Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Tvangssalg av enebolig

SKS

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har et spørsmål jeg håper noen kunne ta seg tid til å svare på.

Eneboligen min ble tvangssolgt fordi jeg ikke klarte å betale gjelda mi, hadde egentlig en avtale med banken om å få betale senere grunnet sykdom, men plutselig ville de ikke overholde den og det ble sendt begjæring om tvanggsalg av boligen. Retten oppnevnte en medhjelper som solgte boligen til den latterlige lave summen av 100 000 (bolig markedet der er ikke noe å skryte av) Ca halvparten gikk til medhjelperen og resten gikk til Banken. Kravet var på 100 000 så dermed er det igjen ca 50 000 kroner. Det har nå gått ett år siden da, men banken har ikke tatt noe kontakt anngående tilbakebetaling av resterende beløp. Er det sånn at etter tvangssalg så trenger man ikke betale det resterende beløp?

Hvis noen kunne svare på spørsmålet hadde det vært veldig fint

På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, dersom du skyldte 100k men kun fikk dekket inn 50k så gjenstår 50k. Naturlig nok.

Så du skylder fortsatt 50k. Banken har nok ikke tatt kontakt av en eller flere grunner. Mye å gjøre, ikke prioritert sak, de ønsker i gi deg pusterom osv osv. Det er nok ikke glemt. Dessverre.

For at gjeld skal slettes må man enten slå seg konkurs eller inngå en gjeldsordning med kreditorene. Ved en konkurs blir gjelden slettet mens ved en gjeldsordning vil resten av gjelden bli slettet etter att ordningen ferdig(mellom 3, 5 eller 7 år). Ingen av disse får man uten videre og eg kan heller ikke tenke meg at 50k er grunnlag for dette.

Lenke til kommentar
Vel, dersom du skyldte 100k men kun fikk dekket inn 50k så gjenstår 50k. Naturlig nok.

Så du skylder fortsatt 50k. Banken har nok ikke tatt kontakt av en eller flere grunner. Mye å gjøre, ikke prioritert sak, de ønsker i gi deg pusterom osv osv. Det er nok ikke glemt. Dessverre.

For at gjeld skal slettes må man enten slå seg konkurs eller inngå en gjeldsordning med kreditorene. Ved en konkurs blir gjelden slettet mens ved en gjeldsordning vil resten av gjelden bli slettet etter att ordningen ferdig(mellom 3, 5 eller 7 år). Ingen av disse får man uten videre og eg kan heller ikke tenke meg at 50k er grunnlag for dette.

Ja, jeg skyldte opprinnelig 100 000, etter tvangssalg gikk 50 000 til medhjelper og 50 000 til banken. Men siden banken ikke har tatt kontakt, burde jeg selv ta kontakt nå? Kan hende rentene løper fremdeles? :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...