jeg håper at spillet blir langt nok, med større variasjon enn D2 (som resirkulerte historien og det meste av innholdet tre ganger), og ikke for forenklet. At det blir mulig å gjøre flere tilpassninger både på hvordan spillerne ser ut og hvordan de sloss ser jeg på som veldig positivt. Det jeg ikke liker i bildene og videoene er at fargene er for glorete. F.eks. steiner, fjell og murvegger skal være grå, ikke lilla og rosa. At magien har mange farger gjør ingenting, men fargene i omgivelsene bør være mer "realistiske" og mindre tegneserieaktig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Veldig godt skrevet, det var en fornøyelse å lese. Du behersker det norske språk veldig godt, og det er behagelig å lese noe så gjennomført på norsk. du kan ikke ha lest mye lektyre... Forøvrig virker spillet fortsatt for lyst ifht. skjermskuddene. Vi vil ikke ha DiabloW. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Forøvrig virker spillet fortsatt for lyst ifht. skjermskuddene. Vi vil ikke ha DiabloW. Gå inn på menyen på skjermen din og skru ned lysstyrken/gamma/kontrast -> problem solved. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Forøvrig virker spillet fortsatt for lyst ifht. skjermskuddene. Vi vil ikke ha DiabloW. Gå inn på menyen på skjermen din og skru ned lysstyrken/gamma/kontrast -> problem solved. Det er selvsagt lysstyrken relativt til det som skjer på skjermen de har et problem med, din løsning vil ikke påvirke det problemet. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Var vel ikke akkurat seriøst ment heller. Det å endre hvordan grafikk-motoren skal rendrere grafikken mtp lys og slikt kan jo lett gjøres i ettertid. Dessuten mener jeg at det ikke er hvor lyst ting er som er viktigst, men selve grafikken med døde lik, skumle monstre osv. Selv synes jeg Diablo 2 til tider var for mørkt, slik at man ikke kan se mye. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 (endret) med andre ord, når folk klager over at der er for lyst, så klager dem egentlig over at det er for mange primærfarger i bruk? Endret 26. oktober 2008 av hobgoblin Lenke til kommentar
tåa Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Spiller du noen MMO? Hvilket "laug" er du medlem av? Jeg finner trollmann ganske upassende bare. For det første så har Blizzard stort sett brukt en kvinnelig karakter til å vise frem klassen. For det andre så høres det dumt ut. Kluet er at om han hadde brukt "wizard" som faktisk er navnet på klassen så forstår de fleste hva han snakker om. Det finnes også skribenter som faktisk bruker de faktiske navnen på klasser når de skriver om rollespill. Dette er noe jeg foretrekker og jeg slipper da å sitte med en ordbok når jeg skal finne ut hvilken klasse jeg skal velge(satt på spissen obv). Hvor mange D2 spillere bruker de norske navnene når de snakker om klasser og spells? Ingen! Om man ser bortifra noen få skribenter her på gamer.no som lager norske navn på spells slik som "strålen fra helvete". La også merke til at skribent ikke oversatte "disintegrate", lite + i margen for det. Nei, jeg spiller ikke noe MMO, og er derfor ikke medlem av noe laug. At Blizzard har benyttet en kvinne på demonstasjoner, endrer ikke saken. Det er ikke verre enn at man i stedet bruker navnet trollkvinne, som er et helt ordinært ord. Hvis du synes det høres dumt ut, så si wizard alt du vil, men mitt inntrykk er da at du ikke er helt bevisst på hvordan engelskspråklige oppfatter ordet. Når du kaller klassen for en wizard, behandler du ordet som et særnavn. Det er ikke "det faktiske navnet". Det faktiske navnet er trollmann/trollkvinne. Jeg må imidlertid få presisere at også jeg setter grenser. Visse ord er vanskelige å oversette på en lettfattelig måte, og da er det greit å bruke originalspråket. Necromanceren kaller jeg en necromancer, for eksempel. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Her er et bilde som illustrerer godt problemet med fargene: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor (dette vil selvsagt se ennå bedre ut om spillet blir laget på denne måten, i steden for at noen leker seg i Photoshop) http://img180.imageshack.us/my.php?image=m...warcraftzs3.jpg http://i31.tinypic.com/2zta5o7.jpg En annen ting er at fjellknausene utenfor hulene ser ut som tegneserie-fjell. De ligner ikke på ordentlig fjell i det hele tatt. (som her http://i99.photobucket.com/albums/l318/fro...ke/Diablo32.jpg men etterbehandlingen er ikke perfekt heller, men det skal være nok til å forstå problemet ) Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 (endret) De ligner ikke på ordentlig fjell i det hele tatt. Og når var realisme et krav til spillet? I de siste videoene ser vi godt at spillet er langt fra lyst, det hadde også vært ganske kjedelig hvis hele spillet var like mørkt som en dungeon. Endret 26. oktober 2008 av Bruktbilen Lenke til kommentar
lain Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Det er et par tråder angående diskusjonen om farger osv. Greit å ikke trekke det inn og gjenta den samme frem og tilbake dansen her. Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Nei, jeg spiller ikke noe MMO, og er derfor ikke medlem av noe laug. At Blizzard har benyttet en kvinne på demonstasjoner, endrer ikke saken. Det er ikke verre enn at man i stedet bruker navnet trollkvinne, som er et helt ordinært ord. Hvis du synes det høres dumt ut, så si wizard alt du vil, men mitt inntrykk er da at du ikke er helt bevisst på hvordan engelskspråklige oppfatter ordet. Når du kaller klassen for en wizard, behandler du ordet som et særnavn. Det er ikke "det faktiske navnet". Det faktiske navnet er trollmann/trollkvinne. Jeg må imidlertid få presisere at også jeg setter grenser. Visse ord er vanskelige å oversette på en lettfattelig måte, og da er det greit å bruke originalspråket. Necromanceren kaller jeg en necromancer, for eksempel. To sum it up. Når du diskuterer spillet sammen med andre så velger du å bruke "trollman/trollkvinne" istedet for wizard, heksedoktor istedet for witchdoctor og flammekule istedet for fireball? Men når det kommer til necromancer(som også kan oversettes til trollmann/ eventuellt åndemaner) så velger du å bruke orginal språket? Poenget mitt er uansett at majoriteten bruker orginalspråket når man snakker om klasser i rollespill(unntaket er kanskje "særnavn" som barbarian/barbar). Hvem er målgruppen til denne artikkelen? Mannen i gata som ikke har peiling på spill og blir forvirret av ord som Wizard, eller er målgruppen Ola gamer? Et annen poeng er at språk er et verktøy for å gjøre seg forstått for andre. Om jeg diskuterer for eks et MMO med noen og personen begynner å bable om laug, magikere, ildballer eller andre rare ord som jeg ikke assosierer med spillet, så hadde det trolig lyst opp et stort spørsmålstegn over hodet mitt og jeg hadde sett rart på fyren. Eller kanskje det bare er jeg som er litt rar? Who knows.. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 De ligner ikke på ordentlig fjell i det hele tatt. Og når var realisme et krav til spillet? I de siste videoene ser vi godt at spillet er langt fra lyst, det hadde også vært ganske kjedelig hvis hele spillet var like mørkt som en dungeon. Og jeg gjentar: Det jeg ikke liker i bildene og videoene er at fargene er for glorete. F.eks. steiner, fjell og murvegger skal være grå, ikke lilla og rosa. At magien har mange farger gjør ingenting, men fargene i omgivelsene bør være mer "realistiske" og mindre tegneserieaktig. Det er feil farger som er brukt som er det største problemet, om det er mørkt nok er en helt annen sak. Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 La nå gutten få lov til å si, æøøh.. flammekule, trollman/trollkvinne.. går jo bare ut over den personen som sier det. De personene som spiller med fyren vil jo fnise uansett ut av det;p "Jeg har valgt heksedoktoren, hva har du valgt? jasså trollkvinne? tøøft" "Hei, skal jeg vise deg noe kult no? Min kule flammevegg ;OOOO" Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Det er feil farger som er brukt som er det største problemet, om det er mørkt nok er en helt annen sak. Ok, så du er en av de som mener det er gale farger, trodde de var hånd i hånd med de som mente det var for lyst. Skal godt gjøres av Blizzard å finne farger som flesteparten vil like, de har fått vite at enkelte ikke er fornøyd med fargene, mens andre er fornøyd, de har sagt at de ikke blir å forandre til mer "realistiske" farger, da mener hvertfall jeg at man burde stoppe denne meningsløse diskusjonen som har vart helt siden spillet ble vist. Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 (endret) Jupp, blizzard har sagt at dem ikke vil forandre noe.. Det eneste de kan gjøre, de som klager er å ikke spille det og håpe på at blizzard innser at det er det som er porblet til at det ikke ER så mange som spiller som de skulle gjere ha det til.... Men nå veit ikke jeg helt om jeg husket riktig, men var det ikke folk fra SC2 som også klaget over grafikken? hvor blizzard måtte da skifte. så det kan jo være litt lys i enden av tunnelen ? ;p Det jeg håper inderlig ikke skjer er WOW-folk, spesielt de små (JA JEG SPILLER WOW selv så slapp av, ta deg en pille før du skal skriver. wow-fanbooooy) er at de skal begynne klage over at "Hvorfor har dei kke gjort det, sånn som i WoW. De burde gjort det og det i Diablo også.. osv! Endret 26. oktober 2008 av laffe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg