Gå til innhold

Er det noe jeg ikke har tenkt på?


Anbefalte innlegg

Postet denne i HW-kaféen, men fikk ikke noe svar, så poster her også.

 

Hvordan vil dette oppsettet fungere i praksis?

 

https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=85626

 

Grunnen til at jeg har et såpass gammelt skjermkort er at jeg har dette allerede, og ikke ser noen grunn til å kjøpe noe nytt mtp. at dette fortsatt er et bra skjermkort. Jeg har også en ekstra harddisk og DVD-brenner som jeg har tenkt å sette inn.

 

Jeg er en som bruker PCen mye, både til arbeid, surfing, musikk, film, nedlasting og spilling, gjerne samtidig. Etter hvert har jeg også planer om å kjøpe en 1080p projektor og kjøre filmer osv. fra Pcen i full HD. Jeg vil også at PCen skal gi meg god ytelse over lang tid og ha gode muligheter til å oppgradere og sette inn nye komponenter om det blir nødvendig.

 

Jeg har tro på at oppsettet jeg har satt meg ut tilfredstiller alle disse kravene, men jeg har aldri bygget en hel PC fra grunnen av og vil gjerne få innspill fra noen mer erfarne PC-byggere. Det er ikke sikkert jeg har tenkt på alt. Er det f. eks. noe mer jeg bør ha med? Hittil har jeg bare tenkt å kjøpe en SATA-kabel, trenger jeg andre kabler også?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg for min del ville ikke kjøpt en Sata-Kabel, da du får med Hovedkortet (Fikk ihvertfall jeg, fra ASUS)

 

Og du bør muligens Vurdere et nytt skjermkort (Ja, jeg vet at du har valgt dette bevist, siden du har samme allerede), for det vil dra ned en god del...

 

Ellers er det ikke noe vanskelig å bygge en PC, du bør bare ta noen små, viktige forhåndsregler..

 

Guide:

http://forbruker.no/digital/guider/datahje...icle1287561.ece

Lenke til kommentar

Jeg kommer ikke til å kjøpe nytt skjermkort med det samme, men det er latterlig lett å sette inn et nytt senere om det trengs :)

 

Hvor mange SATA-kabler fikk du med? Jeg trenger to stk, en til HD og en til brenner.

 

Fin guide forresten. Har satt inn deler før, men er greit å bare skumlese gjennom så jeg har noe mer fast å forholde meg til.

Endret av Trasmykebus
Lenke til kommentar
Jeg kommer ikke til å kjøpe nytt skjermkort med det samme, men det er latterlig lett å sette inn et nytt senere om det trengs :)

 

Hvor mange SATA-kabler fikk du med? Jeg trenger to stk, en til HD og en til brenner.

 

Fin guide forresten. Har satt inn deler før, men er greit å bare skumlese gjennom så jeg har noe mer fast å forholde meg til.

 

Det er enten 4 eller 6 sata kabler med. ville også valgt et annet skjermkort ja :) 4850 er jo noe å se på ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...