Gå til innhold

Sniktitt: Diablo III (PC)


Anbefalte innlegg

Forstår ikke helt den såkalte "kritikken" som blir servert.

 

Blizzard klarte jo fint å gjøre en god jobb når de laget WC3, så hvorfor er du så bekymret nå når de skal lage D2 herr skribent?

 

Whichdoctor=necromancer Pet/dark magic

Trollmann(som du så fint kaller det)= sorceress fancy pancy frost/fire etc

 

Jeg ser ikke likheten...

 

You fail at criticism imo.

Endret av toeblast
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Liker heller ikke den tanken om "autostats" For det finnes så mange builds for hver characters i D2. For eksmepel ta paladin; Zeal, smith og hammer. Ingen av de kan ha samme "stats" For noen av de må ha mer dex/str enn andre. Hvis jeg ikke husker feil så skal ikke hammerdin ha så mye dex eller str men mana(rett meg hvis jeg tar feil) mens zeal eller smith(?) måtte ha dex for å bære det og det våpnet.

 

Men nå får vi jo se, blir sikkert bra uansett. =))

Lenke til kommentar
Noen som har en anelse om ka tid spillet står på hyllene? Mer eller mindre 1 år til? Jeg har et veddemål så jeg hadde vøre veldig takknemlig for svar :p

Som alltid med Blizzard kommer spillet når det er ferdig... Så vi må nok smøre oss med tålmodighet. Vil nok tro at det er mer enn ett år til. Dette er noe flere utviklere burde lære av. Det er alt for mange spill som blir gitt ut med masse feil og mangler. Når blizzard gir ut et spill kan du rekne med at det faktisk er ferdig.

 

Jeg gleder meg i alle fall som en liten unge.

Lenke til kommentar
Etter å ha spilt spillet ber jeg innstendig de menneskene som skrev under om å ta seg en bolle og returnere til det hullet de kom fra.

Eventuelt at Blizzard har føyd seg etter kritikken og nedtonet stemningen siden forige teaser. Eller bolleteorien selvsagt.

 

Stemmer min antakelse at skribenten har spilt en del WoW, men ikke mye D1/2?

Lenke til kommentar

Jeg ikke fanboy for verken Sacred eller Diablo og liker begge to veldig mye. Problemet er at jeg ikke klare å like for eksempel Diablo "fordi det er Diablo". Jeg spilte gjennom det første bare for å ha det gjort, men brukte utallige timer på Diablo 2 på nettet selv om jeg ikke hadde bredbånd. Selvsagt gleder jeg meg til Diablo 3.

 

Når det er sagt har jeg dessverre også spilt Sacred 2, og selv om det minner mye mer om The Elder Scrolls enn Diablo til tider liker jeg det like mye som Diablo 2.

 

Det som er problemet er bare at Sacred 1 en var veldig likt Diablo, men Sacred 2 har tatt steget fullt ut og gått berserk med formelen for å si det slik. Det er fortsatt gode, gamle Diablo med andre folk, i en annen verden og alt det der, men det er også så utrolig mye mer. Verden er mer eller mindre helt åpen, og du kan utforske den nesten som du vil. Det er "bare" seks klasser, men de kan justeres på så sinnsykt mange måter at hver klasse bare er et "grunnlag" for hvordan karakteren din blir til slutt, i stedet for en bestemt klasse om i Diablo 2. Nå har vi hester og andre dyr/ting å ri på, og vi kan sloss fra hesteryggen uten problem (selv med pil og bue eller to-håndssverd). I tillegg er det en enorm rekke forbedringer fra den gamle formelen, så vi ender opp med en herlig blanding av Diablo, The Elder Scrolls og et MMO.

 

Diablo 3 på sin side ser ut til å bli, vel, Diablo 3. Verken mer eller mindre. Vi får Diablo 2 i oppdatert utgave, men det er stort sett alt. Jeg sier ikke at det blir dårlig, selvsagt, men bare lurer på om det er nok.

 

For å ta et eksempel har vi jo Doom 3. Doom var det første FPSet som gjorde sjangeren populær og burde ha vært kongen på haugen av samme grunn som Diablo 2. Problemet er at Doom 3 ble for lik forgjengerne og old-school, så det fikk veldig dårlig kritikk av mange. Jeg elsket det og kan stolt si det er det eneste FPSet jeg har spilt gjennom uten juks siden Half-Life 1, men jeg er i mindretall. Dessverre er det en stor sjanse for at Diablo 3 vil lide samme skjebne. Men vi får se...

Lenke til kommentar
Får se om de blir å fjerne valgfrie stats, det kan sette en fin dempe på stemningen min, uansett hvor mye de sier at vi kan forandre skills med runes og passive skills.

 

Enig, var jo gjerne endel av det å bygge sin egen toon fra bunn av. Du kunne spesialisere den i så sykt mange rettninger.

 

Samme er egentlig med talentbuilden, før trengte du maks 1 i hver talent for å komme deg til bunnen, nå må du gjerne ha 5-10-15 for å komme til bunn. Men vanskelig å si per i dag hvordan dette vil påvirke antall talentbuilds som er brukbare. Jeg for en ønsker alt annet enn wow lookalike på dette, der du har 1-2 builds per tre som fungerer. I D2 har du ca en build per talent, om ikke flere (med enkelte unntak logisk nok).

 

Hvordan fungerer runene denne gangen? Får vi tilbake det geniale systemet med å bruke kombinasjoner for å lage nye ord, eller er det så nedskalert for forenklet som det høres ut? Håper det ikke det...

 

Står litt om det i bunnen av første siden. Men ja, det er forenklet endel. Du vil derimot ha sockets i tilegg til runes. Og du kan fritt flytte runes, evt trade, selv om du har brukt dem.

 

Kort oppsumert.

Det er flere typer runer, f.eks multistrike, som gir spells/attack nye egenskaper. Lightning med multistrike gjør spellet til chainlaightning.

De kommer også i forskjellige "levler", du vil finne dem ca ut ifra din egen lvl. Så etterhvert som du levler opp din toon, vil du bytte de du fant på lav lvl ut med kraftigere runes på høy lvl.

 

Runes blir ikke låst til deg selv eller våpen/spells på noen måte. Du står fritt frem til å trade eller sette dem inn i andre våpen/spells.

 

Får se om de blir å fjerne valgfrie stats, det kan sette en fin dempe på stemningen min, uansett hvor mye de sier at vi kan forandre skills med runes og passive skills.
...[autostats] is a permanent change. One of the things that we looked at with Diablo 2 is that essentially; before you know how to play the game the "stat spending" was.. the only real purpose for ït was to break your character.. and once you "know" how to do it, its only one answer.. thats not really customization

Jeg ble litt "irritert" også da jeg hørte om autostats i D3, men det han sier her er jo forsåvidt sant. Men jeg ser også at denne generelle "fordummingen" av ulike elementer fra D2/D1 muligens begynner å ta litt av.

 

God artikkel. Jeg gleder meg uansett!

 

Jeg vil si at det der er BS(blizzard quote). Det de gjør nå, er å gi alle en fast stat ut ifra lvl og hvilken class de velger. Før kunne jeg gå bort ifra mana og satse på hp som sorc, eller motsatt, gå for mana og manashield og skippe hp (til en vis grad). Dette var med på å gi folk flere alternativ, noe de nå fjerner mye av.

 

Det at det å sette stats osv kanskje hadde en stygg læringskurve og brente mange spillere er ingen grunn til å fjerne muligheten. Heller la folk bruke 10 mill gull på å respece, eller la dem respece hver gang de har fullført siste acten og skal starte på "nightmare" eller "hell".

Men det vil gjøre spillet mer casual friendly, det er det ingen tvil om.

 

men det han sier her er jo forsåvidt sant.

 

Det er da rett og slett ikke sant, det fine med D2 var at man kunne lage absurde builds som faktisk fungerte, det gjorde heller ikke noe om man satt sammen en build som var dårligere enn en vanlig cookie cutter build så lenge man likte å eksperimentere med builds.

 

Synes det er tåpelig av devs å fjerne noe bare fordi de tror alle blir å velge den mest optimale builden, når det er de selv som bestemmer hva som er den optimale builden, latskap fra Blizzard sin side egentlig.

 

De har en fin mulighet til å lage builds for hvis en barb vil gå for nesten bare mana, eller hvis en sorc vil skaffe nok str til å bruke X ting for en absurd aura.

 

Jeg har spillt mye D2, helt fra release, til kort tid siden (med enkelte avbrudd). Og det er muligheten til å prøve noe nytt som gjerne trekker meg tilbake, i tilegg til builds jeg vet fungerer på andre toons. Men det er riktig som Bruktbilen sier så fint. I d2 kan du gå mana build som barb, du kan gå en pure buffbot build og ca være unyttig solo, men være til enorm nytte i party. Eller du kan gå for enigma armor på javazon. Denne krever mye str, og da fungerer det ikke om blizzard bestemmer stats.

 

Mye kan nok løses ved at armor og gear ikke krever noe annet enn lvl for å brukes, men jeg har mine tvil på det for å si det sånn.

 

 

 

Dette er vel det jeg er mest kritisk til i D3, friheten til å gå for en helt rar build, og få den til å fungere. Aura build på pala i d2 f.eks, du trenger bra gear osv, men det KAN fungere bra, om noe spesielt. Bo barb, enchant sorc, hammersmith, chargadin osv osv. Nå sier dette lite til dem som ikke har spillt D2 noe særlig, men er gjerne eksempler på builds som jeg ikke ser fungerer med D3 sitt system. Nå trenger ikke det være noe negativt, og man kan ikke prøve å overføre ting fra D2 til D3 direkte, men brukes som eksempler på hva som gjorde D2 genialt, og hva JEG ønsker å se igjen i D3.

Lenke til kommentar
Etter å ha spilt spillet ber jeg innstendig de menneskene som skrev under om å ta seg en bolle og returnere til det hullet de kom fra.

Eventuelt at Blizzard har føyd seg etter kritikken og nedtonet stemningen siden forige teaser. Eller bolleteorien selvsagt.

 

Stemmer min antakelse at skribenten har spilt en del WoW, men ikke mye D1/2?

 

Eller en siste mulighet; At man har spillt masse D1/D2, og har likevel ingen problemer med retningen artdesign i D3 ser ut til å ta. Blizzard har iallefall ikke føyd seg etter kritikk fra fåtallet, da spillet ser likedan ut nå som da det ble presentert på WWI i paris.

Endret av apollox
Lenke til kommentar

Ser at blizzard låner litt fra sine egne spill ^^ Noe som er helt greit for meg..

 

Abomination anyone?

http://images.gfx.no/532/532302/i_532302.jpg <-- d3

http://screenshots.filesnetwork.com/14/oth...abomination.jpg <-- wc3

 

Hmm :p wc3 versjonen ser nå råere ut i mine øyne.. D3 versjonen ser ut som en rosa blob..

http://www.absoluteanime.com/dragon_ball/buu.jpg

 

Skal ikke klage ^^ tror d3 blir råtøft :) Elsket diablo 1 og 2 av hele mitt hjerte..

Lenke til kommentar

Eventuelt at Blizzard har føyd seg etter kritikken og nedtonet stemningen siden forige teaser. Eller bolleteorien selvsagt.

 

Stemmer min antakelse at skribenten har spilt en del WoW, men ikke mye D1/2?

 

Eller en siste mulighet; At man har spillt masse D1/D2, og har likevel ingen problemer med retningen artdesign i D3 ser ut til å ta. Blizzard har iallefall ikke føyd seg etter kritikk fra fåtallet, da spillet ser likedan ut nå som da det ble presentert på WWI i paris.

De to avsnittene mine var ikke relatert til hverandre. Det første var en kommentar til sitatet og det andre var et spørsmål til min tolkning av artikelen generelt sett.

Lenke til kommentar
Man finner Abomination i Mount Hyjal i World of Warcraft også. ;)

 

Å herregud. Ikke nok med at de holder på å implemetere classes og spell effekter fra WoW, så tar de vesner fra et annet "verden" og plasserer den inn i Diablo!?!? Siden når var Diablo i Warcrafts sitt univers??

 

Faen altså, alt raser sammen.... :cry:

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Trollmann(som du så fint kaller det)

Åh, hold opp! Ingenting er verre enn rollespillfantaster som nekter å anerkjenne at det finnes noe som kalles oversettelse. En "wizard" er en trollmann, enkelt og greit! Noen klassekamerater av meg holdt en gang et foredrag om Warcraft III, og fortalte om at "heroen din får experience når han går opp i level". Helten din får erfaring når han går opp i nivå, for helvete!

 

Forresten, angående grafikkritikken: Jeg har bare spilt Diablo II i noen måneder, men jeg må si at jeg opplever det som et særdeles fargesprakende og tegneserieaktig spill. Er det Red Alert 3-syndromet som gir seg til kjenne igjen?

Lenke til kommentar
Man finner Abomination i Mount Hyjal i World of Warcraft også. ;)

 

Å herregud. Ikke nok med at de holder på å implemetere classes og spell effekter fra WoW, så tar de vesner fra et annet "verden" og plasserer den inn i Diablo!?!? Siden når var Diablo i Warcrafts sitt univers??

 

Faen altså, alt raser sammen.... :cry:

 

Nå er ikke "middelalder-stil"-universet så variert at det ikke blir litt overlapp, det er jo knapt et dyr i hverken D1 eller D2 som ikke har vært lansert i et annet "univers" enten i form av filmer eller spilll. Det blir jo gjerne litt gjennbruk når det gjelder hva slags type dyr som finnes i en sånn setting, det er uunngåelig. Vandrende skjeletter, zombier, store innsekter osv fra D1 og D2 er jo ikke så veldig orginalt akkurat, og *shock horror* vandrende skjeletter finnes i warcraft...

 

AtW

 

For å ta et eksempel har vi jo Doom 3. Doom var det første FPSet som gjorde sjangeren populær og burde ha vært kongen på haugen av samme grunn som Diablo 2. Problemet er at Doom 3 ble for lik forgjengerne og old-school, så det fikk veldig dårlig kritikk av mange. Jeg elsket det og kan stolt si det er det eneste FPSet jeg har spilt gjennom uten juks siden Half-Life 1, men jeg er i mindretall. Dessverre er det en stor sjanse for at Diablo 3 vil lide samme skjebne. Men vi får se...

 

Doom3 er ikke likt forgjengerene i det hele tatt. Det er faktisk svært ulikt. Hadde det vært likt forgjengerene hadde det antaklig vært en ganske kult spill.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

LBP, SC2, GT5, GEoW2 etc kan bare gå og legge seg. DiabloIII er eneste tittelen jeg virkelig ser fram til og _____virkelig_____ kommer til å spille ihjel.

 

Forbanna irriterende at de er så treige. Klar over at de vil ha det spillet så bra som mulig, men det må da være grenser for mye de kan pine publikum.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...