Cine Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Jeg ønsker å studere i USA, så kommer til å søke på et par skoler der. Siden jeg ønsker å ta Graphic Design er det hovedsaklig kunstskoler, og de ser mest på arbeidet ditt fremfor karakterer, men det er et par av skolene som anbefaler meg å legge ved SAT eller ACT scores alikevel. Jeg har tatt Medier & Kommunikasjon på vgs (er i 3. klasse nå), og føler liksom at vi ikke har lært like mye allmenn kunnskap som elevene på SSP. Hadde jo feks praktisk matte og naturfag bare de to første årene, og har bare ett år historie. I tillegg frykter jeg jo at standarene på hva du skal kunne er sykt mye høyere i USA! Praktisk matte var jo dritenkelt. Så hvor høy vanskelighetsgrad er det egentlig på SAT eller ACT? Noen her som har tatt dem og kan fortelle om sine erfaringer? Hvilken av de to anbefales det at du tar, hvis ikke begge? Jeg har sett litt på de forskjellige SAT testene, og jeg vurderer å ta to av US History, World History eller English Litterature. Tør ikke prøve meg på matten, for til tross for at jeg hadde avsluttende karakter 6 der, føler jeg ikke at jeg kan i nærheten av nok! Tusen takk for all hjelp! Ellers så tok jeg TOEFL i dag, og venter spent på resultatene! :O Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 TOEFL har jeg hørt skal være veldig, veldig lett, mens SAT er en smule verre, men forsatt ikke ille hvis du har bakgrunn i norsk videregående. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå