celidog Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Hallo! Først og fremst, er jeg 1,78 CM høy, og er 60 KG bare. Er just begynt å trene, og er veldig nybegynner på visse ting. Har kjøpt Multipower Jordbær, 750G for 200 kr. - Er dette en bra pris? -hvor mye gram burde jeg ta på fridager / treningsdager? ( og hvor mange ganger pr dag. ) -Er multipower er bra produkt å begynne med? Tusen hjertelig på forhånd! Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 For det første, Multipower er vell en produsent på kostilskudd. Så Multipower Jordbær sier egentlig ikke ganske mye, men nok til at jeg trur du mener proteiner. Prisen er vell helt normal butikkpris i Norge. Nettbutikker er mye billigere. Hvor mye du burde ta er spørrs på hvordan kostholdet ditt er. Du skal ta så du dekker protein behovet for trente. Lenke til kommentar
celidog Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2008 For det første, Multipower er vell en produsent på kostilskudd. Så Multipower Jordbær sier egentlig ikke ganske mye, men nok til at jeg trur du mener proteiner. Prisen er vell helt normal butikkpris i Norge. Nettbutikker er mye billigere. Hvor mye du burde ta er spørrs på hvordan kostholdet ditt er. Du skal ta så du dekker protein behovet for trente. Jeg mener proteinpulver. Kostholdet mitt er bra tror jeg, drikker mye melk, spiser mye kjøtt, egg, spiser frukt, og trener 4-5 ganger i uken med styrke. Hvor lenge holder 750 g da? Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Det kommer an på en hel masse faktorer egentlig, slik som hvilke målsetninger du har med treningen, kjønn, økonomi , kosthold forøvrig osv. Men sånn på det mest grunnleggende nivået, så vil jeg si at en 0,5 gram protein per kilo kroppsvekt rett etter hver styrketreningsøkt er et greit utgangspunkt. Dette er det som gir absolutt mest valuta for pengene osv. Så kan du eventuelt vurdere tilskudd morgen og kveld osv, hvis du føler du har penger til det, dersom målsetningen din er å vokse mest mulig, og dersom kosten din forøvrig ikke har tilstrekkelig med protein i seg. Når det gjelder totalt daglig proteininntak så bør du vel ligge på et minimum rundt 1,5 gram per kilo kroppsvekt med såpass mye trening osv. Så da får du bare sette deg ned med penn og papir og regne over kostholdet ditt. Kan godt hende man kan ha utbytte av å gå ut over dette og, dette er noe som alltid skaper debatt, men jeg sier minumum 1,5g per kilo, og så får man tolke det som man vil. Dette er tall jeg mener "vitenskapsmenn" som olympiatoppen osv. har gått ut i VG og anbefalt folk. Når det gjelder Multipower, så er de langt fra de billigste, men heller ikke de aller dyreste (dog i den øvre enden av prisskalaen). Har aldri smakt det, så jeg kan ikke egentlig si noe om hvordan smaken er heller. Jeg personlig har som strategi å finne meg et pulver som jeg liker smaken på, og så gå for det. Men jeg har relativt romslig økonomi. Hadde jeg hatt trangere økonomi så hadde jeg gått etter lavest mulig pris. Her får du bare vurdere ut fra din egen økonomi og smak egentlig. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 du tar tilskudd der kostholdet ditt ikke strekker til, si du skal få i deg 300 gram per dag, du får 200 igjennom kosten - dvs 100 via tilskudd Lenke til kommentar
celidog Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2008 (endret) Dette blir jo veldig forvirrandes. Så en boks med 750 gram holder ikke lengr enn 1-2 uker? Alt jeg lurer på er hvor mye jeg burde ta hver shake. edit; jeg kan høres ut som en dumbass nå Endret 26. oktober 2008 av celidog Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 har du ikke lest hva jeg har skrevet? når du vet hvor mye du får igjennom kosten så tar man tilskudd deretter, og da får man vite mengden.. og 750 gram er ikke mye, det går fort opp kjøp stort det er billigere i lengden Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå